Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat 20V20 zatím stále jen koncept SUV

Ondřej Pavlůsek Ondřej Pavlůsek 2. 3. 2015
26
23
Zobrazit náhledy (26)
Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept se95Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept Seat 20V20 Concept
Španělská značka Seat v minulosti představila již dva koncepty SUV – Tribu a IBX. Letos následuje třetí, který má zároveň nejblíže k sériovému modelu.

Seat ve své nabídce zatím nemá vůz kategorie SUV. To se však již brzy změní, což velmi dobře demonstruje koncept 20V20 připravený pro autosalonu v Ženevě. Jeho exteriér i interiér mají již velmi blízko k sériové podobě.

Prozatím Seat uvádí 20V20 jako čtyřdveřové SUV kupé a tiskové materiály samozřejmě hýří superlativy, uvádějící tento koncept jako vizi extrémně sportovního a výkonného zástupce své kategorie. Zároveň španělská automobilka v mnohem střízlivějším tónu odhaluje některé technické informace.

Po stránce designu má 20V20 představovat systematickou evoluci současného stylu španělské značky, který posouvá dále směrem ke sportovnějším liniím nejen v oblasti karoserie, ale i v případě provedení interiéru.

Koncept s rozvorem náprav 2791 mm, rozchodem kol vpředu 1648 mm a vzadu 1638 mm, má celkovou délku 4659 mm. Stroj stojící na 20-palcových kolech má při světlé výšce 228 mm nakládací hranu zavazadlového prostoru ve výšce 796 mm a ten ve svém základním uspořádání v kombinaci se čtyřmístným interiérem konceptu nabízí rovných 600 litrů objemu, který lze samozřejmě dále zvětšit složením sedadel ve druhé řadě.

Interiér s čtveřicí samostatných sedadel zaujme především provedením palubní desky, jíž vévodí trojice TFT displejů, z nichž největší 12,3-palcový slouží jako přístrojový štít, což je řešení známé již ze sériového Audi TT.

Seat v souvislosti s 20V20 připraveným pro Ženevu nezmiňuje konkrétní pohonnou jednotku, ale uvádí, že je připraven pro využití řady zážehových i vznětových pohonných jednotek. V případě benzinových jsou uváděný přeplňované motory TSI s výkonem až do 220 kW (300 k), zatímco u vznětových agregátů TDI je zmiňován výkon až do 176 kW (240 k).

Sériové SUV značky Seat pak má dorazit i jako plug-in hybrid s možností jízdy čistě na elektřinu. Samozřejmostí budou verze s pohonem předních i všech čtyř kol a využity budou i převodovky DSG.

Seat plánuje minimálně dvě SUV. Jako první dorazí na trh v roce 2016 kompaktní model, o rok později bude následovat menší SUV. Španělský výrobce zvažuje také výrobu velkého SUV, nejprve však chce zjistit, zda zákazníci značky vůbec takové auto chtějí.

Minimálně jedno z chystaných SUV španělské značky se bude vyrábět u Škody, v továrně v Kvasinách. Zde bude vznikat i velké SUV mladoboleslavské značky, dosud známé jako Snowman. O lokalitě výroby rozhodly finanční náklady – vyrábět auto v Česku je levnější než ve Španělsku.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Na koncern
mariob
| 7. 3. 2015
Trocha budu ine narazniky, a bocna linia nebude taka ako je teraz na Leone. Svetla budu velmi podobne.
okopirovany Yeti
rapper
| 3. 3. 2015
dareba je přesně ten typ "lidí", kteří dělají z diskuzí žumpu, kterou už nikdo nečte
okopirovany Yeti
genus
| 3. 3. 2015
Pan "Dareba" koukám se vyzná v koncernové politice:) Inu, klobouk dolů - tvůj chlebodárce má "vysmátého ježka" ve znaku, viď? Tvrdit, že SEAT opisuje co se dá a že to asi už přehnali... Když jsi tak znalý, určitě víš, že vše v této skupině je podřízeno tátovi VW, který SCHVALUJE a ROZHODUJE o krocích a činech svých automobilek. Proto je jesné (i mé šestileté dceři), že tatínek pokud rozhodne, tak to platí a bez diskuzí. Tolik polopatě pro tebe... >:D Pro ostatní: možná se pletu, ale vývoj tohoto krasavce byl přeci svěřen SEATu a výroba Škodovce(!) A v koncernu, který sdílí napříč značkami podvozky, elektroniku, motory a další, mluvit o opisování je přinejmenším neznalost a velký omyl. Inu koukám, že rostoucí úspěch "dosud okopánka" jménem SEAT leží v žaludku čím dál více lidem! Páček:)
okopirovany Yeti
overnight
| 3. 3. 2015
z toho plyne především to, že by jsis měl urychleně nasadit své prášky

a pro mne zase, že nemám reagovat na takové zoufalce
okopirovany Yeti
overnight
| 3. 3. 2015
doveděli od tebe? >:D >:D

Já díky Bohu nemám komplexy, mám rád Seat i Škodu, koneckonců obě tyto značky jsou vzájemně velmi propojené (např. ředitel Seatu-dřívější ředitel marketingu Škody a naopak ředitel kvality i ředitel nákupu zn. Škoda oba loni přešli ze SEATu) a snaží se cílit na jiné zákazníky
Teď sem zase taháš zisk >:D však oni už v té ztrátě dlouho nebudou ;-)
mimochodem aby bylo vidět jak moc se dá od tebe něco tzv. "dozvědět", jakou vypovídací hodnotu má to, co napíšeš: „Hospodaření společnosti SEAT, S.A. za rok 2001 skončilo se ziskem ve výši 233,12 milionů eur“
Od té doby uplynulo 25 let viď ;-)

PS: já to s tebou myslim dobře :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku