Rolls-Royce: Zákazníci nechtějí motory V12 měnit za elektromotory
Zákazníci britské luxusní značky Rolls-Royce mají rozporuplné pocity o jejích plánech na výrobu elektromobilu. Rolls-Royce kvůli tomu zvažuje, že by mohl místo elektromobilu vyrábět hybridní model.
Rolls-Royce v současné době představuje svým zákazníkům v Evropě, Středním východě, Asii a Severní Americe koncept 102 EX, což je elektrická varianta modelu Phantom, která byla světu poprvé představena na letošním ženevském autosalonu http://www.auto.cz/rolls-royce-v-zeneve-elektrifikaci-vstric-55012 .
Podle slov Torstena Müllera-Ötvöse, generálního ředitele automobilky Rolls-Royce však zákazníci o luxusní elektromobil nestojí. Rolls-Royce zjistil, že většina z nich bydlí mimo centra velkých měst a nestačí jim omezený dojezd vozu.
Studie 102 EX ujede na jedno dobití asi 200 km, samotné dobíjení trvá až 20 hodin při použití jednofázového systému, třífázový jej zrychlí na 8 hodin.
Podle Müllera-Ötvöse tak může být řešením hybridní vůz kombinující elektromotor se spalovacím motorem. Tímto řešením by byl prodloužen dojezd auta.
Rolls-Royce 102 EX, resp. Phantom Experimental Electric, je poháněn dvěma elektromotory o celkovém výkonu 290 kW (394 k) a masivním točivém momentu 800 Nm. Elektromotory jsou napájeny lithium-iontovými články s kapacitou 71 kWh. Těch je celkem 96 v pěti různě velkých modulech. Tyto parametry umožňují vozu zrychlovat z 0 na 100 km/h za méně než 8 s a obří limuzína dosahuje maximální rychlosti 160 km/h, která je elektronicky omezená.
Už při premiéře vozu vedení automobilky prohlašovalo, že zatím o výrobě elektrického modelu neuvažuje. Koncept měl být na světovém turné předveden zákazníkům značky, jejichž zájem by o sériové výrobě elektrického Rollse-Roycu rozhodl.
Müller-Ötvös však tvrdí, že zatím žádný zákazník neuvažuje nad výměnou stávajícího 6,75litrového vidlicového dvanáctiválce ze sériového Phantomu za elektropohon.
Vedle Phantomu a jeho odvozených verzí Phantom Coupé a Drophead Coupé nabízí britská automobilka z Goodwoodu od loňského roku i menší a levnější model Ghost. Díky němu Rolls-Royce loni zaznamenal rekordní prodeje, když za rok 2010 prodal 2.711 aut.