Renault Talisman Grandtour oficiálně: Zavazadelník má objem 572 litrů
Už dlouho se ví, že Renault Talisman přijde také variantě kombi, a nyní je konečně tady. Pro účely oficiálního představení dostala název Estate, v Česku se ale podle našich informací budeme s největší pravděpodobností setkávat s tradičním označením Grandtour. Po boku dříve odhaleného sedanu si kombi budeme moci poprvé prohlédnout na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem.
U Talismanu Grandtour jde především o zavazadlový prostor, který má v základním uspořádání objem 572 litrů. To je sice méně, než kolik nabídne výchozí sedan (má 608 litrů), nicméně téměř 1700 litrů (přesnou hodnotu zatím výrobce neuvádí) získaných sklopením dělených zadních opěradel ale působí dostatečně. Maximální přepravní kapacita umožňuje převoz více než dva metry dlouhých předmětů, v daném segmentu se ale nejedná o výjimku (základní ložná plocha má délku 1.116 mm). Výrobce dále uvádí, že pozměněním linie střechy došlo proti sedanu ke zvětšení místa nad hlavami zadních cestujících – konkrétně k navýšení o 30 milimetrů.
Před časem jsme zveřejnili článek s fotografiemi Talismanu Grandtour podle fantazie maďarského grafika X-Tomiho, a dlužno dodat, že se chlapec zas tak moc nemýlil. Víko zavazadelníku produkční verze je pouze o něco delší (kvůli nižší nákladové hraně), linie střechy působí dynamičtěji, a v zadním nárazníku přibyly úzké rudé odrazky.
Renault Talisman Grandtour má naprosto stejné rozměry karoserie jako výchozí sedan. Konkrétně se bavíme o délce 4,86, šířce 1,87, výšce 1,46 a rozvoru 2,81 metru.
Dříve představené variantě odpovídají také pohonné jednotky, ovšem s jednou malou změnou. Protože Grandtour dorazí na český trh až na jaře 2016, budou od začátku v nabídce také čtyřválce Energy TCe 150 a Energy dCi 110 (sedan bude uveden na konci letošního roku a dostane je později). Nejvýkonnější verzí je šestnáctistovka Energy TCe 200 s výkonem 147 kW, spolupracuje se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou.
Vznětové jednotky jsou celkem tři – Energy dCi 110, 130 a 160 (číslovka uvádí výkon v koních). U prvních dvou čtyřválců dostanete na výběr mezi manuální šestistupňovou a dvouspojkovou šestistupňovou převodovkou, vrcholnému biturbu je vyhrazena pouze šestistupňová dvouspojka.