Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault připravuje pro Paříž koncept s dvoulitrovou spotřebou

Renault připravuje pro Paříž koncept s dvoulitrovou spotřebou

Renault připravuje pro Paříž koncept s dvoulitrovou spotřebou Zdroj: acz

Aleš Dragoun
Diskuze (11)
Renault se nevzdává úsporných aut. Pro domácí autosalon připravuje studii s nízkými nároky na množství paliva.

Francouzská automobilka se sice mohutně pustila do vývoje a výroby elektromobilů, ale ty zkrátka a dobře žádným ternem nejsou. Připravuje také vozy s „autopilotem.“ Budoucnost však zatím mají i klasická fosilní paliva. Jen pokračují trendy v jejich úspoře. Nový projekt úsporného automobilu si sama nevymyslela, jedná se o požadavek francouzské vlády. Ta stanovila limit normované spotřeby 2,0 l/100 km a příchod sériového modelu do šesti let. A výrobci, snažte se!

Renault představí první vlaštovku v Paříži, kde také jinde, rok 2014 je přece sudým letopočtem a nejprestižnější přehlídkou jeho druhé poloviny bude Mondial de l'Automobile. Zatím k němu nejsou žádné fotky. Je nad slunce jasné, že „renaultík na dietě“ bude co nelehčí, potřebuje značnou redukci hmotnosti a také součinitele odporu vzduchu. Právě tyto dva faktory konzumaci pohonných látek snižují, to víme už dlouhá léta.

Laurens van der Acker vše v rozhovoru pro britský Autocar na autosalonu v Moskvě potvrdil. Přece jen poskytl alespoň pár základních informací. Nejnovější experiment z Billancourtu, dle jeho vlastních slov velmi zajímavý, dostane zcela novou platformu, není založen na žádné existující a nevychází tudíž z nějakého sériového modelu. Tvary, za které zodpovídá on sám, kombinují tradiční hatchbacky, sportovní auta a crossovery. „Myslím, že je v nich od každého trochu,“ řekl doslova.

O tom, jak výsledek vypadá, se však nijak dlouze nezmiňoval. Těžko také říci, co je ukryto v útrobách. Určitě něco malého, tříválcového a s turbodmychadlem, ale na další info, zda jde o zážehový, nebo vznětový agregát, si musíme počkat. Klidně by mohla být pohonná jednotka doplněna i o elektromotor.

Nový koncept od Renaultu se postaví hlavně „lvímu“ crossoveru 2008 ve verzi HYbrid Air. Ta má pod kapotou benzinový tříválec 1,2 l s 60 kW, dalších necelých 24 kW přidává unikátní systém se dvěma hydraulickými vzduchovými čerpadly. Jenže vůz vykazuje kombinovanou spotřebu vyšší: 2,66 l/100 km. Renault je tak první automobilkou, která vládní požadavek splňuje, úsporná 2008 přišla už dříve. Ale zase je mnohem blíže sériové produkci, která už pomalu klepe na dveře.

Vstoupit do diskuze (11)