Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Talisman Grandtour oficiálně: Zavazadelník má objem 572 litrů

Jan Mička Jan Mička 26. 8. 2015 • 08:50
14
201
Zobrazit náhledy (14)
renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida renault ceskytrh strednitrida
Renault vypustil první oficiální fotografie praktičtější varianty modelu Talisman. Verze s přídomkem Grandtour má zavazadelník o základním objemu 572 litrů.

Už dlouho se ví, že Renault Talisman přijde také variantě kombi, a nyní je konečně tady. Pro účely oficiálního představení dostala název Estate, v Česku se ale podle našich informací budeme s největší pravděpodobností setkávat s tradičním označením Grandtour. Po boku dříve odhaleného sedanu si kombi budeme moci poprvé prohlédnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.

U Talismanu Grandtour jde především o zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání objem 572 litrů. To je sice méně, než kolik nabídne výchozí sedan (má 608 litrů), nicméně téměř 1700 litrů (přesnou hodnotu zatím výrobce neuvádí) získaných sklopením dělených zadních opěradel ale působí dostatečně. Maximální přepravní kapacita umožňuje převoz více než dva metry dlouhých předmětů, v daném segmentu se ale nejedná o výjimku (základní ložná plocha má délku 1.116 mm). Výrobce dále uvádí, že pozměněním linie střechy došlo proti sedanu ke zvětšení místa nad hlavami zadních cestujících – konkrétně k navýšení o 30 milimetrů.

Před časem jsme zveřejnili článek s fotografiemi Talismanu Grandtour podle fantazie maďarského grafika X-Tomiho, a dlužno dodat, že se chlapec zas tak moc nemýlil. Víko zavazadelníku produkční verze je pouze o něco delší (kvůli nižší nákladové hraně), linie střechy působí dynamičtěji, a v zadním nárazníku přibyly úzké rudé odrazky.

Renault Talisman Grandtour má naprosto stejné rozměry karoserie jako výchozí sedan. Konkrétně se bavíme o délce 4,86, šířce 1,87, výšce 1,46 a rozvoru 2,81 metru.

Dříve představené variantě odpovídají také pohonné jednotky, ovšem s jednou malou změnou. Protože Grandtour dorazí na český trh až na jaře 2016, budou od začátku v nabídce také čtyřválce Energy TCe 150 a Energy dCi 110 (sedan bude uveden na konci letošního roku a dostane je později). Nejvýkonnější verzí je šestnáctistovka Energy TCe 200 s výkonem 147 kW, spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.

Vznětové jednotky jsou celkem tři – Energy dCi 110, 130 a 160 (číslovka uvádí výkon v koních). U prvních dvou čtyřválců dostanete na výběr mezi manuální šestistupňovou a dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, vrcholnému biturbu je vyhrazena pouze šestistupňová dvouspojka.

Související články

Témata
7. 1. 2016 21:02
Design za 1-
Tak teda po docela dlouhé době Renault, který se mi líbí a klidně bych si ho pořídil (Grandtůru). Jasně, předek má vyboulení, které bych klidně oželel (mají to i jiná auta, asi kvůli větší ochraně chodců při střetu; nejvíc mě to odpuzuje u některých BMW). A jasně, oturbené motůrky mi do sedanu střední třídy vůbec nesedí, dvoulitr jak v naftě, tak v benzínu by autu téhle velikosti slušel víc. A na Mazdě 6, Superbu, Mondeu nebo Prassatu je vidět, že to pořád jde, dát do střední třídy dvoulitr. Ano, zastánci 12ti turbodmychadel na motorku ze sekačky se se mnou budou hádat, že je to šumák, že motor nemá objem a dohání to otáčkami a turbem. Ale až čas ukáže, co oturbené motory vydrží při normálním jezdění civilistou (ne ve firmě při 50tkm ročně). A hlavně co vydrží ty srágory, kterými jsou motory ověšené, protože jejich servis/výměny se musí do servisních nákladů taky počítat. Ale Talisman se, myslím, dost povedl. Aspoň designově. Doufejme, že to nebude technicky další průšvih jako třeba dvojková Laguna.
Avatar - Ada je zase tady
28. 8. 2015 13:26
Re: Talisman musíte míti!
Možná bych ještě dodal jednu věc: auta zásadně kupuji nová a ročně jsem v posledních 20 letech najezdil tak 50 tisíc km. Průměrně. V takovém provozu rozdílná kvalita vozů různých značek vynikne poměrně výrazně. Banální závady ani nepočítám. Podstatným měřitelným rozdílem pro mne je, zdali s autem ráno odjedu a zdali dojedu do cíle. A jak spolehlivost auta z tohoto pohledu vypadá během prvních 200 tis km. A vedle toho ještě sleduji, jak se auta různých značek sypou v našem autoprovozu.
Pokud jsi měl na rendlíka štěstí, buď rád a přijmi jedno přátelskou radu: nezkoušej dráždit hada bosou nohou ještě jednou.

PS měl jsem kdysi novou R9..
28. 8. 2015 12:50
Re: Talisman musíte míti!
"..vy mozte mat tak 2 miliony hovan na hlave" >:D Ad hominem extraordinaire! :yes:
28. 8. 2015 12:47
Re: Talisman musíte míti!
"...Už jsi někdy vlastnil vozidlo téhle značky?....Potom si můžeš odpovědět sám. " OK, nejsem SM, nevlastnil a neminim to menit. :-!
"Takže: do rendlíka by sednul už jen s talismanem! " Oh?! Ja ani s kocici prackou... :-!
28. 8. 2015 12:43
Re: Úchvatné
"...Talisman mi přijde vzácně vyvážený jako celek...." Wow!
:-!

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku