Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trafic přichází na český trh

Michal Fokt
Diskuze (0)
Téměř s půlročním zpožděním oproti sourozenci Opelu Vivaro přichází na náš trh Renault Trafic.

Téměř s půlročním zpožděním oproti sourozenci Opelu Vivaro přichází na náš trh Renault Trafic.

Do důležitého segmentu dodávek do 3,5 tuny, kde v současnosti dominuje Ford Transit, přichází Renault se zcela novým vozem známého jména Trafic. Ten zaujme zejména svým moderním designem, který dává zapomenout na „krabicovité“ automobily této kategorie, ovšem i použitá technika představuje vrchol v tomto segmentu.

Trafic se v České republice nabízí prozatím ve verzi furgon, tedy dodávka, která je k dispozici se dvěma přeplňovanými vznětovými motory se systémem vstřikování common rail. Ty mají shodný objem 1,9 l, liší se však výkonem i točivým momentem. Slabší z nich má 60 kW při 3500/min a 190 N.m při 2000/min a je spřažen s pětistupňovou převodovkou s přímým řazením. Silnější pohonná jednotka nabízí výkon 74 kW a točivý moment 240 N.m, dodává se ale navíc i se šestistupňovou mechanickou převodovkou. Zajímavé je, že oba motory vykazují stejnou kombinovanou spotřebu 7,4 l na 100 km. Dvojici „nafťáků“ doplňuje zážehový dvoulitr s výkonem 88 kW při 4750/min a točivým momentem 190 N.m při 3750/min, jehož spotřeba činí 9,7 l na 100 km. Také pro něho bude určena šestistupňová převodovka s přímým řazením.

Užitkový Renault se bude dodávat s krátkou a dlouhou karoserií, mezi kterými bude rozdíl 15 000 korun. Krátká verze se slabším naftovým motorem bude stát velmi zajímavých 459 900 Kč bez DPH, stejné provedení s výkonnější pohonnou jednotkou pak 499 900 korun bez daně. Ceny verze se zážehovým motorem zatím nejsou známy.

Současný furgon bude v březnu doplněn verzi Combi, což v terminologii Renaultu znamená druhou řadu sedadel, a v červnu lze očekávat také plně osobní verzi Microbus. Pro tyto automobily bude mít automobilka připravena další turbodiesel, tentokráte s objemem 2,3 l.

Renault myslel v případě Trafiku i na bezpečnost, takže ve standardu najdeme kotoučové brzdy na všech kolech, které dokáží vůz zastavit ze stokilometrové rychlosti na 43 metrech. V automobilu najdeme airbag řidiče a tři tříbodové bezpečnostní pásy s předpínači a omezovači síly a opěky hlavy. Navíc lze objednat i vak pro spolujezdce a boční airbagy.

A na závěr jedna zajímavá informace - příští rok se prý na vybraných evropských trzích začne objevovat model Trafic také s logem sesterské značky Nissan, jeho jméno však dosud není známo a také není jisté, zda to bude případ České republiky.

Michal Fokt
Diskuze (0)