Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saab 9-3 model 2011 dostane jen dvojitě přeplňované turbodiesely

Diskuze (8)
Dlouhověkost modelů není u Saabu jen nutností, ale zároveň i jakousi tradicí. V pořadí druhý facelift menší řady 9-3, který se chystá pro pařížský autosalon, proto není tak velkým překvapením.

Saab 9-3 se vyrábí od roku 2002 (pod stejným názvem se už v letech 1998-2002 prodával facelift modelu 900). Po osmi letech by byl u jiných automobilek nejvyšší čas na generační obměnu, Saab ale zatím pro svůj menší sedan a kombi chystá jen facelift. Decentní modernizace je vynucená soustředěním prostředků na dokončení nových modelů 9-5 a 9-4X, dlouhé intervaly mezi generacemi ale zároveň jaksi patří k tradici značky…

Menší ze Saabů, který mimochodem využívá platformu Opelu Vectra, už jednou modernizaci vzhledu podstoupil v roce 2007. Poměrně radikální facelift dodal vozu zcela nový design přídě, novou kapotu motoru, boční dveře i zadní světla (interiér byl inovován už o rok dříve). Zároveň s tím dostal model 9-3 možnost pohonu všech kol.

Podle prvních informací nebudou změny tentokrát tak výrazné. Druhý facelift, který přichází po dalších třech letech jako modelový rok 2011, by měl sblížit design nárazníků s novou generací 9-5. Od nové 9-5 bude odvozen také design kol (objeví se opět i tradiční tříloukoťová) a nový vzorník laků karoserie. V interiéru zmizí staromódní stříbrné plasty, které nahradí modernější tmavě šedé.

Saab se ovšem zaměří více na techniku. Řada naftových motorizací bude nově tvořena výhradně čtyřválci s dvojitým přeplňováním. Základní 1,9 TTiD (96 kW) nahradí motor 1,9 ti (88 kW), vyšší verze bude mít 118 kW a vrcholná pak 132 kW a 400 Nm.

Obvyklá sada úsporných opatření snížila kombinovanou spotřebu turbodieselových sedanů na 4,5 l/100 km, SportCombi bude vyžadovat 4,6 l/100 km a kabriolet 5,1 l/100 km.

Naftové motory mají nyní až o 12 % nižší kombinovanou spotřebu, u zážehového dvoulitru s přeplňováním je spotřeba nižší o 7 %.

Na výsledku se podílí řada dnes již obvyklých technických opatření. Dvojité přeplňování, které vyhlazuje momentovou charakteristiku v nízkých otáčkách, umožnilo prodloužení převodů. Motory, které nyní plní emisní normu Euro 5, dostaly nový management řízení chodu a vstřikování. Elektrohydraulický posilovač má úspornější provoz a alternátor je zapojován do činnosti výrazněji při brzdění. Lepší aerodynamiku přinesly nové deflektory a zakrytování spodních částí karoserie. Hmotnost je nižší zejména díky použití lehčích plastů a tlumicích materiálů ve vozidle. Úsporám v reálném provozu pomůže ukazatel doporučeného převodového stupně.

Nabídka verzí s pohonem všech kol se rozšíří zatím jen o motor 2,0 BioPower (120 kW). Palubní počítač bude u verzí připravených na E85 ukazovat aktuální poměr benzinu a etanolu, jaký máte natankován v nádrži.

Diskuze (8)
Avatar - del42sa
9. 9. 2010 17:28
Re: Snad se dočkám
nejlíp vypadá v černé barvě :yes:

[odkaz]
9. 9. 2010 07:59
Re: Snad se dočkám
gratulace :-) jen houšť takových a´t je na silnici na co koukat >:D
Avatar - T613
8. 9. 2010 17:48
Re: pro Tatru
No on nic nesrovnává.. on si neustále háže korunou, který z nich to bude >:D
8. 9. 2010 16:28
pro Tatru
sorry, mám IE a nějak mi nejde reagování.

Správný fanda by měl alternativu k 9-5 hledat maximálně u Číňanů ;-)

Těžko srovnávat Bawo se Saabem, spíš by se k němu více hodilo srovnání s Audi, které vedení Saabu také vícekrát anoncovalo jako hlavního soupeře. Samozřejmě technicky ve vyšších specifikacích Saab nestíhá na Bawo (ani na Audi), ale řekněme tu zlatou střední cestu nabízí slušnou. Ale co si budeme povídat. Když koupíš cokoliv v této cenové kategorii, budeš z toho paf a jestli má někdo o 5kW víc je už jen hnidopišství >:-[]
Avatar - T613
8. 9. 2010 14:23
Re: Snad se dočkám
takové menší OT. Poslední dobou mám možnost, na vlastní oči, sledovat boj mozku obchodníka (BMW 5) a srdce fandy (Saab 9-5) v jednom těle. To ti je taková sranda >:D