Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rimac příští rok představí elektromobil, který má pokořit nový Tesla Roadster

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)

Chorvatská společnost Rimac Automobili pracuje na nové generaci svého elektrického supersportu a výsledek vývoje, který se má představit příští rok, má dosahovat minimálně srovnatelných jízdních výkonů jako nový Tesla Roadster.

Chorvatská společnost Rimac Automobili překvapila návštěvníky IAA 2011 svým ambiciózním projektem elektřinou poháněného supersportovního kupé. Stroj pojmenovaný Rimac Concept One tehdy zaujal svým designem a zároveň ohromil jízdními výkony, ale následně se v tichosti vytratil ze scény a mohlo se zdát, že celý projekt skončil neúspěchem.

Začátkem roku 2016 se však Rimac Concept One vrátil na scénu s decentně přepracovaným designem i technikou. Kupé se čtyřmi nezávislými elektromotory, umístěnými v prostoru mezi rameny náprav, na sebe nejdříve upoutalo pozornost svými jízdními výkony v čele se schopností akcelerovat z 0 na 100 km/h za 2,6 s a v letošním pak nehodou, kdy za jeho volantem seděl Richard Hammond.

Tesla Roadster nové generace, který byl odhalen v polovině letošního listopadu, prozatím zaujal svým designem a především šokoval uvedenou akcelerací z 0 na 96 km/h za 1,9 s spolu s nejvyšší rychlostí přes 402 km/h.

Uvedenými hodnotami se nový model společnosti Tesla Motors, jehož sériová výroba se má rozběhnout v roce 2020 se vyrovnává a v řadě případů i překonává ty nejlepší supersportovní a hypersportovní vozy současnosti.

Společnost Rimac Automobili, která představuje výrobce jednoho z nejvýkonnějších elektromobilů, ovšem nehodlá pouze přihlížet a Jens Sverdup ze společnosti Auto Iconica, distributora společnosti Rimac pro severoamerický trh v rozhovoru pro AutoGuide uvedl, že chorvatská firma již několik let pracuje na vývoji nové generace elektromobilu, jenž svými výkony překoná Concept One a má být odhalen v příštím roce.

Novinka značky Rimac má vedle překonání jízdních výkonů modelu Concept One představovat i přímou konkurenci pro Tesla Roadster, jemuž se má minimálně vyrovnat, ale cílem má být jej překonat.

Vedle prvních zpráv o připravovaném nástupci modelu Concept One přinesl AutoGuide i zajímavé informace o rozšiřování sítě oficiálních zastoupení značky Rimac pro severoamerický trh. Doposud ji zde zastupoval jen jeden prodejce, ale již v příštím roce se její prodejní a servisní síť rozšířit na pět zástupců.

Vedle rozšiřování severoamerické prodejní sítě má Rimac Automobili pracovat díky investici ve výši 30 milionů eur od společnosti Camel Group, patřící k největším výrobcům baterií v Asii, na rozvoji svého vývojového centra a především výrobních kapacit.

Cílem společnosti je s příchodem nového modelu výrazně navýšit výrobu. Nástupce modelu Concept One má být již vyráběn sériově a nemá se jednat o kusovou záležitost demonstrující pouze schopnosti svého výrobce.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (19)
29. 11. 2017 15:05
Re: zmenit priority
Myslíš trochu z cesty. V súčasnosti je snaha tlačiť ceny EV nižšie na úroveň prijateľnú pre širšie pole zákazníkov a nie hrať sa na luxus a zdvíhať marže...
29. 11. 2017 15:02
Re: Jak jsem psal včera jinde,
Srandista... >:D
Avatar - Uživatel_5340709
28. 11. 2017 20:31
Re: Jo jo
A v čem si myslíš, že se vyboural Hamond z Top Gearu? ;-)
Avatar - Blue Sun
28. 11. 2017 17:34
Re: Jo jo
Chorvati ještě nevyrobili ani kus... ale machrovat, to jim jde. Stejně jako všem ostatním.
28. 11. 2017 17:07
Re: zmenit priority
Ak vam bateria dovoluje odberat 300kW, preco by ste montovali do auta menej vykonny motor? Rozdiel medzi 100kW a 300kW el. motorom je par stoviek EUR. Pri celkovej cene auta je to zanedbatelnej suma. Vyrobca automobilu si moze uctovat ovela vyssiu sumu za auto ktore namiesto 0-100 kmh za 9 sekund, zrychli na tuto rychlost za 4+ sekundy.