S tímto úžasným dvanáctiválcovým Ferrari se chce do 24h Le Mans vrátit Veloqx Motorsport
Jen skuteční milovníci vytrvalostních závodů si vzpomenou na tým Veloqx Motorsport. Ten si svoji jedinou účast v nejslavnějším vytrvalostním závodě světa připsal v roce 2004 v kategorii LMP1 s vozy Audi R8.
Audi Sport UK Team Veloqx fungoval jako importérský tým německé automobilky. Na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans 2004 si pak posádky řídící Audi R8 pod týmem Veloqx připsali druhé a páté místo v celkovém hodnocení. Ke spolupráci v následujících letech již bohužel nedošlo. Veloqx však nyní plánuje návrat a to s velmi zajímavým náčiním.
Nebude se však jednat o návrat s Audi, ale s Ferrari. I když, to tak úplně také ne. Půjde o Veloqx Fangio. Název modelu Fangio vzdává hold pětinásobnému šampionovi formuli 1, Argentinci Juanu Manuelu Fangiovi.
Co má ale tedy Veloqx Fangio vlastně společného s Ferrari? Byť to nebylo ze strany zakladatele britského týmu Sama Li oficiálně potvrzeno, už podle tvarů je Fangio postaveno na základu Ferrari F12 tdf, a to nejdůležitější - má atmosférický dvanáctiválec o objemu 6,3 litru právě z tohoto modelu. Pohonná jednotka však má být upravena tak, aby mohla spalovat biopaliva, plyn nebo vodík.
Při letmém pohledu do interiéru si můžeme všimnout architektury pocházející z vozů z Maranella. V zadní části vozu se nachází kvarteto koncovek výfuku přímo pod oknem, křídlo navazující na karoserii a také obří difuzor. Za tímto vozem nebudete stát v klidu, protože velmi brzy dostanete pocit, že na vás míří kulomet.
Majitel týmu Sam Li prozradil, že by se s tímto hypercarem postaveným podle kategorie LMP2 rád podíval na závody 24h Le Mans v roce 2025. Vůz měl testovací premiéru na okruhu již v minulém roce v Bahrajnu a nyní si jízdu zopakoval v Dubaji. Li se zároveň nechal slyšet, že Veloqx plánuje nabídnout malou sérii tohoto modelu pro silniční provoz.
Autor: Dominik Kovář