Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ruská Lada pracuje na pěti nových modelech

David Bureš David Bureš 10. 12. 2013
38
Pětice nových modelů ruské značky Lada dorazí na trh do roku 2017. Budou mezi nimi i dva crossovery.

Automobilka AvtoVAZ v současnosti pracuje na modernizaci modelové nabídky značky Lada, v plánech je hned pět nových modelů. Šéfdesignér automobilky Steve Mattin se již v létě nechal slyšet, že design vozů bude líbivější než dnes.

Zprávu o chystaných modelech jako první zveřejnil ruský server Ria, který se odvolává na informace sdělené tiskovým mluvčím značky Alexandrem Šmygovem. Lada díky rozšíření nabídky vstoupí do nových segmentů.

Mezi chystanými auty figuruje „prémiovější“ malý hatchback označovaný jako BM-Hatch. Ten má být postaven na stejných základech jako Dacia Sandero a na trh dorazí v roce 2015. Lada má na ruském trhu silnou pozici (byť slábnoucí), může si tak dovolit prodávat i o něco luxusnější zboží.

V plánech jsou také dva crossovery. Ten menší se začne prodávat v roce 2016 a bude konkurovat Fordu EcoSport. O rok dříve přijede větší crossover, který bude nejdražším modelem značky. Tento model se bude výrazně podobat loňskému konceptu Xray.

Počítá se také s nástupcem letos modernizovaného malého sedanu Priora, který je na trhu již od roku 2007. Automobil s interním označením 2180 se již testuje, na trh by se měl dostat v roce 2015, nebo o rok později.

Pátým chystaným vozem je nástupce offroadu Niva (známý také jako 4x4). Dnešní Niva se v prakticky nezměněné podobě prodává od roku 1977 a na trhu vydrží nejméně do roku 2016.

O navržení tvarů budoucích modelů Lada se postará Steve Mattin. Ten už se nechal slyšet, že design automobilů sjednotí, a to pomocí přídě ve tvaru písmena X, které spojí světlomety, mřížku chladiče a vstupy vzduchu. Toto řešení ukázal zmíněný koncept Xray, pod kterým je Mattin už podepsán. Tvary chytaných modelů budou jednoduché a zároveň mají dávat najevo robustnost vozu.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Aladeen
trochu guláš
| 12. 12. 2013
Videl , aj sedel , ale neviem čo s to má spoločné s radením do tried .... áno , Priora pôsobí robustne , ale s dĺžkou 4300mm sa Priora kombi nemôže radiť do strednej triedy .

Dobre , priznávam že moje delenie je trochu chaotické , ale úprimne kam by si zaradil Grantu , najviac by zapadala medzi C-elysée a P301 to sú Low endy nižšej strednej triedy . Kalina je segment B , teda Nižšia trieda (nie nižšia stredná).

Našiel som tabuľku rozdelenia automobilov do tried
[odkaz]

PS. Nepleť si Kategóriu s triedou ;-)
Avatar - Barrichello
trochu guláš
| 11. 12. 2013
Low end třída neexistuje.

Existují Minivozy, to není ani jeden z modelů lada.

Pak je nižší střední, pak je střední, pak vyšší střední, luxusní vozy, sportovní, terénní a mpv

Jiné třídy dělení aut v čr nejsou....

Tak Kam bys prioru zařadil? Do nižší střední s Kalinou???
Hmmm

Viděl si někdy Prioru kombík naživo?
Avatar - Aladeen
trochu guláš
| 11. 12. 2013
Priora určite nepatrí do strednej triedy , ani ju tam Lada neradi ...

Priora= Nižšia stredná trieda
Kalina=Patrí ešte do segmentu B
Granta= low-end , náhrada za 2107
Avatar - Snooob
Bures opet perlí
| 11. 12. 2013
Aj menej vybavený jedinec pochopí, že to bola rada, nie príkaz.
Ale ty si jednoducho nevychovaný pako! :-!
Avatar - Dinar
Bures opet perlí
| 11. 12. 2013
Můžeš se tu z toho hodiny vypisovat, stejně se nemáš jak obhájit, chybí ti základní respekt, sám jsi navíc multinickový herec. Slaboch a buran, prostě mariánek.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku