Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlá odpověď na Revuelto? Ferrari SF90 Versione Speciale se již testuje, takto by mohlo vypadat

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Supersportovní hybrid z Maranella bude mít brzy silnější verzi zaměřenou na okruh.

Jsou tomu už téměř čtyři roky, co se světu představil osmiválcový plug-in hybrid Ferrari SF90 Stradale. Hypersport se třemi elektromotory má výkon rovných 1000 koní (735 kW), z nuly na sto zrychlí za 2,5 sekundy, dvoustovku zdolá za 6,7 sekundy a maximální rychlost činí 341 km/h. Pokud by to někoho zajímalo, v elektrickém režimu ujede SF90 Stradale 26 kilometrů.

Čtyři roky jsou v automobilovém průmyslu dlouhá doba a nynější nástup zcela nového modelu Lamborghini Revuelto, přímého konkurenta SF90 Stradale, může dělat manažerům z Maranella vrásky na čele. Nástupce Aventadoru má 6,5 litrový dvanáctiválec se třemi elektromotory, které v nejsportovnějším režimu dávají dohromady 1015 koní s maximální rychlostí 350 km/h.

Video se připravuje ...

Pokud si myslíte, že Ferrari jen tiše pozoruje konkurenty, jste na omylu. Již několik měsíců pilně testuje model SF90 “Versione Speciale”, který nutně nemusí znamenat přímou odpověď na Lamborghini Revuelto, ale spíše vytvoření speciálu zaměřeného na závodní okruhy. 

Na základě špionážních fotek vytvořil Brian Monaco skrze svůj profil Monaco Based Design render ostrého modelu SF90. Přední část má mnohem agresivnější nárazník, jehož střední část je podobná závodnímu speciálu 488 Challenge, což podporuje spekulaci, že SF90 “Versione Speciale” bude zaměřen na závodní okruhy. 

Video se připravuje ...

Vůz by také dle maskovacích prototypů mohl dostat nové boční otvory a výraznější prahové lišty. Diskutovanou změnou bylo velké zadní křídlo. Na maskovaném prototypu se může zdát, že jeho velikost může rozhodit celkový design, nicméně render Briana Monaca nás ujistil, že by tomu tak vůbec být nemuselo. 

Přesné datum odhalení modelu SF90 “Versione Speciale” není dané, počítá se však s termínem v druhé polovině letošního roku. Na technické specifikace a potvrzení či vyvrácení spekulace, že bude tento model odpovědí na Lamborghini Revuelto, si tak ještě musíme nějakou chvíli počkat.

Dominik Kovář
Diskuze (3)

Doporučujeme

1. 4. 2023 08:53
Re: Zajimava perspektiva ze sveta majitelu, zakazniku Ferrar
Ano, přesto existuje to rozladěni, v některých případech, hodně i vlivem dlouhých dodacích lhůt. Nemluvím ani tak o této konkrétní situaci SF90 a speciální verzi. Mluvím o konkretni minulosti tech 2 klientu co jsem osobne zazil, kdy objednáno treba 488 ve verzi Pista a pote F8 prislo relativne velmi rychle a bylo lepsi az na tu vahu, ale vykony stejne a vizual, interier F8 asi se jim libil vic i nez special model Pista. Jeste pred dodanim 488 a zaroven F8 byl normal model. Já se nepřu s tím, co jste napsal, jen předávám informaci reálných majitelů.
1. 4. 2023 05:10
Re: Zajimava perspektiva ze sveta majitelu, zakazniku Ferrar
SF90 není žádnou limitovanou verzí a proto Speciale, stejně jako jiné limity Ferrari tomu modelu ani klientům neuškodí.
Mimochodem, zákazníci jsou o přípravě speciálních modelů spraveni.
31. 3. 2023 21:13
Zajimava perspektiva ze sveta majitelu, zakazniku Ferrari
Setkal jsem se jiz nekolikrat s jevem, ze prave tyto rychle zmeny a iterace modelu, jeste davno pred dodavkou te originalni puvodni verze vozu zakaznikovi, je to, co velmi stve ty klienty, kteri objednaji, a za rok a pul, i za dva, nez Ferrari doda, maji vlastne jiz stare auto ;-) Jen za 640 tisic EUR. Ferrari tim pomerne hodne balancuje na hrane plytvani s dobrou vuli svych bohatych zakazniku, protoze i oni maji financni limity a predstavy. Dnes je ten cyklus obnovy produktu velmi rychly, az moc pro urcity klid klienta. Aspon chvilku chce, nejaky cas, mit to elitni reseni, ne to zastarale jiz (v jejich extremnim svete, jinak samozrejme vuz je vzdy Ferrari se vsim vsudy). A to ze jsou rozladeni je receno velmi diplomaticky, sam znam dva majitele vice Ferrari, kteri jiz nove podle jejich vyjadreni nikdy nekoupi, jednak je ponizuje "kvalifikace" pro nakup a druhak prave tato iteracni loterie, kdy to muze byt jiz auto ne zcela ultimatne nejlepsi v ten okamzik prevzeti.