Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Renault Thalia 1,2 16v – Quattroporte z diskontu

Diskuze (197)
Nejlevnějším autem na českém trhu je malý sedan s velkým kufrem. Co je zač?

Renault Thalia je s námi už deset let. Za tu dobu se malý francouzský sedan (s tureckým rodným listem) dopracoval do pozice nejlevnějšího auta na trhu. Výsledek? Třetí nejžádanější malé auto u nás a celkově 11. místo v počtu registrací za rok 2011.

Začátky s první cenou 321.900,- Kč (v roce 2001) zní z dnešního pohledu téměř neuvěřitelně. Vždyť za takové peníze dnes kupujeme renomované hatchbacky nižší střední třídy! Thalia se ale už během života první generace dostala pod hranici 200 tisíc. Aktuální provedení při příchodu v roce 2008 lákalo na cenovku 189.900,- Kč a dnes je k mání za neodolatelných 154.900,- Kč!

Cena

Ale není zlato všechno, co se třpytí. Pro ceník Thalie to platí taky – bezpečnostní výbava ošizená není (dva airbagy, ABS), jinak ale základnímu provedení Authentique chybí vlastně všechno. Touha po posilovači řízení, elektrických okýnkách nebo centrálním zamykání žene zájemce do náruče Expression (181.900,- Kč), my jsme nakonec sáhli po top modelu Privilege.

Jedině ten totiž nabízí klimatizaci. K ní přidává i rádio, elektrická zrcátka a pár luxusních zbytečností. Litá kola, mlhovky a kožený volant bychom od levného sedanu nevyžadovali, ceník Thalie je tak ale postaven…

renault testy malevozy renault testy malevozy  

Vnější design znamenal proti první Thalii obří skok. Dnes už ale parádu nenadělá, nakonec to byl sám Renault, kdo u většího Fluence dokázal, že i levný sedan může mít přitažlivý vzhled. Faktem ale je, že karoserie s velkými světly a dlouhou anténou neurazí. Její proporce dokonce zdárně maskují obří zavazadlový prostor.

Dojem zlepšuje pohled dovnitř. Palubní deska, která je jednodušší variací na Clio, vypadá slušně. Ale pozor! Stačí se posadit dopředu a hned se odhalí, jak je Thalia uvnitř úzká! Prostor pro nohy pod palubní deskou taky není kdovíjaký a v zadní řadě je i málo místa pro kolena a pro hlavu. Vlastně každý malý hatchback dnes nabízí prostornější interiér, než jaký má Thalia.

Subtilní sedadla jsou jedním slovem poddimenzovaná. Mají krátká opěradla, sedáky jsou nízko nad podlahou a o bočním vedení nikdy neslyšela.

A zavazadlový prostor? 506 litrů je opravdu hodně a rozměry 990 x 980 x 500 mm (d x š x v) jsou velmi slušné. Horší je to s variabilitou, která je u sedanu jaksi od přirozenosti slabou stránkou. Thalia situaci dál komplikuje neděleným opěradlem a malým průchozím otvorem – polovinu jeho možné výšky zabírá výztuha karoserie.

renault testy malevozy renault testy malevozy  

Jízda

Nastartujeme a dvanáctistovka se čtyřmi válci o sobě dá vědět jenom tlumeným, vyváženým zvukem. Tříválce, v této cenové relaci obvyklejší, mohou jen závidět.

Hodnoty 55 kW a 105 Nm působí střídmě. A střídmé taky jsou – zatímco před třemi lety nás tento motor potěšil svými schopnostmi, pod diktátem normy Euro 5 už zdaleka tak dobrý není. Přidušený v zájmu čistoty emisí se bohužel stává motorizací pro nenáročné.

Zdaleka nejhůř je na tom Thalia v nízkých otáčkách. Z redakční garáže se nepodařilo jen tak vyjet, jako s jakýmkoliv jiným autem. Malý čtyřdveřový Renault potřebuje pořádně šlápnout na plyn, aby se motor při výjezdu v nízké rychlosti nezadusil!

Reakce na sešlápnutí pedálu jsou rozvážné v celém spektru otáček, přestože 904 kg provozní hmotnosti je na dnešní poměry lehká váha. Konkurenční tříválce sice nejsou tak kultivované, při stejných základních parametrech ale mají mnohem více chuti do života.

Motor je ale zřejmě nejsilnější stránkou celého auta.

renault testy malevozy renault testy malevozy  

Podvozek jednoduché konstrukce je v tomto segmentu běžný. Renault vsadil zcela správně na čistě komfortní notu – právě to cílová skupina ocení. A na rovině to funguje dobře, jakkoliv nekvalitní je povrch silnice. Ale žádná cesta není rovná až do nekonečna, a tak i s Thalií bude potřeba jednou zatočit…

A tady padá kosa na kámen! První naivní nájezd do zatáčky končí v naprosto běžné rychlosti adrenalinovou situací. Vysoké pneumatiky se rychle deformují, karoserie se na měkkém podvozku děsivě nakloní a odlepí vnitřní kola od asfaltu! ESP nepomůže, pro Thalii se nenabízí. Prostě je potřeba nejezdit jinak než doslova pomalu.

Na rozdíl od podvozku není řízení vůbec špatné. Jen je potřeba se s ním v nízkých rychlostech dost prát. Dokonce bych pochyboval, jestli v autě opravdu byl posilovač řízení. Nádržka v motorovém prostoru ho ale prozradila.

Závěr

Tak tedy co s tou Thalií? V obecné rovině to s ní moc dobře nevypadá. Znamená to ale, že zástupy majitelů koupily špatně? Ne tak docela, záleží na okolnostech. Pokud potřebujete co největší auto a zvýšení kupní ceny o každou tisícikorunu nad hranici 200 tisíc znamená bolestivé překročení rozpočtu, pak se další možnosti nenabízí. Budete muset akceptovat doslova mizerné jízdní vlastnosti a zvyknout si na těsný interiér. Samozřejmě za předpokladu, že ojetý nebo zánovní vůz z jakéhokoliv důvodu nepřipadá do úvahy.

renault testy malevozy renault testy malevozy  

První cena vozu154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
První cena vozu s testovanou motorizací154.900,- Kč (1,2 16v Authentique)
Základní cena testovaného vozu204.900,- Kč (1,2 16v Privilege)
Cena testovaného vozu vč. příplatků224.900,- Kč (1,2 16v Privilege)

Plusy

  • Nové auto s kompletní tovární zárukou
  • Velký zavazadlový prostor
  • Komfortní tlumení

Minusy

  • Extrémní náklony karoserie i v běžných rychlostech
  • Záludný podvozek
  • Stísněný interiér, poddimenzovaná sedadla
  • Malý průchod po sklopení neděleného zadního opěradla
  • Neochotný motor, jediný v nabídce
  • Klimatizace jen v nejdražší verzi

Diskuze (197)
Renault Thalia 1,2 16v
Cena základní sestavy 154 900 Kč
Výbava základní sestavy Nárazníky, kliky a zrcátka v barvě karoserie, disky kol z lehké slitiny, dva airbagy, ABS, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, přední mlhovky, palubní počítač, klimatizace, elektrické stahování předních oken, sklopné zadní opěradlo, centrální zamykání s DO, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, kožený volant, rádio. Kč
Cena testované sestavy 224 900 Kč
Výbava testované sestavy Automatická klimatizace (10.100,-), metalický lak (9.900,-). Kč
Motor
Typ motoru: zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1149
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 55 / 5500
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 105 / 4250
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 167
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 13
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): 7.6 / 4.8 / 5.9
Emise CO2: 136
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 506 / 0
Objem nádrže (l): 50
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 904 / 440
Rozměr pneu: 175/65 R14
Renault Thalia 1,2 16v
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4261
b) šířka (mm): 1645
c) výška (mm): 1439
d) rozvor (mm): 2473
e) rozchod vpředu (mm): 1406
f) rozchod vzadu (mm): 1386
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 810 / 1010
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 560 / 780
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 980
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 890
k) šířka vpředu (mm): 1380
l) šířka vzadu (mm): 1340
délka sedáku vpředu (mm): 480
délka sedáku vzadu (mm): 470
výška opěradla vpředu (mm): 540
výška opěradla vzadu (mm): 550
místo vzadu pod předním sedadlem: Ano
9. 6. 2012 08:30
Re: Kecy o tych zakrutach
Snižování kvality dílů v průběhu výroby je běžná praxe. Předcházející generace Oktávky je toho zářným příkladem.
9. 6. 2012 08:27
Re: Kecy o tych zakrutach
No ono by možná stačilo tyhle tramvaj kola co se tam v základu dávají nahradit nějakýma většíma a širšíma a hned by se to chovalo v zatáčce jistějc. Věřím, že na těchle galuskách to moc nesedí.
9. 6. 2012 08:25
Re: Neposmívejte se Thalii
máš o tom nějakou statistiku? Třeba kolik lidí zahynulo v autě, protože nemělo 18 airbagů ale jen 4?
8. 6. 2012 17:01
Re: Pomoc pro podvozek
thalie mi překvapila velice ve své spolehlivosti soused který mi ji vlastně dohodil má najeto 210000km bez žádných nákladů mimo běžné opotřebení to by třeba japonci se svojima šunkama tipu suz, mitsu všechno se třese a\ vybruje jako na pouti (je to až do nebe volající) nikdy nedokázaly tohle vozítko je prostě fantazie po těch všech utrapách a najetých stotisících kilometrech s jinýmy hybridy jap. ško.se atd mám sice japonskou motorku ale auta se nenaučily dělat a nenauč prostě děs běs u nás autoservis na japonce jak mu říkáme miši v buši pořád narvanej netáhne nejede žere bouchá prostě ko
8. 6. 2012 16:13
Re: Neposmívejte se Thalii
Osobně jsem se nikdy nezajímal kolik má auto pytlů, natož abych si ho podle toho vybíral. Podstatný jsou na autě snad jiný věci než zrovna airbagy.