Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Twingo: V Německu od 9.590 eur (263.300 korun)

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
České ceny třetí generace nového Twinga ještě neznáme, ale ty německé už ano. Po ženevské premiéře se lidé od Renaultu vyjádřili, že se novinka nebude zákazníkům příliš podbízet.

Renault přišel do nabité konkurence minivozů s radikální změnou koncepce, nové Twingo se představilo v březnové Ženevě a má motory vzadu. Sdílí techniku s chystaným Smartem ForTwo a hodlá řádně zatopit konkurenci od Fiatu, novým kolínským trojčatům, bratislavské New Small Family i asijským soupeřům koncernu Hyundai-Kia. Vždyť odcházející řada byla loni v Evropě čtvrtá nejprodávanější a nová se chce stát na starém kontinentu dokonce dvojkou.

Design v retro stylu z pera Csaby Wittingera (tým vedl Raphaël Linari) je působivý, stejně jako hravý interiér, pro změnu práce Laurenta Negroniho. Nabídka prostoru na délku 3,59 m by měla být díky extrémnímu rozvoru 2,49 m velmi slušná. Jen otevírání předního víka kvůli případné výměně a doplnění provozních kapalin vyřešili konstruktéři poněkud nešťastně. Také není dosud jasné, jak si poradili s tepelnou izolací motoru, na praktické zkušenosti si musíme ještě počkat. Zavazadelník s 219 l se skrývá také vzadu nad motorem. Ti, kdo měli možnost si nového francouzského prcka „osahat“ alespoň staticky, byli však nadšeni. Nové Twingo tedy má rozhodně na to, aby řádně zasáhlo do nejvyšších pater prodejního žebříčku minivozů. Pohánějí jej tříválce 0.9 Energy TCe (66 kW, 135 N.m), respektive jeho slabší atmosférický derivát 1,0 SCe s parametry 51 kW a 91 N.m.

A jak jsou na tom ceny a výbavy? Twingo na německém trhu začíná na částce 9.590 eur (263.300 korun) s nepřeplňovaným tříválcem. Tedy pod psychologickou hranicí deseti tisíc eur. Ovšem pozor, Renault bude leckde nabízet základní stupeň výbavy Authentique, ale nikoli u našich západních sousedů, takže tuto sumu zákazník zaplatí za vyšší stupeň Expression. Ten zahrnuje kromě ABS, EBD a stabilizace také kupříkladu kontrolu tlaku v pneumatikách, asistent pro rozjezd do kopce čtyři airbagy, diody pro denní svícení, elektrická okna, centrální zamykání a nakonec sklopnou zadní lavici i sedadlo spolujezdce, což rozhodně prospěje variabilitě. Není nutné připlácet ani za posilovač řízení (připomeňme, že opravdu holá dvojková Twinga jej neměla!), ani za audio se základními funkcemi.

Dynamique s tříválcem SCe je o 1.400 eur dražší, stojí tedy v přepočtu zhruba 301.800 korun. Ten již disponuje například dotykovou obrazovkou a bezdrátovým připojením Bluetooth. Tuto výbavu lze jako první objednat i s turbomotorem 0.9 TCe za 12.590 eur (345.700 Kč). S výkonnějším „srdíčkem“ se pojí i nejvyšší stupeň Luxe, má v základu už i klimatizaci a stojí 13.590 eur (373.100 korun).

Jak bude vypadat jeho ceník v České republice? Troufáme si odhadnout základní cenu někde na úrovni Hyundaie i10, tedy kolem 230 tisíc korun, pokud české zastoupení nevyrukuje i s nejlevnějším provedením Authentique. To by mohlo startovat ještě níže. Prodej začne nejdříve v září.

Aleš Dragoun
Diskuze (25)
7. 7. 2014 22:05
Cena
na západě je vyšší, uvidíme za kolik bude u nás. Každopádně za tento počin má u mě Renault opět palec nahoru, je vidět, že se stále nebojí experimentovat a to mám rád. Překvapilo mě, že má posilovač řízení, doufal jsem že tam nebude když má tak lehký předek. A stále čekám kdy začne Dacia prodávat avizované malé auto na základě odcházející generace Twinga, nějak to utichlo.
Avatar - Kubis001
7. 7. 2014 14:31
Re: Škoda, asi to bude drahé i u nás...
Částečně souhlasím, ceny už nemají kam klesat. Co ale klesá a klesat bude je nákladová náročnost výroby automobilů. Levnější díly, technologie, defakto i downsizing je jednou z cest snižování nákladů.

Nová auta jsou lehčí, víceměné jednodušší a vždy platí, že nejlevnější materiál je ten, který tam nedáš.
Avatar - _Karel_
7. 7. 2014 14:28
Podoba
Zprvu jsem myslel, že je to bratříček fiatu 500,základní podoba velká. Ale zatímco fiat se mi nelíbí vůbec, twingo vypadá skvěle. A interiér bomba :yes: :yes:
7. 7. 2014 14:12
Re: Škoda, asi to bude drahé i u nás...
Nižší ceny už byly, downsizing se nadále bude týkat už jen motorů. Ceny už mohou jen stoupat...

A za rok zas budem řešit nadprodukci...
7. 7. 2014 14:10
Re: Škoda, asi to bude drahé i u nás...
Ono když vezmeš místí podmínky a životní styl v té Itálii, tak je to jasné, menší auto, většinou nižší spotřeba pekelně drahých PHM. A se 4,5m dlouhým autem jsi za exota, špatně projíždíš úzké ulice, blbě se ti parkuje. Tak to tam prostě je. V našich podmínkách je parkování celkem snadné. V Itálii, Francii jsou parkovací místa nejen užší než tady, ale taky výrazně kratší... Vybavené malé auto je prostě vhodnější. Tady ten tlak prostě není takový, takže proč se mačkat a omezovat...