Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renaultsport Twingo R1 a R2: Francouzské mini pro automobilové soutěže

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Renault, respektive jeho divize Renault Sport Technologies, připravil soutěžní náčiní pro mladé adepty tohoto sportu.

Malé Twingo mohou zvolit také ti, kteří se pohybují na tratích rychlostních zkoušek víceméně pro zábavu a rozpočty jejich týmů nedosahují závratných výšin. To ovšem neznamená, že by sportovní divize Renaultu úpravám nejmenšího modelu nevěnovala patřičnou péči. Ba právě naopak, tradice v podobě R8 Gordini, superpětky GT Turbo nebo Clia Williams zavazuje.

Nabídka soutěžních Twing začíná specifikací R1, která vychází z modelu Twingo Renaultsport 133 (také Twingo RS nebo Twingo Sport, jak chcete). Výkon motoru 1,6 litru se nezměnil, stále činí 98 kW (133 k)/6750 min-1 a točivý moment vrcholí hodnotou 162 Nm/4400 min-1 . Převodovka je pětistupňová s řadicí pákou na podlaze.

Podvozek zůstal také prakticky sériový se vzpěrami McPherson vzadu a vlečenými rameny s torzní příčkou vzadu. Twingo R1 je 3607 mm dlouhé, váží 1030 kg a jezdí na šestnáctipalcových kolech s pneumatikami BF Goodrich 195/50 R15. Předpisy pro skupinu R1 pochopitelně vyžadují montáž bezpečnostní klece do interiéru vozu.

Twingo R2 je trochu jiná káva. Zatímco R1 je opravdu vstupenkou do světa automobilových soutěží, R2 už se dá považovat za plnohodnotný speciál, byť sériově vyráběný. Pod kapotou má stejný zážehový čtyřválec K4MRS se čtyřventilovou technikou objemu 1598 cm3. Jeho výkon narostl na 118 kW (160 k) při 7000 min-1 a maximální hodnota točivého momentu 180 Nm je dosažitelná v 5500 min-1. Zvýšení výkonu motoru bylo dosaženo přeprogramováním řídicí jednotky. Zapalování pochází z Itálie, dodává jej věhlasná firma Magnetti Marelli. Twingo R2 dostalo pětistupňovou sekvenční převodovku s řadicí pákou na sloupku řízení, poháněna jsou stejně jako v předchozím případě přední kola. Spojka je hydraulicky ovládaná, optimální trakci zajišťuje diferenciál ZF se zvýšenou svorností.

Revizí prošlo také zavěšení, které je navíc nastavitelné jak vpředu, tak i vzadu do dvou poloh. Přední spodní ramena jsou z hliníku, posíleny byly rovněž brzdy. Kola jsou šestnáctipalcová na asfalt, na šotolinu se používají o palec menší, pneumatiky dodal opět BF Goodrich. Auto má též rozšířený rozchod kol. Objednat lze i speciální podvozek pro soutěže pouze na nezpevněném povrchu.

Interiér je samozřejmě dvoumístný a posádka je i zde chráněna bezpečnostním rámem ze 40 metrů trubek. Sedadla jsou od Sabeltu. Interiér se od běžných Twing na první pohled liší velkým displejem před volantem. Automobil může být vybaven také velkým vstupem vzduchu na střeše, ten je na přání.

Cenu Twinga R1 výrobce nezveřejnil. Pro přestavbu na R2 je nutné koupit běžné Twingo Sport za 10.990 eur, kit stojí dalších 27.990 eur, obě částky jsou bez DPH. Kity se budou nabízet od dubna příštího roku. Obě verze, jak R1, tak i R2, jsou homologovány dle řádů FIA.

Aleš Dragoun
Diskuze (20)
Avatar - Emel
14. 12. 2009 09:29
Re: Docela pálka
Pokud mluvíš anglicky, jistě je ti zřejmý smysl té věty - auta budou homologována pro běžný provoz, nejen v rámci soutěží...
12. 12. 2009 15:24
Re: Srdce zaplesa..
jen kde na to vzít a nekrást co? ;-\
Avatar - Emel
12. 12. 2009 12:33
Re: Docela pálka
Třeba tady:
[odkaz]

Both models, the Renault Twingo RS R2 and R1, apart from offering increased performance on the track, can also be driven on public roads.
11. 12. 2009 16:08
Re: Docela pálka
muzes sem postnout odkaz na to prohlaseni :-)
Avatar - Emel
11. 12. 2009 15:22
Re: Docela pálka
Není to úplně explicitně řečeno, ale zdá se, že cena kitu je včetně montáže. Každopádně, něco jiného je tovární kit a něco jiného kit od jakési motorsport firmy.