Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

S novým vedením VW jsou zde nové spekulace o budoucnosti značky Ducati

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stal v první polovině dubna Herbert Diess a s jeho příchodem se objevují nové otazníky ohledně dříve zamítnutého prodeje značky Ducati.

Ducati je plně pod křídly skupiny Audi od roku 2012 a podle posledních zpráv z konce roku 2017 tam má zůstat i nadále, ale díky změně ve vedení koncernu Volkswagenu se objevují první spekulace tom, zda to tak skutečně bude.

Vedení koncernu Volkswagen AG mělo již na jaře roku 2017 zvažovat prodej slavné italské značky. V létě se pak objevily informace o zájemcích, ale následně byly zveřejněny zprávy o tom, že Ducati nebude na prodej.

Začátkem září roku 2017 bylo potvrzeno, že Volkswagen AG prodej značky Ducati pozastavil s ohledem na odpor ze strany odborů a spory uvnitř koncernu ohledně strategie. Nicméně se tehdy předpokládalo, že dochází pouze k tomu, že prodej nebude uskutečněn v letošním roce, ale později.

Následně se podle zprávy agentury Bloomberg rozhodlo vedení koncernu Volkswagen AG prodej značky Ducati zcela odvolat, přestože byla oceněna na 1,5 miliardy eur. Informaci o zastavení prodeje pak měl již koncem září sdělit zaměstnancům Ducati její generální ředitel.

V souvislosti se zastavením prodeje Ducati lze připomenout, že pětici hlavních zájemců v létě tvořili bývalý majitel značky Investindustrial, italská rodina Benettonů, americká společnost Polaris Industries a investiční fondy Bain Capital a PAI Partners.

První polovina dubna roku 2018 přinesla informaci o tom, že novým generálním ředitelem koncernu Volkswagen se stane Herbert Diess, dosavadní šéf hlavní značky Volkswagen, který ve funkci nahradí Matthiase Müllera.

Nyní se objevují spekulace o tom, jak se může změna ve vedení skupinu Volkswagen projevit v budoucnosti značky Ducati. Ty rozpoutalo prohlášení, v němž Herbert Diess, během tiskové konference den po oznámení jeho zvolení do funkce generální ředitele skupiny Volkswagen, uvedl, že ve své současné podobě není koncern udržitelný.

Toto prohlášení spolu se skutečností, že Herbert Diess v době svého působení u BMW Group vedl i motocyklovou značku BMW Motorrad vyvolává zajímavé spekulace.

Podle jedné z nich má Diess s vedením motocyklových značek nepříjemnou zkušenost, za níž stojí nepříliš povedené odkoupení značky Husqvarna od MV Agusty v době, kdy vedl BMW Motorrad. Právě ta může údajně ovlivnit jeho názor na Ducati, z níž se i díky tomu může stát značka, které se bude chtít koncern Volkswagen zbavit.

Na druhou stranu se Ducati v současnosti daří a italská značka rozšiřuje svou paletu modelů i zákaznickou základnu. Za rok 2017 má tato značka na svém kontě více než 55.000 prodaných strojů a je jedním z mála výrobců motocyklů, kteří se za loňský rok mohou pochlubit skutečně pozitivními výsledky.

Právě rostoucí prodeje, za nimiž z velké části stojí úspěšná rodina modelů Scrambler, která mění obraz specialisty na supersportovní stroje na firmu s pestrou nabídkou, mají Ducati zajistit, že se při restrukturalizaci koncernu Volkswagen nedostane mezi značky, které budou na prodej. Herbert Diess, který je údajně zapáleným motocyklistou, si navíc může chtít zopakovat své kroky, které úspěšně aplikoval u BMW Motorrad a bude pokračovat v dalším rozšiřování nabídky modelů značky Ducati, aby oslovila ještě širší spektrum motorkářů.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)