Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sdílení malých vozítek je záchranou městského provozu, říká šéf Seatu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 26. 4. 2019
16
5
Zobrazit náhledy (16)
Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimó Seat Minimo Seat Minimo Seat Minimo Seat Minimo

Sdílení elektrických vozítek jako Seat Minimó je podle šéfa španělské automobilky jedinou možnou náhradou za vlastnění městských vozů.

Šéf španělské značky Luca de Meo se rozpovídal o budoucnosti malých městských vozů. Seat nabízí model Mii, což je vlastně sourozenec Škody Citigo a Volkswagenu Up!. Jenže budoucnost těchto aut je ve hvězdách. Minimálně těch se spalovacím motorem. A lídr Seatu přiznává, že ani pro samotné automobilky to není moc dobrý kšeft.

„Když prodáme Mii, nevyděláme vlastně žádné peníze. Prodejce možná utrží 200 euro a dalších 100 euro za servisní služby. Takové auto ale najezdí úplné minimum a z dlouhodobé perspektivy to pro nás není zajímavé,“ uvědomuje si de Meo a zároveň nabízí vlastní řešení.

„Všichni víme, jak lidé tyto vozy používají. Jde o auto, které denně najede pár kilometrů, aby se člověk dostal skrz město. Pro zákazníky i pro nás by bylo lepší, kdybychom prodávali možnost městské mobility s cenou za kilometr, ne samotný vůz,“ říká dále šéf Seatu.

Podle de Mea je právě sdílení cestou k udržitelné městské mobilitě. Zároveň by do kasiček automobilek přineslo podstatně zajímavější finance. „Je-li možné vyrobit vozidlo jako Minimó za poloviční náklady ve srovnání s Mii, určitě se bavíme o zajímavé obchodní příležitosti.“

De Meo neopomněl ani ekologickou stránku věci. Připomněl, že i nejšetrnější Mii k životnímu prostředí produkuje 90 gramů CO2 na kilometr. „Pokud jsou naším cílem emise 80 g/km, můžeme rovnou postavit auto, které produkuje nulové emise,“ uzavírá lídr španělské značky povídání o městské mobilitě.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Sdílení malých vozítek je záchranou městského provozu, říká
cendakocour
| 27. 4. 2019
Hmm a proto teď vyrábíte hlavně SUVčka. :no:
Avatar - CICERO
Kdo nesdilí, nežije !!!
CICERO
| 26. 4. 2019
Ach Ty de.... :D
Re: Re: No, pro začátek by stačilo používat ve městě obecně
Ja Prvni 123
| 26. 4. 2019
Se skoro 4 metrový autem nemůžeš za město? <br>
<br>
O tom právě píšu, že takovýhle malý zgarby jsou úplně k ničemu. <br>
To už je lepší dobře fungující městská hromadná.
Re: No, pro začátek by stačilo používat ve městě obecně malá
westeros
| 26. 4. 2019
Ale kdo si koupí miniauto jenom na to, aby s ním jezdil po městě? I v rámci města potřebuješ občas na nějaký městský okruh, nebo chceš vyjet někam za město a občas něco odvézt, takže si raději koupíš univerzálnější a větší auto. Částečně se to dá řešit dvěmi auty v rodině, ale sdílení aut to řeší ideálně - půjčíš si typ auta které zrovna potřebuješ.
No, pro začátek by stačilo používat ve městě obecně malá aut
Ja Prvni 123
| 26. 4. 2019
Netřeba sdílet a už vůbec ne takový herky.
;-)
Srovnali jste si někdy, jakou plochu zabírá treba Fiat Panda a nějaké módní SUV, třeba Range Rover?
A víte kolik aut je denně v Praze?
Násobení je svinstvo: kolik pane by se vešlo na plochu, kterou zaujímají ta suv?
Kolik benzínu/nafty sežerou?
A kolikrát víc vypustí škodlivin do vzduchu ve velkém městě?
Nepotřebujeme elektromobily.
Pro začátek by fakt stačil zdravej rozum...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku