Lada chce vsadit na design, po vzoru značky Kia
Ředitel designu ruské automobilky AvtoVAZ Steve Mattin volá po revoluci v designu jejích aut. Mattin se chce inspirovat jihokorejskou značkou Kia, jejíž vozy výrazně proměnil její šéfdesignér Peter Schreyer.
Automobily AvtoVAZu, vyráběné pod značkou Lada, tak v budoucnu mají vsadit na líbivější design. Takovým směrem se před několika lety vydala i Kia. Schreyer, který ke Kie nastoupil v roce 2006, u jejích modelů zavedl takzvaný tygří nos, výrazný tvar masky chladiče.
Mattin, který v minulosti pracoval u Mercedes-Benzu nebo Volva, řekl serveru Automotive News Europe, že se chystá intenzivní modernizace designu vozů Lada. Ta přinese nový designérský jazyk, který změní image této značky.
Cílem je z Lady udělat více žádoucí zboží než dnes. Kvůli ruským zákazníkům budou auta vypadat robustně, aby naznačila, že zvládnou jezdit po rozbitých cestách, kterých je v Rusku více než dostatek. Mattin tvrdí, že linie nebudou složité, ale spíše jednoduché.
Lada bude i nadále cílit především na ruskou klientelu. Britský designér nicméně doufá, že budoucí auta této značky více osloví i zákazníky v zahraničí.
Nový směr designu již naznačil loňský koncept Xray. Ten ukazuje, jak by mohly vypadat budoucí modely – SUV a crossover plánované pro rok 2016.
Mattin u AvtoVAZu pracuje od roku 2011. Loni otevřel nové designové studio v Moskvě, které má poskytovat jiný úhel pohledu než hlavní centrum designérů automobilky v Togliatti.
Automobily značky Lada v současnosti lákají především na nízkou cenu. Design jejich předností není, vozy jsou často kritizovány za zastaralé tvary. To platí nejen pro model Niva (4x4), který se vyrábí v prakticky nezměněné podobě od roku 1977, ale i pro Kalinu, která letos prošla modernizací.