Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Royal Enfield Bullet Trials Works Replica představuje nádherný návrat do minulosti

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Roal Enfiled opět zalovil ve své bohaté historii a tentokrát se rozhodl oživit někdejší slávu svých motocyklů, účastnících se terénních soutěžích. Výsledkem je Bullet Trials Works Replica, který bude jen těžko hledat konkurenci.

Royal Enfield má ve své nabídce tradiční jednoválcové modely Bullet a Classic, které na první pohled vypadají jako stroje ze čtyřicátých a padesátých let dvacátého století, i když jejich motory splňují emisní normu Euro 4.

Do minulosti se pak minimálně svým vzhledem vrací i dvojice zcela nově vyvinutých dvouválců Interceptor 650 a Continental GT 650. Světová premiéra těchto dvou modelů se odehrála na výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně a české veřejnosti se tato dvojice představila v rámci výstavy Motosalon 2019.  

Retro je jednoduše hlavním poznávacím znamení pro motocykly Royal Enfield, i když jsou zde jisté výjimky v podobě cestovního endura Himalayan, u nějž značka poprvé použila centrálně umístěný tlumič zadního kola, nebo moderně se tvářících cruiserů Thunderbird 350 a 500, sdílejících ovšem techniku s modely Classic a Bullet.

Novinkou, která rozhodně chce vyvolávat vzpomínky na minulost, je dvojice modelů Bullet Trials Works Replica 350 a 500. Tyto modely přímo vychází ze strojů řady Bullet, ale jak jen je to dnes možné se vracejí na přelom čtyřicátých a padesátých let. Svým stylem i zaměřením totiž odkazují na tehdejší Bullett 350, s nímž John Victor Brittain slavil úspěchy v tehdejších motocyklových soutěžích a v roce 1950 ve svých osmnácti letech s ním vybojoval zlatou medaili na tehdejší Mezinárodní motocyklové šestidenní.

Royal Enfield Bullet Trials Works Replica 350 i 500 zachovává trubkový rám výchozího modelu Bullet i pohonné jednotky, ale 19palcovým předním a 18palcovým zadním kolem s terénními pneumatikami, štíhlými blatníky, širokými řídítky a vzhůru vyvedeným tlumičem výfuku v kombinaci s jednomístným sedlem se jasně hlásí ke svému historickému vzoru i dnešní módě scramblerů.

Dovjice nových zástupců značky Royal Enfield je k dispozici se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem o objemu 346 cm3 nebo 499 cm3. První uvedený disponuje nejvyšším výkonem 15 kW (20 k) při 5250 min-1 a točivým momentem 28 N.m při 4000 min-1, zatímco druhý nabízí nejvyšší výkon 20,6 kW (27,6 k) při 5250 min-1 a točivý moment 41,3 N.m při 4000 min-1. V obou případech je použita pětistupňová převodovka.

Pětistovka, kterou lze identifikovat podle zeleného rámu má rozvor kol 1380 mm, zatímco u třistapadesátky s červeným rámem je uvedeno 1390 mm. Celková délka 2080 mm, šířka 805 mm, výška 1123 mm i světlá výška 135 mm jsou pro oba modely shodné.

Zdroj: Royal Enfield

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)

Doporučujeme