Rok 2013: Fiat a PSA budou nejztrátovějšími značkami
Mezi experty na automobilový trh se předpokládá, že ačkoli byl rok 2012 v Evropě špatný, to nejhorší má teprve před sebou. Nejhorší situace by měla být letos, zatímco v roce 2014 už by se sitace měla začít trochu zlepšovat. Nejtvrději současná recese má dopadnout na automobilky Peugeot-Citroën a Fiat, na každou z nich ale z jiného důvodu.
Líbily se vám ceny, za které v posledních letech byly k dostání nové Peugeoty a Citroëny? Koncern PSA rozpoutal v rámci boje o zákazníka cenovou válku, která ovšem nebyla úplně kompatibilní s náklady na vývoj nových modelů, jejichž záplavu francouzský koncern v posledních letech uvedl na trh.
Trošku jiný problém má Fiat. Ten pod vedením Marchionneho s vidinou ekonomické recese zastavil tok peněz do vývoje nových modelů a dnes mu v portfoliu chybí novinky, na které byl lákal své zákazníky. Víte, jak dlouho už se prodává aktuální Punto? Situace u těchto firem pochopitelně snížuje jejich rating, což znamená, že pokud jim někdo vůbec půjčí, pak za mnohem vyšší úrok. To mizérii PSA a Fiatu jen prohloubí. Útěchou pro Fiat ale může být alespoň slušný vývoj Chrysleru v Americe. Jeho prodeje meziročně vzrostly o 39,13 % na 307,967 vozů, což představuje čtvrtý nejvyšší vzestup a vůbec nejvyšší z hlavních hráčů na americkém trhu.
Těžké roky ale čekají i další evropské značky. Předpokládá se, že automobilky v Evropě prodělaly vloni osm miliard euro a ztrátu budou dále navyšovat minimálně do roku 2015.