Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rok 2013: Fiat a PSA budou nejztrátovějšími značkami

Michal Fokt
Diskuze (54)
Analytici předpokládají, že se letos do ztráty z evropských automobilových výrobců nejvíce propadne Peugeot-Citroën a Fiat.

Mezi experty na automobilový trh se předpokládá, že ačkoli byl rok 2012 v Evropě špatný, to nejhorší má teprve před sebou. Nejhorší situace by měla být letos, zatímco v roce 2014 už by se sitace měla začít trochu zlepšovat. Nejtvrději současná recese má dopadnout na automobilky Peugeot-Citroën a Fiat, na každou z nich ale z jiného důvodu.

Líbily se vám ceny, za které v posledních letech byly k dostání nové Peugeoty a Citroëny? Koncern PSA rozpoutal v rámci boje o zákazníka cenovou válku, která ovšem nebyla úplně kompatibilní s náklady na vývoj nových modelů, jejichž záplavu francouzský koncern v posledních letech uvedl na trh.

Trošku jiný problém má Fiat. Ten pod vedením Marchionneho s vidinou ekonomické recese zastavil tok peněz do vývoje nových modelů a dnes mu v portfoliu chybí novinky, na které byl lákal své zákazníky. Víte, jak dlouho už se prodává aktuální Punto? Situace u těchto firem pochopitelně snížuje jejich rating, což znamená, že pokud jim někdo vůbec půjčí, pak za mnohem vyšší úrok. To mizérii PSA a Fiatu jen prohloubí. Útěchou pro Fiat ale může být alespoň slušný vývoj Chrysleru v Americe. Jeho prodeje meziročně vzrostly o 39,13 % na 307,967 vozů, což představuje čtvrtý nejvyšší vzestup a vůbec nejvyšší z hlavních hráčů na americkém trhu.

Těžké roky ale čekají i další evropské značky. Předpokládá se, že automobilky v Evropě prodělaly vloni osm miliard euro a ztrátu budou dále navyšovat minimálně do roku 2015.

Michal Fokt
Diskuze (54)
21. 1. 2013 23:28
Re: Spolehlivost škoda je mýtus
Co je na Puntu starého vždyť nová fiesta je velice podobná!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!to samé je o Brávu tvary vozu břebírají všichni, Renault Megane, Opel , Ford, a teď Korejci a o interiéru ani nemluvím !!!!!!!!!!
20. 1. 2013 19:44
Re: Fiat bez noviniek?
SlivoVica, najvacsia koncentracia Pand a hlavne 4x4 je v talianskych Alpach!
20. 1. 2013 16:18
Re: Viva Fiat!
Souhlas, Fiat pomlouvají většinou lidé, kteří někdy před 10-ti lety viděli na parkovišti před panelákem rezavé Uno dotažené z raichu. Já teď mám Fiat a i když už má naběháno pře 300 tisíc, pořád v pohodě jezdí. A koroze nikde.
Problém Fiatu je nabídka aut, která už nedokáže oslovit tak jako dřív, nulový marketing a profilování značky. Když se ze všech stran hrnou reklamy Kia, Hjondéé, Renault, ale i na auta koncernu, na Fiat lidi při výběru nového auta úplně zapomínají i když má pořád co nabídnout.
Druhým problémem je design a žádné "sportovní" modely, které Fiat dřív charakterizovaly. Dřív Fiat dělal vždy koncepčně i designem moderní, povedená auta. Design často pocházel od zvučných jmen. A dnes? Punto od Pininfariny zmrvili koncernoví designéři faceliftem. Doblo v poslední generaci vypadá taky strašně a tím zákazníky doslova odrazuje. Bravo se nepovedlo, jeho design nemá koncepci, je to taková slátanina. Retro 500 je dobrá, ale prakticky nelze vymyslet jejího nástupce. Dřív měl Fiat v nabídce vždy alespoň jedno "lidové" kupé - 128 kupé, potom Coupe, dokonce hezký kabriolet Barchetta.
Prodeje Fiatu by mohl hodně zlepšit 500X, který vypadá hodně líbivě a s rozumnou cenou by mohl nahradit Punto. Snad s ním nebudou dlouho otálet...
20. 1. 2013 07:25
Re: Spolehlivost škoda je mýtus
Este si zabudol napisat ... hlavne fleetovi klienti. Keby sa firmy po revolucii neupisali skodovke, tak to na nasich cestach vyzera inac. Fabia je jednoducho referentska povinnost!
Je to tak, ako tu napisal jeden: "V práci máme Rapidy "f plný palbě voe" s ceníkovou cenou kolem 550 000,-Kč a i při takovýhle částce je to strašný auto."
Absolut Absurdnum!!!
Avatar - abacus
20. 1. 2013 07:00
Re: Fiat bez noviniek?
Zaujímavé info. 30 000 ks bol plán predaja v čase spustenia výroby. Pre rok 2013 je stanovená hranica 140 – 160 000 ks. Ako je to u Talianov zvykom páska sa s veľkou pompou strihala začiatkom apríla (04/2012) no skutočná výroba začala koncom mája. Nebola dokončená infraštruktúra, pretože neboli európske dotované peniaze. V Taliansku sa rozbieha predaj modelu v júli (07/2012) a v októbri 2012 dôjde k zásadnému rozhodnotiu: Pre ZLÉ PREDAJE modelu 500L ( predpokladal sa veľký záujem v Srbsku, ktorý sa nedostavil – vysoká cena) sa vo Fiat Srbsko opäť vracia výroba modelu Fiat Punto Classic. Táto informácia bola Belehradom potvrdená 18.01.2013, že súbežne s produkciou 500-vky sa bude produkovať pre rok 2013 model Punto Classic. Predsa v tej fabrike ľudia niečo robiť musia, keď štát zadotoval toľko peňazí do modernizácie celej továrne.
Za 6 mesiacov (07 -12/2012) sa v samotnom Taliansku, kde vieme, že Fiat umiestňuje 50% svojej produkcie predalo 6161 ks Fiat 500L.