Sdílení malých vozítek je záchranou městského provozu, říká šéf Seatu
Sdílení elektrických vozítek jako Seat Minimó je podle šéfa španělské automobilky jedinou možnou náhradou za vlastnění městských vozů.
Šéf španělské značky Luca de Meo se rozpovídal o budoucnosti malých městských vozů. Seat nabízí model Mii, což je vlastně sourozenec Škody Citigo a Volkswagenu Up!. Jenže budoucnost těchto aut je ve hvězdách. Minimálně těch se spalovacím motorem. A lídr Seatu přiznává, že ani pro samotné automobilky to není moc dobrý kšeft.
„Když prodáme Mii, nevyděláme vlastně žádné peníze. Prodejce možná utrží 200 euro a dalších 100 euro za servisní služby. Takové auto ale najezdí úplné minimum a z dlouhodobé perspektivy to pro nás není zajímavé,“ uvědomuje si de Meo a zároveň nabízí vlastní řešení.
„Všichni víme, jak lidé tyto vozy používají. Jde o auto, které denně najede pár kilometrů, aby se člověk dostal skrz město. Pro zákazníky i pro nás by bylo lepší, kdybychom prodávali možnost městské mobility s cenou za kilometr, ne samotný vůz,“ říká dále šéf Seatu.
Podle de Mea je právě sdílení cestou k udržitelné městské mobilitě. Zároveň by do kasiček automobilek přineslo podstatně zajímavější finance. „Je-li možné vyrobit vozidlo jako Minimó za poloviční náklady ve srovnání s Mii, určitě se bavíme o zajímavé obchodní příležitosti.“
De Meo neopomněl ani ekologickou stránku věci. Připomněl, že i nejšetrnější Mii k životnímu prostředí produkuje 90 gramů CO2 na kilometr. „Pokud jsou naším cílem emise 80 g/km, můžeme rovnou postavit auto, které produkuje nulové emise,“ uzavírá lídr španělské značky povídání o městské mobilitě.