Renault Trucks T High 1894 Edition vzdává hold minulosti nákladních vozidel z Francie
Společnost Renault Trucks v rámci oslav 125 let své historie představuje novou limitovanou edici T High 1894 Edition, spojující současnost značky s odkazy na minulost.
Renault Trucks T High 1894 Edition se pyšní exkluzivní barvou v odstínu půlnoční modř, zatímco některé prvky jako mřížka chladiče jsou zářivě žluté a další komponenty jako ráfky kol pak v červeném provedení. Vozidlo je dále vybaveno střešní rampou s klaksony v zářivě žlutém odstínu.
Řada grafických prvků, jako například logo “Edition 1894” na obou stranách a zadní straně kabiny, podtrhuje linie a dynamiku modelu. Na mezinápravových spoilerech je umístěné logo speciálně vytvořené pro tuto příležitost, které tvoří siluety ikonických nákladních vozidel značky tvořící tvar diamantu, představující logo Renault Trucks, v jehož středu je umístěný motiv lokomotivy, logo značky Berliet.
Interiér vozidla se nese ve stejném barevném odstínu. Přístrojová deska a kožený volant jsou v barevné kombinaci půlnoční modrá, vnitřní strana dveří má červené a modré lemování. Černá kožená sedadla Recaro jsou prošitá červeným lemem, zatímco na opěrce hlavy je zlatou nití vyšité logo “Edition 1894”. T High 1894 je vybaven koberečky s červeným prošíváním a zlatavě žlutými kabinovými závěsy.
Renault Trucks uvádí, že novinka má vynikat i svou výbavou a komfortem poskytovaným řidiči v čele s panoramatickou přístrojovou desku s LCD displejem “Edition 1894” a sekundárním displejem ROADPAD+ se zpětnou kamerou.
Renault Trucks T High 1894 Edition disponuje přeplňovaným vznětovým šestiválcem DTI 13 Euro 6, poskytujícím z objemu třinácti litrů maximální výkon 383 kW (520 k) a točivý moment 2550 N.m. Limitovaná edice čítá 125 vozidel, která budou v prodeji na evropském trhu.
Kořeny společnosti Renault Trucks lze skutečně vztahovat až k roku 1894, kdy Marius Berliet sestrojil svůj první motor. V následujícím roce postavil svůj první osobní automobil a v roce 1906 zahájil výrobu nákladních vozidel, jimž čistě osobní vozy postupně ustoupily.
V polovině sedmdesátých let se Berliet stal součástí Régie Nationale des Usines Renault, kde byl v roce 1978 spojen s dříve konkurenční firmou Saviem do podniku Renault Véhicules Industriels. Za další dva roky se značky Berliet a Saviem stávají minulosti, protože je nahrazuje značka Renault, kterou pak vedle osobních, lehkých, středních i těžkých nákladních vozidel nesou i autobusy, jejichž výrobu ovšem na konci dvacátého století převzalo Iveco.
Renault pak jen o dva roky později prodal celou svou divizi užitkových vozidel švédskému koncernu Volvo Group a v roce 2003 se začíná psát historie současné společnosti Renault Trucks.
Zdroj: Renault Trucks