Saab v Ženevě: Nové kombi a nové SUV
Některé automobilky s oblibou hovoří o modelových ofenzivách. Případ Saabu to ale není, místo slibů visely poslední dva roky ve vzduchu otazníky nad tím, zda vůbec nějaké nové modely přijdou. A pak to Saab rozlouskl vše najednou a na jednom místě.
Dva roky jsme čekali a nyní je to konečně tady – SUV s označením 9-4X. Zatím tedy jen se dvěma šestiválci a automatickou převodovkou, což bude fungovat v USA, ale na evropské zákazníky to stačit nebude. Na turbodiesel se musíme ještě počkat, dobrá zpráva ale je, že Saab vůbec zvládl na pokraji existenčních potíží udržet tento model ve hře a pod vedením nového majitele jej dovést až k sériové výrobě.
Saab 9-4X: První dojmy
Dalším strategicky významným modelem je nová generace velkého kombi, jehož název je dobře zavedenou značkou: 9-5 SportCombi. V praktičtější karoserii nabídne stejně kvalitní techniku a vysokou úroveň stylu jako loni uvedený sedan 9-5. S pětimetrovou karoserií se jedná o největší kombi na trhu, zavazadelníku o objemu 527 litrů dokáží konkurovat jen ty nejužitkovější modely vyšší střední a střední třídy.
Saab 9-5 SportCombi: První dojmy
Čekání na nový model střední třídy vyplňuje facelift 9-3 Griffin. Nová verze se odlišuje nejen přívlastkem Griffin, ale také například modrou grafikou předních světel nebo faktem, že všechny vznětové motory mají dvojité přeplňování.
Rok od osamostatnění se z koncernu GM a přechodu Saabu pod dohled nizozemského Spyker Cars oslavuje 9-3 Cabrio Independence Edition.
Posledním kouskem v pětidílné skládance jménem Saab v Ženevě je koncept Saab PhoeniX. Pod vizí hybridního sportovního kupé je podepsán Jason Castriota, nový designér Saabu, který v minulosti navrhoval například Ferrari 599 GTB a Maserati GranTurismo.