Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ducati pod křídly VW nabídne elektřinou poháněné motorky a skútry

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 29. 11. 2017
47
Zobrazit náhledy (47)
Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4 Ducati Panigale V4
Německý koncern Volkswagen AG nedávno zastavil prodej motocyklové značky Ducati a nyní se objevují zajímavé informace o její nepříliš vzdálené budoucnosti. Ta má být spojena s elektřinou.

Ducati je plně pod křídly skupiny Audi od roku 2012 a podle nejnovějších zpráv tam má zůstat i nadále. Vedení koncernu Volkswagen AG mělo již na jaře letošního roku zvažovat prodej slavné italské značky. V létě se objevily informace o zájemcích, ale následně se objevily informace o tom, že Ducati nebude na prodej.

Začátkem září bylo potvrzeno, že Volkswagen AG prodej značky Ducati pozastavil s ohledem na odpor ze strany odborů a spory uvnitř koncernu ohledně strategie. Nicméně se tehdy předpokládalo, že dochází pouze k tomu, že prodej nebude uskutečněn v letošním roce, ale později.

Následně se podle zprávy agentury Bloomberg rozhodlo vedení koncernu Volkswagen AG prodej značky Ducati zcela odvolat, přestože byla oceněna na 1,5 miliardy eur. Informaci o zastavení prodeje pak měl již koncem září sdělit zaměstnancům Ducati její generální ředitel.

V souvislosti se zastavením prodeje Ducati lze připomenout, že pětici hlavních zájemců v létě tvořili bývalý majitel značky Investindustrial, italská rodina Benettonů, americká společnost Polaris Industries a investiční fondy Bain Capital a PAI Partners.

Ducati na mezinárodní výstavě motocyklů EICMA 2017 v Miláně, pořádané od 7. do 12. listopadu letošního roku, představila zásadní novinku v podobě modelu Panigale V4, jenž se stává důležitým milníkem v historii značky. Ta totiž jeho prostřednictvím u superbiků opouští své tradiční dvouválce, které prozatím zůstávají srdcem strojů ostatních modelových řad.

Edouard Lotthe, generální ředitel divize Ducati Western Europe, ale v rozhovoru pro francouzský Moto-Station poodhalil budoucnost své značky a uvedl, že podobně jako u automobilových značek koncernu Volkswagen AG i v jejím případě dojde v případě pohonných systémů k využití elektromotorů.

Zda se Ducati pustí do vývoje hybridů nebo čistě elektřinou poháněných strojů prozatím neuvedl Edouard Lotthe neuvedl, ale zmínil, že nyní se Ducati věnuje vývoji, který je zaměřen na splnění emisní normy Euro 5. Tu budou muset motocykly plnit od roku 2020 a s elektrifikací se má u Ducati počítat až od po roce 2021.

Motocykly značky Ducati s elektrickým pohonnými systémy mají však i nadále představovat exkluzivní stroje, které vynikají svým designem i jízdními výkony.

Vedle poodhalení budoucnosti pohonu motocyklů značky Ducati pak Edouard Lotthe uvedl, že nabídku má rozšířit i skútr, který ale nedorazí dříve než po roce 2020. Na první pohled se může zdát skútr se značkou Ducati jako svatokrádež, ale při pohledu na začátky značky se vlastně do jisté míry jedná o návrat ke kořenům.

Navíc s ohledem na konkurenci v čele se značkou BMW Motorrad se zařazení skútru do nabídky Ducati nejeví jako zcestný krok, ale spíše jako naprosto logické rozhodnutí, které pomůže získat další zákazníky.

Ducati vznikla v roce 1926 v Boloni jako malá rodinná firma, která vyráběla radiové součástky. Na motocyklový trh vstoupila v roce 1949 a postupně se rozrostla na předního světového výrobce motocyklů.

Předchozí majitel, investiční fond Investindustrial, převzal Ducati v roce 2008 a pomohl firmě vrátit se k zisku poté, co se v roce 2005 ocitla v hluboké krizi. Pod křídly automobilky Audi dochází k rozšiřování nabídky a k obchodně nejúspěšnějším patří modelová řada Scrambler.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor