Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane jako elektromobil od Continentalu

Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
Renault Mégane
8 Fotogalerie
Renault se vývoji elektromobilů věnuje již delší dobu a dokonce je vyrábí i v malých sériích. Elektrický Mégane ale vznikl v Německu.

Německý Continental sice asi nejvíc proslul svými pneumatikami, ale funguje i jako výrobce a zároveň dodavatel dalších komponentů pro automobilový průmysl včetně elektrických součástí. Právě tato společnost stojí za vznikem černého prototypu hatchbacku Mégane poslední generace, který nemá pod kapotou klasickou pohonnou jednotku s vnitřním spalováním.

Mégane je poháněn úplně shodným synchronním elektromotorem jako sériový Fluence Z.E. od Renaultu. Na tom není nic divného, protože jej pro francouzskou automobilku Continental sám vyrábí. „Srdce“ poskytuje výkon 71 kW (96 k) a točivý moment 226 Nm. Je napájeno z lithium-iontových článků o kapacitě 18 kWh, které jsou umístěny v podlaze. Na jedno nabití vůz ujede v závislosti na podmínkách až 150 km. Díky desetikilowattové palubní nabíječce jsou baterie připraveny zpět k jízdě za 2,5 hodiny.

Černý funkční vzorek je vybaven také pedálem plynu, který Continental označuje zkratkou AFFP (Accelerator Force Feedback Pedal). Uvedl jej poprvé už před čtyřmi lety. V podstatě jde o to, že když autu doslova „docházejí baterky“, pravý pedál vyžaduje od řidičovy nohy větší sílu k sešlápnutí. Vede jej tak k úspornější jízdě, která je u elektromobilu jaksi klíčová.

Veškeré komponenty kromě samotného motoru (je jich necelá čtyřicítka) váží pouhých 154 kg. Konkrétně jde nejen o akumulátory, ale i kompletní elektroniku včetně nárazového senzoru a nezbytného chlazení. Takže hatchback oproti svým zážehovým či vznětovým sourozencům s diamantem ve znaku příliš nepřibral na váze. Známé logo mimochodem postrádá ze zřejmých, zejména pak právních důvodů. Bylo nahrazeno emblémem vzpínajícího se koně (nikoli koníka), který používá Continental.

Jezdí na dvacetipalcových kolech obutých do pneumatik Conti.eContact s nízkým valivým odporem rozměru 195/55 R20. Stejné dostane i chystaný sériový Renault Zoe. Ráfky jsou navrženy s ohledem na co nejlepší aerodynamiku. Také interiér doznal změn. Jiné jsou samozřejmě nezbytné přístroje, ale například i modrošedé čalounění, které je vyrobeno z recyklovatelných materiálů.

Zmíněné parametry zajišťují vozu akceleraci z 0 na 100 km/h za 11,9 s, která je určitě dostatečná. Continental tvrdí, že jde pouze o prototyp, výrobu ve vlastní režii určitě nechystá. Jeho vývoj trval půl roku a auto už najezdilo asi 10 tisíc kilometrů. Že by jej nakonec vyráběl sám Renault? Je to velmi nepravděpodobné, neboť produkční elektrický sedan Fluence Z.E. má stejný technický základ.