Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania a projekt Gävle Electric Road

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
Společnost Scania bude v rámci projektu Gävle Electric Road testovat elektřinou poháněná nákladní vozidla v reálném provozu.

Projekt Gävle Electric Road má posloužit k otestování a následnému vyhodnocení použití nákladních vozidel s hybridním pohonným systémem, k jejichž dobíjení je využito elektrického vedení nad vozovkou.

Součástí projektu je elektrifikace silnice mezi přístavem Gävle a Storvikem. Právě zde má být od února příštího roku zahájeno testování hybridních vozidel značky Scania. Ta kombinují vznětový motor s elektromotorem a jsou vybavena pantografovým sběračem elektrického proudu.

Švédská Scania se společně s německou firmou Siemens vývoji tohoto pohonného systému a především využití pantografového sběrače elektrického proudu věnuje od roku 2013.

Podle dosavadních výsledků vývojového programu lze díky tomuto řešení hybridního pohonného systému snížit emise oxidu uhličitého na tunu a kilometr o 80 až 90 % a výrazně nižší jsou i díky nižší ceně elektrické energie náklady na provoz vozidla.

Na projektu projektu Gävle Electric Road se vedle regionu Gävleborg, společností Scania a Siemens podílí řada dalších společností a institucí.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (3)
9. 6. 2015 13:44
inovativna spolocnost
sa tomu hovori inovativna spolocnost alebo "co si vylobujes na to mas prachy" vid vymena zvodidiel na dialniciach po Europe kde zvodidla dodava a vyraba vyhradne Voest Alpine.
9. 6. 2015 11:14
Re: dotace nad dotace
A všichni berou antidepresiva a příjde jim to fajn a krásné >:D
Je to společnost jak z nějaké scince fiction :no:
9. 6. 2015 08:50
dotace nad dotace
dalsi nesmysl jak utratit Evropske dotace, no kdo by chtel mit na dalnicich takhle dtraty?

ve mestech se to ma postupne za desetileti rusit a presouvat pod vozovku, nebo dobijet extra rychlo nabijeckama na urcitych mistech baterkove busy (zacala s tim Skoda nedavno v Plzni cos by pro kamiony vhodne nebylo) a tady chtej dalnici s dratama pro pantografovej zberac, a nejlepsi na tom je, ze Siemens se podili i na te moznosti kde se vyvyji indukcni dalnice, takze maj vlastne dotacni finance z obou stran, a natuty tu spolecnou pohonnou cast ktera je stejna vyuctujou 2x jako ze se 2x vyvyji samostatne pro kazdy system zvlast >:D