Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rozhovor s presidentem Automobili Lamborghini

Ondřej Láník
Diskuze (48)
Při příležitosti otevření oficiálního zastoupení slavné italské značky na českém trhu jsme měli vzácnou příležitost položit několik otázek presidentovi Automobili Lamborghini Stephanovi Winkelmannovi.

Při příležitosti otevření oficiálního zastoupení slavné italské značky na českém trhu jsme měli vzácnou příležitost položit několik otázek presidentovi Automobili Lamborghini Stephanovi Winkelmannovi.

Jaká je aktuální úroveň spolupráce automobilek Audi a Lamborghini?

Asi víte, že společným projektem je desetiválcový zážehový motor, mnoho částí na současných vozech Lamborghini není ani tak práce techniků Audi jako zakázkový vývoj, výroba a následná dodávka od externích firem.

Zůstává Miura stále jen a pouze studií?

Ano, zatím je to stále jen koncept. Představili jsme ji v USA, což je náš největší trh, kde prodáváme 40 % naší produkce, a musím říci že to byl velký úspěch. Lamborghini se na rozdíl od mnoha dalších značek jen málokdy vrací k známému stylingu nebo k nějakému retru. Úspěšné modely Lamborghini byly vždy originální a zcela nové. Ostatně podívejte se na Countach. Copak je na něm něco z předešlých úspěšných vozů naší značky? Není, a přesto byl úspěšným modelem. Nové Lamborghini to musí být vždy něco nového, nic co odkazuje na historii.

Chystá se rozšíření nabídky směrem dolů? Máme očekávat, že k motorům V10 a V12 přibudou také nějaké osmiválce?

V tuto chvíli nečekejte nic menšího než naše Gallardo.

Uvažujete o automobilu kategorie SUV? Lamborghini již v minulosti mělo i v tomto segmentu své zastoupení...

Podívejte se, Automobili Lamborghini má něco málo přes 700 zaměstnanců, což je relativně málo na to, abychom byli schopni nabídnout třetí nezávislou řadu, která by byla hodna jména naší značky. V současné době přicházejí v úvahu jen deriváty Gallarda nebo Murciélaga, ale nechte se překvapit...

Poslední dobou je stále více v motoristickém sportu slyšet zvuk motoru Audi V12 TDI. Plánujete zavedení vznětového motoru do modelové nabídky?

V tuto chvíli nemáme konkrétní plán, který by počítal s nasazením TDI do vozů Lamborghini. Tedy přinejmenším do roku 2015.

Můžete srovnat zákazníky, kteří kupují Ferrari s těmi kdo kupují Lamborghini?

V podstatě jsou to velmi podobné cílové skupiny! Lamborghini je supersportovní, rychlé auto pro automobilové nadšence. Naše vozy jsou obvykle nižší a širší než konkurenti, máme pohon všech kol. Zákazníci na našem největším trhu (USA) jsou mladší než ti evropští, za mořem se nebojí svůj majetek ukázat na veřejnosti a častěji se proto rozhodují pro nápadné sportovní vozy. Podobné je to ve střední Evropě. Na českém trhu se věk majitelů Lamborghini pohybuje mezi 28 a 40 lety.

Chystáte další nová prodejní místa ve střední a východní Evropě?

Právě otevřené pražské zastoupení firmy Auto Exner je první středoevropskou destinací, kde má Lamborghini oficiální zastoupení. Ve východní Evropě jsme momentálně ještě v Rusku (Moskva), chystáme otevření zastoupení v ukrajinském Kyjevě. Asi tušíte, že nejde jen o to mít reprezentativní prodejnu. Naším cílem je zákazníkům nabídnout dokonalé služby a dlouhodobé partnerství. Nechceme prodat 5 automobilů a pak je nechat s drahými vozy bez možnosti údržby a servisu.

Který model Lamborghini je váš nejoblíbenější?

Je to vždy ten, který právě připravujeme do výroby.

Čím jezdíte?

Používám Lamborghini Gallardo a na delší cesty Audi A8.

Děkujeme za rozhovor.

Ondřej Láník
Diskuze (48)
23. 5. 2006 23:29
Re: BRAVO REDAKCE
Fakt?... Teda to jsou věci... Teď asi znovu C4 volit nebudeš, viď...
23. 5. 2006 21:45
Re: BRAVO REDAKCE
:-)