Renovační divizi Lamborghini nezajímá dokonalost, hledá autentičnost
Vytvořit stoprocentně perfektní auto je snadné, jenže perfektní auto už není autentické.
Divize Polo Storico, která je pověřena renovací úchvatných kousků z historie automobilky Lamborghini, má na svém kontě od svého založení již 98 renovací klasických vozů Lamborghini. Práce na většině aut přitom zabraly okolo 18 měsíců a průměrná cena se pohybovala okolo 450.000 dolarů (cca 9,7 mil. Kč). Přesto se divize nikdy příliš nezajímala o dokonalost.
Divizi nejde o dosažení perfektního výsledku podle moderních měřítek, jak prozradil Paolo Gabrielli, šéf divize Polo Storico. Místo toho se divize snaží dosáhnout stavu, ve kterém vůz před lety opouštěl brány továrny.
„Auto musí být lehce nedokonalé, jako bývalo,“ uvedl Garbielli v rozhovoru pro CAN Luxury. „Mým úkolem vůči vám, jako zákazníkovi, je vrátit auto do stavu, v jakém bylo vyrobeno. Pokud jsou na něm drobné chyby, které tam byly v době výroby, nemám s tím problém.“
Vyrobit stoprocentně dokonalé auto přitom podle Gabrielliho není obtížné, dokonalé auto už ale není autentické. „Pokud je vaše restaurované auto perfektní, má dokonalý lak, pak vyrábíte fake. Je to o těch malých detailech, které nejsou dokonalé. V té době zkrátka nebyli u některých detailů tak precizní, protože se to tak tehdy nedělalo.“
Lamborghini je přitom této filozofii natolik zavázáno, že při novém tisku starých uživatelských manuálů ani neopravuje různé překlepy a gramatické chyby. U karosářských dílů, které se musí znovu vyrábět, ať už podle manuálů či reverzního inženýrství, pak zaměstnanci Polo Storico zkoumají dobové informace a hledají místa, kde vlastně k drobným nedokonalostem mohlo docházet. A opakují je.
Sehnat díly na staré modely Lamborghini ostatně není nic snadného, řada jejich původních výrobců už totiž neexistuje. Starší modely automobilky navíc dostávaly ručně vyráběné panely karoserie, které se vyklepávaly pomocí speciálních forem. Každý díl tak představoval skutečný originál, což se divize Polo Storico snaží zachovat dodnes.