Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Trucks nová generace elektrických nákladních vozidel

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Společnost Renault Trucks během letošního a příštího roku uvede na evropský trh trojici užitkových elektromobilů, určených pro provoz v městských a příměstských oblastech.

Francouzský výrobce u svých nových elektrických dodávkových a nákladních vozidel využije zkušeností získaných více jak desetiletým testováním elektromobilů v reálných podmínkách u svých zákazníků.

Společnost Renault Trucks od roku 2009 významně investuje do výzkumu a vývoje elektrických vozidel, která ve spolupráci se svými zákazníky testuje v podmínkách reálného provozu. Díky tomu se nyní francouzský výrobce užitkových vozidel připravuje na uvedení nové generace svých elektromobilů.

Prvním z nové generace elektrických užitkových vozidel značky Renault Trucks se stane model Master Z.E., který bude na trh uveden v září roku 2018. Tento lehký užitkový model má být k dispozici ve čtyřech dodávkových verzích a vedle nich bude v nabídce i dvojice provedení podvozků s kabinami vhodná pro osazení účelovými nástavbami.

Renault Master Z.E. má ve svém nákladovém prostoru nabízet stejný objem i prostorové poměry jako výchozí konvenční provedení se vznětovými motory, protože baterie budou umístěny pod sedadly řidiče a jeho spolujezdců.

Renault Trucks uvádí, že Master Z.E. bude poháněn elektromotorem o výkonu 57 kW a točivém momentu 225 N.m. Potřebnou energii dodají lithium-iontové baterie s kapacitou 33 kWh, jejichž nabíjení na plnou kapacitu zabere kolem šesti hodin.

Maximální rychlost bude omezena na 100 km/h. Dojezd podle NEDC má být 200 km, ale výrobce uvádí í vlastní hodnotu, která se má v závislosti na provozu a zatížení pohybovat kolem 120 km.

Renault Trucks dále na příští rok plánuje uvedení dalších dvou modelů s čistě elektrickým pohonem v podobě modelů D Z.E. a D Wide Z.E.

První jmenovaný bude nabízen v provedeních s rozvorem 4400 mm a 5300 mm. Tento nákladní elektromobil bude vybaven elektromotorem s nejvyšším výkonem 185 kW a trvalým výkonem 130 kW. Maximální točivý moment tohoto elektromotoru je 425 N.m. tyto hodnoty budou přenášeny na kola zadní nápravy prostřednictvím dvoustupňové převodovky.

Lithium-iontové baterie modelu D Z.E. budou k dispozici s kapacitou 200 až 300 kWh a podle výrobce mají umožnit dojezd na jedno nabití kolem 300 km.

Renault Trucks D Wide Z.E. zamíří na trh s rozvorem náprav 3900 mm. K pohonu tohoto modelu poslouží dvojice elektromotorů s celkovým nejvyšším výkonem 370 kW a trvalým výkonem 260 kW. Maximální točivý moment elektromotorů má být 850 N.m a i zde bude použita dvoustupňová převodovka.

Lithium-iontové baterie mají být pro D Wide Z.E. k dispozici pouze s kapacitou 200 kWh, s níž se má dojezd na jedno nabití v závislosti na podmínkách provozu pohybovat kolem 200 km.

Renault Trucks pro modely D Z.E. a D Wide Z.E. uvádí, že jejich baterie mohou být při využití konektoru Combo CCS s výkonem 150 kW nabity na plnou kapacitou během jedné až dvou hodin. Při využití standardní nabíječky a běžné sítě mají být baterie s kapacitou 300 kWh na plné kapacitě během dvanácti hodin.

Nová generace užitkových elektromobilů značky Renault Trucks bude vyráběna v její továrně v Blanville-sur-Orne, kde se pro ně v současnosti připravuje montážní linka.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)