Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks D Access pro svoz komunálního odpadu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks v rámci uvedení nových modelových řad připravila další generaci modelu Access s nízko uloženou kabinou.

Model Access uvedla značka Renault Trucks na trh ve Francii, Itálii, Španělsku a Beneluxu v roce 2010. O dva roky později bylo představeno modernizované provedení s motorem splňujícím normu EEV a nyní je zde nejnovější evoluce, která je členem nové rodiny modelové řady D.

Renault Trucks D Access je stejně jako jeho předchůdce navržen pro snadný pohyb v městských ulicích. V nabídce je s konfiguracemi podvozku 4x2 a 6x2 s elektronicky řiditelnou zadní nápravou. Obě tato provedení jsou k dispozici s celkovou šířkou pouhých 2,29 m, u níž je poloměr otáčení jen 6,6 m.

Standardní pohonnou jednotkou je šestiválec DTI 8 o objemu 7,7 litru s výkony 206 kW (280 k) a 235 kW (320 k), jimž odpovídají nejvyšší hodnoty točivého momentu 1050 N.m a 1200 N.m. S tímto motorem spolupracuje automatická převodovka Allison 3000, která se při každém zastavení přepíná na neutrál a přizpůsobuje se tak požadavkům kladeným na popelářská vozidla, která se musí neustále zastavovat a rozjíždět.

Vedle toho Renault Trucks nabízí systém pro blokování rozjezdu zvyšující úroveň bezpečnosti a zabraňující krádeži či nedovolenému pohybu vozidla ve chvílích, kdy řidič není na svém stanovišti. Činnost zařízení je založena na detekci transpondéru u řidiče vozidla. Není-li transpondér detekován, není rozjezd vozidla umožněn.

K hlavním přednostem modelu D Access patří jeho nízko uložená kabina, jejíž podlaha je pouhých 435 mm nad zemí. Přístup do ní vedle klasických dveří mohou na straně spolujezdce umožňovat dveře s úhlem otevření 80 stupňů. Vnitřní výška kabiny je pro snadný pohyb posádky rovné dva metry.

Široké čelní sklo nabízí zorný úhel 220 stupňů a slepé úhly se omezují na 15 stupňů. K dosažení co nejvyšší bezpečnosti provozu přispívá i skutečnost, že sedící řidič má oči ve stejné výšce jako většina chodců v ulicích.

Renault Trucks uvádí, že model D Access nemusí sloužit nutně jen jako nosič nástavby pro svoz komunálního odpadu, ale lze jej využívat i jako klasický rozvážkový nákladní automobil nebo cisterna a lze na něj namontovat řadu jiných nástaveb. Toto tvrzení podporuje i skutečnost, že vozidlo s pohotovostní hmotností od 5.890 kg nabízí výběr z šestnácti délek rozvoru náprav a celkové délky od 3,25 do 8,78 m.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)