Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
Tesla Model 3
45
Fotogalerie

Řeší Tesla další problém? Několika majitelům se vysypalo stejné sklo

První zprávy o samovolném praskání bočních skel některých modelů Tesla se objevily již v polovině minulého roku, přesto se stále vynořují nové případy.

Elektromobily Tesla sice nabízí sofistikovanou techniku a technologie, všichni už ale dobře víme, že po stránce kvality zpracování nejde o žádnou slávu. A s tím zřejmě souvisí jeden z mnoha problémů nových elektromobilů Tesla Model 3 a Y, který se objevuje již od minulého roku.

Již v březnu minulého roku totiž kolegové z webu InsideEV’s upozornili na případ Tesly Model 3, které se samovolně vysypalo sklo v pravých zadních dveřích. V září se pak objevil stejný problém u Tesly Model Y – opět vysypané sklo v pravých zadních dveřích. Nejde přitom o ojedinělé případy – některé byly dokonce zachyceny na bezpečnostních kamerách či přímo Sentry modemem elektromobilu.

 

Od září minulého roku se přinejmenším nepsalo o žádných nových případech, jenže problém evidentně pokračuje. Majitelka nové Tesly Model 3 Standard Range Plus, která jí byla doručena 1. ledna tohoto roku, se totiž setkala s tím samým problémem. A podělila se o něj právě s kolegy z InsideEV’s.

K samovolnému prasknutí a vysypání skla pravých zadních dveří mělo dojít jen pár desítek minut po odemčení vozu, kdy nová majitelka společně se svou sestrou seděly ve voze. Z posledního případu bohužel nemáme žádná videa, autorka však kolegům z InsideEV's poskytla několik fotografií.

 

Na doporučení asistenční služby kontaktovala majitelka vozu servisní středisko Tesly, odkud ji přišla odpověď až po několika dnech. Automobilka však převzala plnou odpovědnost za problém a nabídla i vysvětlení. A to bez jediného pohledu na poškozený vůz. Podle hypotézy mělo být ve voze použito sklo s výrobní vadou, které v kombinaci se zvýšeným tlakem v kabině zcela nového vozu nevydrželo a prasklo.

Je však nutné zmínit, že problémy s praskáním skla v automobilech nejsou zas tak výjimečné. U bočních a zadní skel moderních automobilů jsou totiž většinou používána temperovaná skla, která se v případě nehody rozsypou na malé a méně ostré fragmenty. U těchto skel přitom může skutečně dojít k prasknutí z řady různých důvodů.

V případě Tesly je však zarážející právě stejné umístění skla u několika modelů vyrobených s delším časovým rozestupem. Podle teorie kolegů z InsideEV’s by tak na vině mohly být i známé problémy automobilky se spasováním dílů, kvůli němuž mohlo dojít ke zvýšenému namáhání skla.