Renault Premium Hybrys Tech 26 t: Hybrid s jeřábem
Renault Premium Hybrys Tech byl ve své první generaci v roce 2009 testován v provozních podmínkách v Lyonu a okolí v roli popelářského vozu se speciálně navrženou nástavbou od společnosti Faun.
V loňském roce byla představena evoluce s valníkovou nástavbou a následovalo i skříňové provedení a mrazírenská nástavba. Novinkou konce letošního roku je Premium Hybrys Tech 26 t s konfigurací náprav 6x2*4, který má za valníkovou nástavbou umístěn jeřáb.
Tento model s celkovou hmotností 26 tun je vybaven vznětovým motorem DXi7 o výkonu 228 kW (310 k) plnícím emisní normu Euro 5. Hybridní část pohonné jednotky tvoří elektromotor MDS (Motor Drive System) s elektrosystémem ESS (Electrical Storage System). Síla hybridního pohonné systému je přenášena na první zadní nápravu prostřednictvím robotizované převodovky Optidriver+.
Hybridní nákladní Renault se může pohybovat pouze za využití elektromotoru až do rychlosti 20 km/h. Podle automobilky má tento model přibližně o 20 % nižší spotřebu nafty ve srovnání s konvenčními vozy řady Premium. K jeho přednostem patří i nižší hlučnost, díky které je vhodný pro využití v městském a příměstském provozu.
Renault Trucks uvádí, že model Premium Hybrys Tech 26 t vybavený jeřábem je největším hybridním nákladním vozidlem se zařízením tohoto druhu v Evropě. Prvním uživatelem tohoto typu je od konce letošního listopadu společnost Point.P, která jej bude využívat především pro dopravu těžkých stavebních materiálů (písek, cement, apod.).