Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Lada chce vsadit na design, po vzoru značky Kia

David Bureš
Diskuze (29)
Vozy ruské značky Lada nyní bodují hlavně nízkou cenou. Šéfdesignér automobilky touží i po líbivějším designu.

Ředitel designu ruské automobilky AvtoVAZ Steve Mattin volá po revoluci v designu jejích aut. Mattin se chce inspirovat jihokorejskou značkou Kia, jejíž vozy výrazně proměnil její šéfdesignér Peter Schreyer.

Automobily AvtoVAZu, vyráběné pod značkou Lada, tak v budoucnu mají vsadit na líbivější design. Takovým směrem se před několika lety vydala i Kia. Schreyer, který ke Kie nastoupil v roce 2006, u jejích modelů zavedl takzvaný tygří nos, výrazný tvar masky chladiče.

Mattin, který v minulosti pracoval u Mercedes-Benzu nebo Volva, řekl serveru Automotive News Europe, že se chystá intenzivní modernizace designu vozů Lada. Ta přinese nový designérský jazyk, který změní image této značky.

Cílem je z Lady udělat více žádoucí zboží než dnes. Kvůli ruským zákazníkům budou auta vypadat robustně, aby naznačila, že zvládnou jezdit po rozbitých cestách, kterých je v Rusku více než dostatek. Mattin tvrdí, že linie nebudou složité, ale spíše jednoduché.

Lada bude i nadále cílit především na ruskou klientelu. Britský designér nicméně doufá, že budoucí auta této značky více osloví i zákazníky v zahraničí.

Nový směr designu již naznačil loňský koncept Xray. Ten ukazuje, jak by mohly vypadat budoucí modely – SUV a crossover plánované pro rok 2016.

Mattin u AvtoVAZu pracuje od roku 2011. Loni otevřel nové designové studio v Moskvě, které má poskytovat jiný úhel pohledu než hlavní centrum designérů automobilky v Togliatti.

Automobily značky Lada v současnosti lákají především na nízkou cenu. Design jejich předností není, vozy jsou často kritizovány za zastaralé tvary. To platí nejen pro model Niva (4x4), který se vyrábí v prakticky nezměněné podobě od roku 1977, ale i pro Kalinu, která letos prošla modernizací.

David Bureš
Diskuze (29)
3. 8. 2013 23:20
Re: kiu maju rusi radi
Amici nemali imperium?? zijeme v rozlicnom svete?
22. 7. 2013 09:06
Re: že by?
Dle mého jde zatím jen o prohlášení, o nic jiného.
Zajímavé to začne být v okamžiku, kdy koupí někoho Schreyerova formátu.
Pokud jim to samozřejmě majitelé (Renault a Nissan) dovolí a zaplatí...
22. 7. 2013 09:03
Re: kiu maju rusi radi
Svobodné volby u nás (u vás ne) komunisti vyhráli v roce 1946. V roce 1948 by už nevyhráli, pročež zatlačili na Dr. Beneše a převzali moc pučem.
Ovšem dlužno dodat, že spíš než na volbách fakticky záleželo na sférách vlivu - třeba v Polsku nebo Maďarsku taky komunisti volby nevyhráli a v důsledku dopadli úplně stejně jako my.
Rusové za komunismu trpěli hodně, ale oproti carovi to pro ně velká změna nebyla.
Otázka je také, jestli příčiny toho utrpení pochopili, a jestli se teď mají výrazně líp.
A Hitler byl taky okupant, samozřejmě.
A co se týká aut, na rozdíl od Rusů je dělat umějí.
22. 7. 2013 08:34
Re: kiu maju rusi radi
Vidíš to. A přitom fašouni byli v Itálii.
V Německu to byli národní socialisti (zkráceně nazis).
Jo a ještě taky revanšisti - jako že by se nám asi chtěli revanžovat, že jsme je vyhnali do toho tehdy (po válce) chudého Bavorska z relativně bohatšího pohraničí.
Imperialisti prý byli Američani, kteří ale žádné impérium nikdy neměli - to spíš Britové, ale těm se zase říkalo spíš kolonialisti (ale zase hlavně v době, kdy už jim zbylo jen těch pár minikolonií, které se osamostatnit nechtěly)...
14. 7. 2013 00:10
Re: že by?
Na tu dobu možná ano, ale jejich vrakolety ve spojení s dnešní dobou jsou jako hromádka neštěstí. To, že firma patří z poloviny Nissanu a Renaultu jsem nevěděl a je to asi i jediné štěstí, protože i když rusové stále tyto krabice nakupovali tak nevěřím, že by dlouho firma fungovala.
Pokud začne produkovat podobné vozy jako na snímku, tak konečně rusové budou mít svojí automobilku na kterou budou moc být alespoň částečně pyšní. :-)