Scania nasazuje do provozu plně elektrická nákladní vozidla
Scania připravila dvojici nákladních vozidel s čistě elektrickým pohonem pro norskou společnost Asko a ta je hodlá využívat pro rozvoz zboží v Oslu.
Společnosti Scania a Asko spouští další pilotní projekt, který je součástí jejich spolupráce v oblasti vývoje, výroby a využití těžkých nákladních vozidel s alternativními pohonnými systémy. Tentokrát se jedná o dvojici automobilů s čistě elektrickým pohonem.
Výsledky provozu hybridních vozidel značky Scania využívajících elektrický režim v centrech měst jsou pozitivní, takže dává smysl začít při distribuci zboží ve městech používat plně elektrická nákladní vozidla.
Se stávající technologií akumulátorů mohou být elektrická nákladní vozidla provozována pouze na kratší vzdálenosti a musí existovat dostupné možnosti pro nabíjení jejich akumulátorů. Při distribuci zboží ve městech však lze nabíjení provádět během nakládání nebo vykládání zboží.
Dvě nákladní vozidla značky Scania plánovaná k nasazení do provozu společností Asko disponují konfigurací podvozku 6×2*4. Pohon těchto vozidel má na starosti elektromotor s nejvyšším výkonem 290 kW, trvalým výkonem 245 kW a točivým momente, 2200 N.m, který spolupracuje s dvoustupňovou převodovkou.
Potřebnou energii poskytují elektromotoru lithium-iontové akumulátory s kapacitou 165 kWh, které zajišťují dojezd 120 km a jsou nabíjeny prostřednictvím kabelového nabíjení s výkonem 130 kW.
Přístup společnosti Scania k elektrifikaci zahrnuje výzkum a vývoj široké škály řešení. Mezi ně patří různé druhy hybridních elektrických technologií využívajících pohon na biopaliva i plně elektrická nákladní vozidla a autobusy.
Společnost Scania se také zaměřuje na elektrická vozidla, která lze nabíjet různými způsoby a to od nabíjení typu plug-in přes nabíjení pomocí pantografu u stojícího vozidla nebo i jedoucího vozidla prostřednictvím elektrifikovaných silnic až po nabíjení s využitím vodíkových palivových článků.
Zdroj: Scania AB, Scania Czech Republic s.r.o.