Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Premium Lander OptiTrack: Nové možnosti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Renault představil model Premium Lander s dočasným pohonem předních kol OptiTrack v loňském roce a letos rozšiřuje nabídku verzí o nové konfigurace podvozků.

Renault Premium Lander 4x2 OptiTrack měl jako tahač premiéru v roce 2010. Renault Trucks nyní rozšiřuje nabídku verzí modelové řady Premium Lander s tímto systémem pohonu o podvozky s konfigurací náprav 4x2, 6x2 a 6x4 pro montáž nástaveb a tahač 6x4.

Systém OptiTrack umožňuje disponovat dočasným pohonem všech kol. Ten zahrnuje všechny jeho výhody pouze tehdy, kdy je řidič opravdu potřebuje. Na rozdíl od klasického řešení konvečního pohonu všech kol nedochází ke stálému otáčení hnací hřídele k přední nápravě, čímž OptiTrack přispívá ke snížení spotřeby paliva.

Renaulty řady Premium Lander vybavené systémem OptiTrack, mohou pouhým stisknutím tlačítka na palubní desce zapnout dočasný pohon přední nápravy. Princip spočívá v přidání hydrostatického pohonu předních kol. Ten se dá vypnout, protože točivý moment na přední nápravu přenášejí dva hydraulické motory integrované do nábojů kol.

OptiTrack je k dispozici od klidu až do rychlosti 30 km/h a lze jej aktivovat při jízdě vpřed i vzad. Nepřináší přitom mimořádné náklady spojené s konvenčním pohonem všech kol.

Dopravce má takto ve srovnání s klasickým řešením k dispozici o téměř 500 kg větší užitečné zatížení a spotřeba paliva klesá minimálně o 10 %. To se děje díky tomu, že klasický přední pohon nahradil hydraulický.

K významným výhodám vozidel vybavených systémem OptiTrack ve srovnání s plněpohonnými vozy je výrazně nižší hlučnost a vyšší komfort v kabině. Renaulty Premium Lander s tímto systémem pohonu představují alternativu k vozidlům se stálým pohonem všech kol a jsou vhodným řešením například pro zásobování staveb.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)