Rolls-Royce nabídne plug-in hybrid, kvůli emisním normám
Vozy značky Rolls-Royce jsou obrovské, s čímž je spojeno i použití žíznivých motorů, které jsou v dnešní době snah o co nejúspornější agregáty problém. Britská značka kvůli snížení flotilových emisí oxidu uhličitého svých vozů bude muset nabídnout i úsporný model.
Rolls-Roce již koketoval s myšlenkou elektromobilu, když v roce 2011 představil koncept 102 EX s dvěma elektromotory o celkovém výkonu 290 kW. Zákazníci značky ale dali jasně najevo, že takový automobil nechtějí. Líbilo se jim sice zrychlení a ticho v kabině, vadil jim ale krátký dojezd činící jen 200 kilometrů. Rolls-Royce proto projekt elektrického Phantomu opustil.
Místo toho se nyní britská automobilka zaměřuje na možnost nabídnutí plug-in hybridu. Vedení Rolls-Roycu otevřeně přiznává, že takové úsporné auto musí nabídnout ne kvůli zájmu klientů značky o takový model, ale kvůli emisním normám. Konkurenční Bentley již dříve uvedlo, že kvůli emisím bude od všech jeho modelů odvozena verze s hybridním pohonem.
Generální ředitel Rolls-Roycu Torsten Müller-Ötvös sdělil britskému magazínu Auto Express, že plug-in hybridní model bude muset automobilka nabídnout do dvou let. S technikou bude muset pomoci mateřské BMW, pro samotný Rolls-Royce by vývoj byl příliš nákladný.
BMW ještě letos nabídne plug-in hybridní SUV X5 xDrive40e kombinující elektromotor a turbodmychadlem přeplňovaný benzinový čtyřválec. Hybridní Rolls-Royce by si ale jistě zasloužil nějaký větší spalovací agregát – vždyť dnes modely této značky disponují výhradně dvanáctiválci.
Vedle plug-in hybridu Rolls-Royce pracuje také na kabrioletu Wraith Drophead Coupé, který se začne prodávat v příštím roce. Dále se opatrně mluví o SUV, na jehož tvarech už designéři značky pracují. Zatím daleko je nová generace Phantomu, která dorazí na trh nejdříve v roce 2020.