Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sankce proti Rusku mohou dopadnout také na závody automobilek VW, Renault a Stelantis

Volkswagen Group (Kaluga, Rusko)
Volkswagen Group (Kaluga, Rusko)
Volkswagen Group (Kaluga, Rusko)
Volkswagen Group (Kaluga, Rusko)
48 Fotogalerie
Diskuze (226)

Sankce namířené proti představitelům ruského režimu a ruské ekonomice zřejmě dopadnou také na několik západních společností. Včetně automobilek.

Zatímco svět s údivem a rozhořčením sleduje situaci na Ukrajině, která byla ráno napadena ruskou armádou, některé společnosti s napětím sledují, jak se sankce vyhlášené proti ruskému režimu podepíší na jejich ekonomice. A mezi těmito společnostmi je i několik významných evropských automobilek.

Na území Ruska mají totiž své továrny koncerny Volkswagen, Renault i Stellantis, přičemž zřejmě největší obavy má podle informací Automotive News Europe skupina Renault. Ta má totiž kontrolní podíl ve společnosti AvtoVAZ, vyrábějící automobilky značky Lada – tedy nejpopulárnější značky v Rusku.

Luca de Meo, CEO skupiny Renault, se zřejmě velkých problémů s udržením produkce nebojí, neboť výrobní závod Lada získává většinu komponent z lokálních zdrojů. CEO společnosti AvtoVAZ měl ale prohlásit, že už se společnost v obavách z výpadku dodávek do Ruska začala porozhlížet i po alternativních dodavatelích mikročipů.

Společnosti VW Group a Stellantis mají své závody ve městě Kaluga, ležícím zhruba 180 kilometrů od Moskvy, které se stalo jakýmsi automobilovým centrem. Ostatně ve stejném městě sídlí také významní dodavatelé komponent, jako Continental, Magna nebo Visteon.

VW Group zde vyrábí modely Tiguan, Polo i lokální verzi Škody Rapid. Dále zde také sestavují prémiové modely Audi Q7 a Q8. Stellantis provozuje v Rusku továrnu sdílenou se společností Mitsubishi, z které měly být vyváženy užitkové vozy do Evropy.

Společnosti VW, Renault a Stellantis jsou tedy největšími západními hráči na ruském trhu, kteří mohou sankcemi ztrácet nejvíc. Sankce by se však mohly dotknout i řady dalších společností. Mercedes například investoval okolo 250 milionů eur do závodu na výrobu třídy E a SUV, zatímco BMW dodává kity na stavbu vozidel společnosti Avtotor, která je kompletuje a dodává na místní trh.

Vstoupit do diskuze (226)