Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RM16: Hyundai skutečně vyvíjí sporťák s motorem uprostřed!

Michal Fokt
Diskuze (6)
Těžko tomu uvěřit, ale koncept RM16 zjevně nebyl jen designérské cvičení, Korejci auto na jeho bázi testují na Nürburgringu.

Když Hyundai představil v červnu letošního roku na Busan Motor Show studii RM16 Concept, moc velký poprask to nevyvolalo - jednalo se o už druhou evoluci studie na bázi velosteru, poprvé se však motor (v tomto případě 2.0 Turbo s výkonem 300 koní), přestěhoval za přední sedadla a dostal tím pádem na starosti (i) pohon zadních kol. Však to znáte - koncept snese všechno, proč se tím nějak extra zabývat.

Jaké však bylo překvapení špionážních fotografů, když auto, odvozené od této studie a zabalené v maskovací fólii, vyrazilo testovat na Severní smyčku Nürburgringu! Zdá se to být neuvěřitelné, ale Hyundai snad opravdu vyvíjí sporťák s motorem uprostřed a karoserií hatchbacku, tedy jakýsi novodobý Renault 5 Turbo, respektive Clio V6 Renault Sport.

V tom případě se sluší podívat se na zmíněný koncept trošku detailněji - kromě agresivního aerodynamického designu měl být vybaven elektronicky ovládaným mechanickým samosvorem na zadní nápravě, přeplňovaný motor dostal kvůli co nejrychlejším reakcím elektrický kompresor, podvozek odlehčené díly a zmizely některé zbytné prvky výbavy. Jak velí dnešní zvyklosti, RM16 by měl mít pohon všech kol.

Můžete namítnout, že Hyundai může tímto způsobem zkoušel ledacos, ale zajímavé to začne být ve chvíli, kdy si vzpomeneme na nedávnou informaci, že kromě i30 N připravuje sportovní divize Hyundaie ještě jakýsi model s pohonem všech kol a výkonem přes 300 koní. Předpokládal jsem, že půjde o ostřejší verzi i30, ale nakonec se může stát, že to bude produkční verze RM16, ať už se bude jmenovat jakkoli. To by si každopádně divize N dost šplhla...

Michal Fokt
Diskuze (6)
Avatar - Bully_
27. 10. 2016 15:08
Re: CR-Z
Ale vyrobit to klidne muze, psal jsem jenom to, ze MNE TO PRIJDE jako studie, nebo ze vznikne par kusu zavodnich specialu. Sportovneji vnimanemu image firmy by to urcite pomohlo i tak, i kdyz by jim PODLE ME daleko vic prospelo vyvinout skutecne konkurenceschopny HH za nizsi cenu nez ostatni. Treba jejich silnejsi zadokolka zadny trhak rozhodne nebyla.
Mozna ale vazne nasli diru na trhu, nabidnou totalne neprakticky dvoumistny sportovni hatch nesportovne vnimane znacky do bezneho prodeje a zaplati se jim to.
Avatar - Emel
26. 10. 2016 13:56
Re: CR-Z
Hyundai na to finančně asi má, celkem se jim daří a zase tolik by mě nepřekvapilo, kdyby chtěli trošku nabourat image aut, které se kupují výhradně přes peněženku.

PS: sledujme, co Renault vymyslí s Alpine... to by mohlo být něco podobného, byť tady se teda mluví o 4x4
26. 10. 2016 13:12
Re: CR-Z
Proč ekonomická sebevražda? Jestli to Hyundai myslí s divizí N vážně, neumím si představit lepšího imagemakera než vypustit jako pilotní model něco, co si u jiných mainstreamových automobilek v dnešní době neumíme ani představit... Jasně, mají rally, ale ta už podle mě netáhne tolik, jako dřív.
Avatar - Bully_
26. 10. 2016 11:28
Re: CR-Z
Ne spis CRX? I kdyz na ni "nova" CR-Z taky vzdalene svym designem navazuje.
Koncept hatchbacku s motorem uprostred mne prijde bud jako studie, nebo vyvoj cisteho zavodniho vozu pro nekterou z danych trid. Neumim si konkretne u Hyundai predstavit podobou ekonomickou sebevrazdu na dnesnim trhu.
25. 10. 2016 20:32
sportak
Lidi co utekli z BMW v hjonde roztahuji kridla >:D