Rush F-150 LPI: americký plynárník

Roush F-150 LPI je navržen a zkonstruován tak, aby při pohonu na LPG dosahoval stejných výkonů jako sériový benzinový Ford F-150 s osmiválcovým motorem o objemu 5,4 l (220 kW při 5 000 ot/min, 494 Nm při 3 750 ot/min). Vůz bude představen na Mezinárodní konferenci o využití propanu v průmyslu NPGA v Atlantě (14. – 17. května 2007).
Zkratka LPI (liquid propane injection) označuje vyspělý systém, který se stará o přípravu směsi a její přívod do válců. Oproti starým systémům, kde se plyn smíchal se vzduchem už v sacím potrubí, jde o přímý vstřik propanu do válce. Teplotní a tlaková čidla předávají informace řídící jednotce. Ta je jinak nastavena a dokáže efektivně pracovat jak s benzinovým, tak i s LPG pohonem a přepínat mezi nimi. Přídavná dvacetilitrová nádrž na propan je umístěna místo rezervního kola na podvozku. Za příplatek je možno zvětšit kapacitu nádrže až na 50 litrů.
LPI byl vyvinut americkou společností CleanFuel ve spolupráci s italským ICOM. Rush F-150 je oproti stejně vybavenému sériovému Fordu F-150 dražší o 6 500 dolarů (cca 150 000,- Kč). Nabízet se bude ve třech provedeních. RegularCab, SuperCab a SuperCrew. U každého z nich si budete moci vybrat počet poháněných náprav (4x2, 4x4). Délka vozu je 5 390 mm, šířka 2 004 mm a výška 1 920 mm.
Rush F-150 se začne prodávat prostřednictvím dealerské sítě Fordu už letos v létě.