Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane II Coupé Cabriolet - Ego2

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Jaro přebralo vládu nad našimi životy. Dny se prodlužují, rukávy zkracují a hormony se budí ze zimního spánku. Pod bledým sluníčkem se znovu rozbíhají válce v motorkách, planou nové lásky, kůže po půlroční pauze opět překvapeně pigmentuje. Po...

Jako každý den otevřete doma garáž a tentokrát zjistíte, že váš plechový společník je nejen o rok starší (stejně jako vy), ale má asi tolik sexappealu jako chladírenská Avia. Přesto s ním vyjedete a ventilací se dostanou k vašim nozdrám kromě dráždivých pylů i inspirativní jarní vůně. Zpomalíte, otevřete všechna okénka a užíváte si open-air riding. Skvělé, ale má to chybu, vzduch proudí jen ze stran, v lepším případě ještě střešním oknem. Protože jste dobře situovaný, je Vám kolem 35 let a vyděláváte měsíčně šestimístnou sumu, rozhodnete se, že si koupíte kabriolet, protože na motorku už jste přeci jen trochu staří a navíc se jí bojíte. V práci při ranní kávě prolistujete Internet, obtelefonujete prodejce všech Vám známých značek a objednáte si 10 kilogramů prospektů a katalogů. Většinu odpolední následujícího měsíce trávíte po předváděcích jízdách, kam vás přeochotní prodejci neodbytně zvou. V každém voze trávíte šťastné chvilky, protože v hučení průvanu není slyšet zvonění mobilu a vy máte několik desítek minut jen pro sebe.

Pak se pro zajištění klidu rozhodnete, že auto koupíte manželce, která má přeci v květnu narozeniny. Vybíráte značku, motor, barvu (ta je přece pro ženu nejdůležitější) a nakonec dojdete k názoru, že svou milovanou polovičku neznáte tak dobře, jak jste si myslel. K tomu Vám vaše racionální diamonion našeptává, že se přeci jen jedná o hezkou sumičku a tak se rozhodnete s manželkou poradit. Ta na vás chvíli bude zírat s otevřenou pusou a směsicí emocí v očích a pak z ní vypadne fatální otázka: „Co s tím budeme dělat v zimě?“ Bum, tohle vás vůbec nenapadlo… Jak zmáčený pes druhý den přijdete do práce, když Vám náhodou ve vašem oblíbeném automagazínu padne do očí sentence „Coupé Cabriolet“. Zbystříte a ztracené nadšení se rychle vrací. Spěšně nalistujete příslušnou stránku a po chvíli zvoláte: „To je ono!“

Přichází den velké oslavy. Manželka je v zajetí svých přátel. Oslava plyne, nálada kulminuje, přichází vrcholný okamžik – předání dárků. Se špatně skrývaným vzrušením žmouláte v ruce vrchol celé oslavy – malou krabičku, kterou se Vám podařilo před zvědavou chotí utajit. Po všech ostatních gratulantech přichází řada na vás, své ženě dáte polibek, ohromnou kytici a balíček. Vše ostatní upustí a nervózně jej rozbalí. Pak zkoprní, v sametem vyloženém boxu se skví klíček s legendárním kosočtvercem. Beze slova ukážete směrem k rodinné garáži. Hrozen hostů v čele s manželkou se tam přihrne, ona dálkovým ovládačem otevře vrata a ta odhalí nízkou příď. Když vyjedou celá, stojí před náhle ztichlou skupinkou elegantní, 4,35 metru dlouhý kabriolet. Registrujete zužující se pohled své milované, jste však připraven, sáhnete kamsi do interiéru, zmáčknete tlačítko a ozve se tiché bzučení. Během velice krátkých 22 vteřin se před klesající čelistí oslavenkyně kabriolet změní v ladné kupé. To rozhodlo, z Renaulta se stal v mžiku její nový miláček. Kupé si vždycky přála a francouzské vozy se jí odjakživa líbí. Na základě okamžitého impulsu usedá dovnitř, znovu si vyzkouší vyklápěcí mechanismus, nastartuje a špalírem halekajících hostů se jede pochlubit sousedce, čerstvé majitelce Mégane II hatchback. Za chvíli už z nového vozu uvidíte jen vzdalující se vysokou záď. Po několika napjatých minutách zahvízdají pneumatiky a manželka Vám nadšeně hlásí, že oba vozy mají stejnou palubní desku i přední sedadla, v kabrioletu že se ale sedí níž. Se sousedkou ocenily i prostor na zadních místech. Náhle se jí zachmuří tvář a zeptá se, co se stane při nehodě? Je to přeci jen kabriolet. Vy jí uklidníte, že ji v „CCčku“ ochrání 6 airbagů, z toho přední v protiponořovacím provedení, a vysouvací ochranné oblouky. V krizi bude mít po ruce i ABS, ESP a brzdový asistent. Moc moudrá z toho není. Když se zeptá na skleněnou střechu, která se jí líbí ze všeho nejvíc, tak ji uklidníte tím, že sklo je tvrzené a 4 mm silné. Při hraní s tlačítky jí ještě předvedete „polokabriolet“, což ji zcela uchvátí.

Je večer, oslava končí a vy se necháte manželkou svézt v jejím novém „Rendlíkovi“. Zahrnuje vás otázkami a vy se ještě blýsknete tím, že jste jí z lásky vybral nejexkluzivnější z barevných kombinací Authentique, Dynamique a Privilége, dražší ze dvou úrovní výbavy (Confort a Luxe) a naoko si postěžujete, jak jste potrápil svůj vkus výběrem ze čtyř odstínů koženého čalounění (zelené, červené, černé a béžové) a 11 barev karoserie. Protože doufáte (marně), že vás manželka nechá někdy svézt, vybral jste nejsilnější ze tří motorů (1.6 16V – 85 kW, 1.9 dCi – 88 kW a 2.0 16V – 100 kW), i když se šestistupňovou převodovkou pro turbodiesel jste se loučil nerad. Nakonec jste rozhodl pro nový odstín Beige Poivré a manželčin zamilovaný pohled Vám dal za pravdu. Nakonec jste si nechal perličku, Renault má při vytažené střeše stejně velký kufr jako váš rodinný Passat (490 l). V noci zajedete na lesní cestu, zatáhnete střechu, která vás skvěle ochrání před zimou i hlukem a připomenete si doby, kdy jste dosud nebyli svoji…

Zabil jste celé hejno much jednou ranou. Manželka už si nestěžuje, že nemá vlastní auto, nejezdí už vaší vymazlenou Alfou Romeo GTV, kterou jste jí půjčoval jen s maximálním sebezapřením a jí se stejně neřídila moc příjemně a v novém voze jakoby omládla o deset let. Začala vyzařovat jakési vnitřní spokojené světlo a doma zavládla pohoda.

Toto je příběh z blízké budoucnosti, nový Renault Mégane CC totiž přijde na trh až ve třetím čtvrtletí roku 2003 a dá tak všem potenciálním kupcům dostatek času dobře si rozmyslet jeho koupi, čekací doby totiž zpočátku jistě nebudou nejkratší a výrobní linka v Douai dočasně nebude stíhat vedle Scéniců a hatchbacků vyrábět dost Coupé Cabrioletů, aby nasytila všechny trhy současně. Pokud jste byl svého času okouzlen studií Peugeot 2?6, ale sériový 206 CC se Vám zdá neprakticky malý, máte jedinečnou příležitost kvýběru mezi novou 307 CC a Renaultem Mégane CC. Soudě podle sebevědomí PR oddělení Renaultu, jejich varianta by měla být ve všech směrech nejlepší a ukázat světu nové směry, jako se to automobilce povedlo již mnohokrát před tím.



Ladislav Čermák
Diskuze (0)