Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks dodal první elektrický D Wide Z.E. nové generace pro svoz komunálního odpadu

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Společnost Renault Trucks připravila pro město Lyon vozidlo D Wide Z.E. pro svoz komunálního odpadu. Tento užitkový automobil je prvním zástupce své druhé generace a vznikl ještě před zahájením sériové výroby.

Společnost Renault Trucks od roku 2009 významně investuje do výzkumu a vývoje elektrických vozidel, která ve spolupráci se svými zákazníky testuje v podmínkách reálného provozu. Díky tomu již v létě loňského roku ohlásil francouzský výrobce užitkových vozidel, že se připravuje na uvedení generace svých elektromobilů.

Prvním z nové generace elektrických užitkových vozidel značky Renault Trucks se stal model Master Z.E., který byl na trh uveden na podzim roku 2018. V letošním roce pak na trh zamíří další dva modely s čistě elektrickým pohonem v podobě modelů D Z.E. a D Wide Z.E.

Předskokanem sériové výroby druhého jmenovaného modelu je vozidlo, které bylo ve druhé polovině letošního června za účasti zástupců vedení společnosti Renault Trucks a města Lyon předáno v provedení pro svoz komunálního odpadu.

Renault Trucks D Wide Z.E. má ve své nové generaci k pohonu využívat dvojice elektromotorů s celkovým nejvyšším výkonem 370 kW a trvalým výkonem 260 kW. Maximální točivý moment elektromotorů má být 850 N.m Lithium-iontové baterie mají být pro D Wide Z.E. k dispozici s kapacitou 200 kWh, s níž se má dojezd na jedno nabití v závislosti na podmínkách provozu pohybovat kolem 200 km.

Vozidlo připravené pro Lyon je osazen nástavbou od společnosti Faun Environnement upravenou přímo pro použití ve spojení s čistě elektrickým pohonem, což se projevilo především v přepracování jejího hydraulického okruhu. Provedené změny se mimo jiné odrazily i ve snížení hlučnosti samotné nástavby o tři decibely.

Společnost Renault Trucks k modelu D WIDE Z.E. uvádí, že elektrické vozidlo je pro svoz odpadu velmi vhodné, protože pracovní směna zahrnuje řadu zastavení a rozjezdů, což má u konvenčních vozů za následek vysokou spotřebu paliva a rovněž vysoké emise prachu a částic z brzdového systému. S ohledem na skutečnost, že elektromobil využívá svůj motor i k zastavování, se snižuje opotřebení brzd a s nimi souvisejících emisí. Zároveň při zpomalování využívá rekuperace kinetické energie, což se pozitivně projevuje i na jeho dojezdu na jedno nabití.

Zdroj: Renault Trucks

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)

Doporučujeme