Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S Ferrari Daytona SP3 to nekončí. V Maranellu chystají další speciály řady Icona

David Bureš
Diskuze (2)

Ferrari v posledních letech připomíná také některé myšlenky ze své historie. V roce 2018 tak debutovala Monza SP1/SP2, letos Daytona SP3. Těmito modely to však rozhodně nekončí.

Ferrari patří mezi nejslavnější výrobce automobilů světa. Jeho historie je opravdu bohatá, za dobu jeho existence vzniklo přehršel dnes už ikonických modelů. Právě ty nejslavnější dnes Ferrari připomíná v rámci tzv. řady Icona, která oživuje myšlenky z historie maranellské značky pomocí speciálů vyráběných v limitovaném počtu.

Prvním takovým modelem byla Monza SP1 a odvozená Monza SP2, duo speedsterů představené v roce 2018, které v závislosti na verzi mělo dvě místa k sezení, nebo jen jedno. Ze stylistického hlediska byly inspirovány klasickými speedstery Ferrari z padesátých let, v útrobách se však objevil tehdy nejvýkonnější sériový agregát v historii značky, vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,5 litru naladěný na 603 kW.

Letos pak následoval další model Icona. Jmenuje se Daytona SP3 a tentokrát připomíná závodní prototypy ze šedesátých let, které úspěšně závodily v zaoceánských vytrvalostních závodech. Technika v útrobách se přitom ještě posunula dále, opět 6,5litrový vidlicový dvanáctiválec poskytuje dokonce 618 kW.

Video se připravuje ...

Ferrari se však rozhodně těmito speciály nevyčerpalo, jeho historický odkaz je bohatý, a tak je nadále z čeho čerpat inspiraci. A výrobce to rozhodně udělá! Šéf komunikace a marketingu Ferrari Enrico Galliera potvrzuje, že by automobilka mohla pracovat na dalších čtyřech nebo pěti konceptech tohoto typu.

To samé potvrzuje i šéfdesignér Ferrari Flavio Manzoni, jehož tým stojí za Daytonou SP3. „Existuje mnoho dalších zajímavých konceptů pro budoucnost. Bohatství Ferrari je velmi vysoké a jediným limitem je obloha,“ tvrdí návrhář.

I to naznačuje, že se dalších modelů řady Icona dočkáme. Jen to asi bude nějakou dobu trvat. Jedná se o jedinečné projekty vyráběné v limitovaných sériích. I proto doba mezi uvedením Monzy a Daytony zabrala tři roky.

Ferrari totiž čile pracuje i na dalších limitkách. Řada Icona sice patří mezi vrcholy nabídky automobilky pro ty nejmovitější zákazníky. Je tu ale ještě o stupeň unikátnější možnost, v Maranellu totiž v rámci programu Special Project staví i jednokusové speciály, přesně podle návrhu toho kterého klienta. Movití zákazníci tedy mají z čeho vybírat.

David Bureš
Diskuze (2)

Doporučujeme

24. 11. 2021 16:34
Omezení vztlaku
Vztlak vozu se tu nápadně omezuje již samotným celkovým tvarem (zejména odvážně "projmutá" podlaha). Pininfarina by měl radost, neboť to připomíná jeho základní tvar vypiplaný v jeho tehdy prvním aerodynamickém tunelu a potvrzuje to jeho hlavní myšlenku, že veškeré přídavné aerodynamické prvky jsou jen znaky nedokonalosti tvaru.
Avatar - sorpersa
24. 11. 2021 15:17
King
Áno toto je kráľ, toto je The Best... Scuderia opäť vytrela zrak všetkým a zaslúži si byť na vrchole... kde že nejaký Meklaren...