Renault připravuje pro Paříž koncept s dvoulitrovou spotřebou

Francouzská automobilka se sice mohutně pustila do vývoje a výroby elektromobilů, ale ty zkrátka a dobře žádným ternem nejsou. Připravuje také vozy s „autopilotem.“ Budoucnost však zatím mají i klasická fosilní paliva. Jen pokračují trendy v jejich úspoře. Nový projekt úsporného automobilu si sama nevymyslela, jedná se o požadavek francouzské vlády. Ta stanovila limit normované spotřeby 2,0 l/100 km a příchod sériového modelu do šesti let. A výrobci, snažte se!
Renault představí první vlaštovku v Paříži, kde také jinde, rok 2014 je přece sudým letopočtem a nejprestižnější přehlídkou jeho druhé poloviny bude Mondial de l'Automobile. Zatím k němu nejsou žádné fotky. Je nad slunce jasné, že „renaultík na dietě“ bude co nelehčí, potřebuje značnou redukci hmotnosti a také součinitele odporu vzduchu. Právě tyto dva faktory konzumaci pohonných látek snižují, to víme už dlouhá léta.
Laurens van der Acker vše v rozhovoru pro britský Autocar na autosalonu v Moskvě potvrdil. Přece jen poskytl alespoň pár základních informací. Nejnovější experiment z Billancourtu, dle jeho vlastních slov velmi zajímavý, dostane zcela novou platformu, není založen na žádné existující a nevychází tudíž z nějakého sériového modelu. Tvary, za které zodpovídá on sám, kombinují tradiční hatchbacky, sportovní auta a crossovery. „Myslím, že je v nich od každého trochu,“ řekl doslova.
O tom, jak výsledek vypadá, se však nijak dlouze nezmiňoval. Těžko také říci, co je ukryto v útrobách. Určitě něco malého, tříválcového a s turbodmychadlem, ale na další info, zda jde o zážehový, nebo vznětový agregát, si musíme počkat. Klidně by mohla být pohonná jednotka doplněna i o elektromotor.
Nový koncept od Renaultu se postaví hlavně „lvímu“ crossoveru 2008 ve verzi HYbrid Air. Ta má pod kapotou benzinový tříválec 1,2 l s 60 kW, dalších necelých 24 kW přidává unikátní systém se dvěma hydraulickými vzduchovými čerpadly. Jenže vůz vykazuje kombinovanou spotřebu vyšší: 2,66 l/100 km. Renault je tak první automobilkou, která vládní požadavek splňuje, úsporná 2008 přišla už dříve. Ale zase je mnohem blíže sériové produkci, která už pomalu klepe na dveře.