Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Scania dodala světový unikát pro Hrade Králové

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)
Scania vytvořila se společností Hanes unikátní zametací vůz, který se s nástavbou od společnosti Bucher bude starat o čisté komunikace v Hradci Králové.

Scania P 280 se stala základem pro výjimečné zametací vozidlo. K pohonu tohoto stroje slouží nový přeplňovaný vznětový sedmilitrový motor o výkonu 206 kW (280 k) ve spojení s převodovkou Opticruise.

Právě s touto převodovkou se pojí zmíněná unikátnost vozidla. Běžně je totiž hydrostatický pohon nástavby spojen s manuální převodovkou, ale Scania ve spolupráci se společností Hanes ho dokázala jako první na světě propojit s převodovkou Opticruise.

„Jsme rádi, že se nám se společností Hanes jako prvním na světě podařilo realizovat takové unikátní řešení. Toto spojení, kdy nástavba nemusí být poháněna pomocným spalovacím agregátem, ale je přes Opticruise propojena s naším sedmilitrovým motorem, nabízí řadu výhod. Mezi ty největší patří možnost dosažení plazivých rychlostí už od 0,1 km/h, jednoduchá obsluha pro řidiče vozidla, nižší servisní náklady, spotřeba, emise a hlučnost,” říká prodejce speciálních vozidel Scania Jaroslav Bezděkovský.

Plazivé rychlosti od 0,1 km/h jsou ideální například pro práci za frézou, v místech s extrémním znečištěním, anebo náročných na manévrování. S běžným mechanickým zpřevodováním lze dosáhnout minimální rychlosti 2 až 3,5 km/h. Pokud chce řidič zpomalit, pomáhá si brzdou a spojkou, což vede k jejich rychlejšímu opotřebení.

Nástavba OptiFant od renomované švýcarské společnosti Bucher nabízí objem 8 m3 na zametené smetky a je vybavena nádrží na vodu o objemu 2150 l. Dále je vybavena dvojicí kruhových výsuvných kartáčů o průměru 700 mm a jedním válcovým o délce 1500 mm. Celkový pracovní záběr pak činí 3900 mm. Pro skrápění je nástavba vybavena soustavou trysek v přední části podvozku a nad kartáči.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (0)