Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Scenic RX4 2.0 16V

12. 3. 2001 • 05:53
19
Zobrazit náhledy (19)
Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic Renault Scénic
Renault Scenic, jakožto evropský průkopník kategorie vozů "minivan" slaví velké prodejní úspěchy. Na tento úspěch již zareagovala řada konkurenčních automobilek, a tak tu máme Opel Zafira, Citroen Xsara Picasso a také například Fiat Multipla. Navíc se...

Renault však neusíná na vavřínech a připravil na bázi Scenicu "novou" kategorii automobilu, která by se dala nazývat SUV-VAN. Volný překlady by mohl být - velkoprostorový automobil pro volný čas s terénními schopnostmi.

Popis výborně promyšleného interiéru (prakticky shodného s běžným Scenicem) si dovolím částečně převzít z minulých testů, jelikož by šlo o popisování téhož. Nové postřehy k verzi RX4 připojuji níže.

Posez na místě řidiče je vyvýšený přibližně o 20 cm, volant je pozvednut nahoru. Musím přiznat, že na "autobusovou" polohu volantu jsem si za celý test nemohl zvyknout. Tyto změny jsou však oproti normálnímu osobnímu vozu zajímavé hlavně z důvodu většího výhledu v městském provozu a menší únavy na dlouhých trasách díky vzpřímenému posezu řidiče.

Na zadních sedadlech mají i větší osoby dostatek místa jak pro nohy i pro hlavu. Navíc u Scenicu je každé sedadlo zvlášť posuvné v rozmezí cca 200 mm, takže je možno např. prostřední sedadlo posunout dopředu a tím uvolnit místo pro ramena, pokud se tři pasažéři vzadu tísní. Prostřední sedadlo je bohužel o 50 mm zúženo. Pokud jedou ve voze čtyři pasažéři je možno prostřední sedadlo vyjmout a krajní sedadla posunout o 11 cm do středu. Je nutno dodat, že ani bezpečnost na zadních sedadlech není ochuzena a všechny sedadla jsou vybaveny tříbodovými bezp. pásy. Jako u každého správného vanu, lze tato sedadla vyjmout (hmotnost sedadla cca 14 kg) a vytvořit tímto obrovský zavazadlový prostor s plochou podlahou a objemem 1800 litrů (!) Další zajímavostí u Scenicu je police v zav. prostoru, která je jednak přestavitelná do dvou poloh a navíc je zpevněna tak, že unese až 50 kg. Celý interiér je skutečně příkladně promyšlen s řadou drobných, ale funkčních detailů.

Nový Scenic RX4 se navenek odlišuje především 16palcovými ráfky z lehké slitiny a mohutnými pneumatikami Michelin 4x4 o rozměru 215/65 R16. Druhým nezaměnitelným prvkem RX4 je "oplastování" celé spodní části karosérie ochrannými plasty. Ty však bohužel nemají příliš kvalitní zpracování a také jejich nenavazující linie mezi dveřmi a blatníky působí příliš komplikovaně. Třetím nepřehlédnutelným prvkem je zadní část vozu, kde jsou páté dveře nahrazeny dělenými s otevíráním do strany Toto řešení má však nevýhodu v méně pohodlném přístupu do zavazadlového prostoru. Nejprve je nutno otevřít horní část - okno a teprve poté otevřít do strany dveře. V některých případech je možné vkládat menší a lehčí předměty jen přes otevřené okno. Je však hodně vysoko, takže tuto možnost asi majitelé RX4 nebudou příliš často využívat.

Dvoulitrový šestnáctiventilový čtyřválec má nejvyšší výkon 102 kW, což jej papírově staví do role siláka, který nebude mít s poměrně těžkým (pohotovostní hmotnost - 1465 kg) RX4 větší potíže. Jízda však tento předpoklad bohužel nepotvrdila. Motor je v nízkých otáčkách bez zátahu. Ve vyšších otáčkách je výkon motoru lepší, ale výrazně stoupá hluk pronikající k posádce vozu. Spotřeba také není nízká - okolo 11-12 l/100 km. Na základě těchto faktů se jeví jako moudřejší výběr turbodieselu 1,9 dCi (75 kW, 200 Nm).

Předpoklad pro jízdu v lehčím terénu je splněn pohonem všech kol. Jde o známý princip, kdy jsou většinu času poháněna přední kola a zadní se automaticky připojují jen v případě prokluzu předních. RX4 vcelku pochopitelně postrádá redukci (ta by neúměrně zvýšila cenu). To jej však vyřazuje z jízdy v opravdu tvrdém kopcovitém terénu, kde by se "uvařila" spojka při rozjezdech, protože první převodový stupe®ĺ je příliš těžký. Přesto je jízda v lehčím terénu bezproblémová a přiřazení zadních kol probíhá neznatelně a včas.

Jízdní vlastnosti v běžném provozu jsou dobré a prakticky se neliší od běžného Scenicu.

Základní cena Renaultu Scenic RX4 2,0 16V je 780.000 Kč. To je o 166 tisíc korun více než u "obyčejného" Scenicu se stejným motorem a obdobnou výbavou. Zda je to za pohon všech kol a změny designu vozu cena odpovídající, rozhodnou zákazníci...

Související články

Témata
Cena základní sestavy 780 000 Kč
Výbava základní sestavy ABS, protiprokluzový systém, 2x airbag, boční airbagy, 3x tříbodový pás vzadu, systém IXOFIX pro připoutání dětské sedačky, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, mlhovky, el. nastavitelná a vyhřívaná zpětná zrcátka, imobilizér, el. otevírání skel předních dveří, tónovaná skla, disky z lehké slitiny "Corvus", klimatizace manuální, pylový filtr, centrální chlazený úložný prostor, přívod topení k zadním sedadlům, kryt zav. prostoru, výškově nastavitelné sedadlo řidiče i spolujezdce, 3 individuální zadní sedadla se sklopitelnými opěradly Kč
Cena testované sestavy 794 200 Kč
Výbava testované sestavy základní + reflexivní přední sklo (+ 4.200,-), metalíza (+ 10.000,-) Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1998
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 102 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 188 / 3750 - 3750
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 180
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 11.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 11.8 / 8.2 / 9.2
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 410 / 1800
Objem nádrže (l): 60
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1465 / 525
Rozměr pneu: 215/65 R16
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4394
b) šířka (mm): 1785
c) výška (mm): 1729
d) rozvor (mm): 2624
e) rozchod vpředu (mm): 1450
f) rozchod vzadu (mm): 1485
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 890 / 1070
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 630 / 840
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1480
l) šířka vzadu (mm): 1500
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 450
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: ano

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud