Renault Symbioz přiváží obrovský kufr a hybrid od 700 tisíc
Zatím pouze hybridní Renault Symbioz nabídne zavazadelník o objemu až 624 litrů, posunete-li zadní lavici až dopředu. V objemu kufru však má přemožitele, nehledíte-li na pohon.
Crossover jménem Symbioz odhalila automobilka Renault už před několika týdny, nyní ho však přiváží na český trh, a to za cenu od 729 tisíc, resp. 699 tisíc s výkupním bonusem, dáte-li svůj starší vůz na protiúčet.
Ceny nového Renaultu Symbioz | ||
Ceníková cena | Cena vč. výkupního bonusu | |
Techno | 729.000 Kč | 699.000 Kč |
Esprit Alpine | 779.000 Kč | 749.000 Kč |
Iconic | 829.000 Kč | 799.000 Kč |
Jediné pohonné ústrojí, které je v nabídce, je hybrid E-Tech 145. Číslo zhruba označuje výkon v koňských silách; vůz nabízí 105 kW (143 k) a 250 Nm kombinovaného výkonu a točivého momentu. Pohonné ústrojí se skládá ze zážehové 69kW šestnáctistovky bez přeplňování a 36kW elektromotoru, které jsou spojeny tzv. multimódovou automatickou převodovkou. Výsledkem je schopnost zrychlit na 100 km/h za 10,6 s a nejvyšší rychlost 170 km/h.

Symbioz patří podle Renaultu do segmentu C, technickým základem je však blíže segmentu B – stojí na platformě CMF-B, kterou sdílí s menším capturem. „Jen“ je natažený o téměř 20 cm na délku 4.413 mm.
Automobilka se také holedbá, že objem zavazadelníku, který je 460–624 litrů v závislosti na pozici posuvné zadní lavice, je nejlepší ve své třídě. Pokud byste však šli čistě po objemu kufru a neřešili pohon či třeba původ auta, dá se najít vůz, který toho s podobnými vnějšími rozměry odveze víc.
Renault Symbioz: Základní technická data, srovnání s konkurencí | |||||
Renault Symbioz | Ssangyong Tivoli Grand | Škoda Karoq | Peugeot 3008 | Dacia Jogger | |
Motorizace | E-Tech hybrid 145 | 1,5 Turbo | 1,5 TSI 4×2 | Hybrid 136 | Hybrid 140 |
Nejvyšší výkon/točivý moment [Nm] | 105 kW (143 k)/250 | 120 kW (163 k)/280 | 110 kW (150 k)/250 | 100 kW (136 k)/230 | 104 kW (141 k)/250 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 4,6-4,8 | 7,1-7,8 | 6,1-6,6 | 5,5 l/100 | 4,7-4,8 |
Délka × šířka × výška [mm] | 4.413 × 1.797 × 1.575 | 4.480 × 1.810 × 1.646 | 4.390 × 1.841 × 1.603 | 4.542 × 1.895 × 1.641 | 4.547 × 1.784 × 1.674 |
Rozvor náprav [mm] | 2.638 | 2.600 | 2.625 | 2.739 | 2.897 |
Standardní/maximální objem zavazadelníku [l] | 460-624/- | 720/- | 521-588/1.630-1.810 | 520/1.480 | 708/1.819 |
Provozní/maximální hmotnost [kg] | 1.498-1.551/1.925 | 1.330/1.860 | 1.399-1.625/1.921 | 1.649/2.100 | 1.432-1.449/1.900 |
Hmotnost brzděného/nebrzděného přívěsu [kg] | 750/745 | 1.000/500 | 1.500/690 | 1.200/750 | 750/715 |
Základní cena [Kč] | 729.000 | 479.900 | 715.900 | 749.000 | 569.000 |
Samozřejmě, srovnání s Dacií Jogger je trochu ošidné, protože ta je citelně větší rozvorem náprav i celkovou délkou, a taky je to MPV spíš než crossover. Zahrnuli jsme ji, protože její pohonné ústrojí je v podstatě totožné, stejně jako technický základ. Karoq a tivoli grand zase nemají v nabídce hybrid a nová 3008 je o něco větší stylovkou. A samozřejmě, u každého auta dostanete za danou cenu jinou výbavu.
Symbioz má už v základu Techno automatickou klimatizaci, infotainment openR link s 10,4“ displejem a integrovanými službami Google, parkovací senzory ze všech stran, couvací kameru, elektricky nastavitelná, vyhřívaná a sklopná vnější zrcátka, adaptivní tempomat, 18“ kola či klasickou armádu jízdních asistentů a hlídačů.
Prostřední verze Esprit Alpine nabídne specifické čalounění, 19“ kola a vyhřívaný volant, vrcholový Iconic zase elektrická přední sedadla, lepšího parkovacího asistenta, 360° kamerový systém, sledování mrtvého úhlu, vyhřívaná přední sedadla i čelní sklo, aktivní nouzové brzdění i při couvání, elektrické páté dveře či jiný design 19“ litých kol.
Symbioz později přijde do nabídky také nová základní výbava Evolution, která by měla i s hybridem být levnější. V roce 2025 se můžeme těšit na dvě mild hybridní pohonná ústrojí, která vůz dále zlevní.