Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Řidiči dostanou radarové vidění a uvidí přes sloupky. Díky Hondě

David Bureš
Diskuze (0)
Patentované systémy mají zvýšit bezpečnost dopravy. Řidiči díky ním lépe uvidí chodce nebo vozidla před sebou.

Dnešní doba je v automobilovém světě plná změn. Výrobci vyvíjejí stále modernější techniku, která kdysi byla jen v myslích vizionářů, zatímco dnes se pomalu stává realitou. Třeba Honda si nedávno nechala patentovat systémy, které jsou v podstatě radarovým viděním. Řidiči se tak díky tomu vlastně stanou supermany...

Honda si hypermoderní techniku nechala patentovat kvůli snaze o zvýšení bezpečnosti svých aut. Díky „radarovému“ vidění totiž šoféři lépe uvidí, co se děje před nimi – prohlédnou přes sloupky karoserie nebo přes vozidla před nimi.

Oba systémy fungují na bázi head-up displeje, zamýšlená průhledová obrazovka je ale mnohem větší než dnes známá řešení. Promítaný obraz bude obří a bude tak vlastně zajišťovat rozšířenou realitu. Právě díky tomu řidič uvidí i překážky, které by jinak měl v mrtvém úhlu nebo které se schovávají za jinými vozidly.

První patentovaný systém je vlastně vylepšením dnešních brzdných asistentů s rozpoznáním chodců. Místo aktivního brzdění před chodcem automobil řidiče upozorní na chodce, včetně jeho přesné lokace, díky čemuž se jezdec může hrozící srážce sám vyhnout – ať už zabrzděním, nebo třeba objetím chodce, které dnešní systémy automatického brzdění nezvládnou.

Druhý registrovaný systém je pak krokem ke komunikaci mezi vozidly (tzv. V2V). Fungování systému Honda vysvětluje pomocí příkladu třech aut jedoucích za sebou. V dnešní době řidič jedoucí zcela vzadu nemusí dobře vědět, co dělá automobil zcela vpředu – ten prostřední brání ve výhledu. Díky patentovanému systému však bude přední vozidlo vysílat informace o stavu vozům za sebou, což zajistí, že i poslední řidič bude vědět, kde se první auto nachází a zda třeba nebrzdí. I v tomto případě se budou získaná data zobrazovat na velkém head-up displeji, díky čemuž řidiči budou mít více času reagovat na nastalou situaci – třeba když vozidlo vpředu začne nečekaně brzdit před překážkou.

Evidované patenty neznamenají, že by Honda systémy v dohledné době uvedla do sériové výroby. Japonská automobilka jistě ještě musí vyřešit některé ze souvisejících problémů, třeba to, aby zobrazovaných informací nebylo přehršel a řidič se v nich vůbec vyznal.

David Bureš
Diskuze (0)