Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Altea Freetrack: Rodinný dobrodruh (první SUV od SEATu)

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Na nadcházejícím barcelonském autosalonu představí SEAT svůj první allroad – Altea freetrack. Po premiéře stejnojmenné studie na letošním jarním autosalonu v Ženevě, bude v Barceloně představena definitivní verze, která příjde na trh již v létě.

S novým modelem absolvuje SEAT svůj debut ve třídě SUV, která se za poslední roky významně zvětšila. Nová Altea freetrack je jedním z několika kompaktních jednoprostorových automobilů na trhu, který přiváží off-road vzhled a motory o výkonu až 147 kW.

Terénní look pro rodinný SEAT

Nový model, vycházející z vozu Altea XL, dostal výrazně odlišný design exteriéru, který zajistily ochranné plastové díly kolem celé karoserie, nový přední a zadní nárazník. Tyto prvky mají propůjčovat rodinnému vozu drsný a robustní image a současně chrání karoserii při jízdě mimo silnice.

Vnější vzhled je zvýrazněn také novými 17palcovými koly z lehkých slitin, určenými výhradně pro tento model, a pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Altea freetrack má také o 40 mm větší světlou výšku než Altea XL, díky níž snáze zvládá všemožné terénní překážky.

Haldex pro Alteu

Altea freetrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly.

Jedním z mimořádných rysů nové Altey freetrack je paleta motorů s výkonovými parametry, které nový model značky SEAT dělají nejdynamičtějším rodinným SUV na trhu. Benzinový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW a naftový 2.0 TDI s výkonem 125 kW odpovídají za spolehlivé překonávání vzdáleností i překážek na cestách všech druhů.

Novinka s motorem 2.0 TFSI dokáže jet rychlostí až 214 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h jen za 7,5 s – a přitom v kombinovaném jízdním cyklu dosahuje spotřeby paliva 9,4 l/100 km. Freetrack s motorem 2.0 TDI dosahuje nejvyšší rychlosti 204 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a průměrně spotřebuje 6,8 l/100 km jízdy.

Nová Altea freetrack si zachovává většinu vlastností modelu Altea XL, a to zejména co se velikosti interiéru a přepravní kapacity týká. Se zavazadlovým prostorem o objemu 593 l dokáže freetrack přepravit vše potřebné pro celou rodinu, koníčky a volnočašové aktivity.

Zadní sedadla jsou mimořádně prostorná a přizpůsobivá aktuálním potřebám, když mohou být například o 16 cm posunuta vzad pro zvětšení prostoru pro nohy cestujících a při současném zachování více než dostatečného zavazadlového prostoru.

Multimediální zábavní systém je standardem

Altea freetrack se bude prodávat s jedinou úrovní výbavy, která bude obsahovat vše, co by mohli zákazníci na cestách potřebovat.

Nejméně obvyklou položkou sériové výbavy je nový multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3 přehrávači. To je pak hudba reprodukována prostřednictvím palubního audiosystému.

Altea freetrack také zavádí do modelové řady nové standardní okenní clony, které zůstávají ukryty uvnitř dveřní výplně nejsou-li využity a umožňují tak nerušený výhled z ven z vozu.

K dalším sériovým položkám výbavy Altey freetrack patří klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Standardními bezpečnostními prvky freetracku jsou pochopitelně stabilizační systém ESP, šest airbagů, elektromechanický posilovač řízení a kontrola tlaku v pneumatikách.

Navrženo, vyvinuto a vyrobeno ve Španělsku

Nová Altea freetrack byla navržena a vyvinuta ve vývojovém středisku SEAT Technical Centre v Martorellu, kde pracuje více než tisícovka zaměstnanců na vývoji nových SEATů. Výroba poběží výhradně v provozech SEAT v Martorellu. V současné době se zde vyrábí modely Ibiza, Córdoba, Altea, Altea XL, Toledo a León.

Ondřej Láník
Diskuze (61)
Avatar - Schapp
29. 5. 2007 20:08
Re: První dojmy
To je uplne jedno, ze to dava smysl, vsem anglicky mluvicim to stejne prijde smesne treba jako nazev nemecke cestovni kancelare Fücker, ktera prehlasku v logu umelecku vyobrazi jako stylizovana kridylka a je hned jasne, co vsichni mimo nemecko ctou..
23. 5. 2007 08:56
Obluda menom Altea
Mne sa zdá že dizajnéri alebo ako sa ľuďom čo navrhujú dizajn áut nadáva, úplne stratili zmysel pre eleganciu, krásu celku a vôbec všetky zábrany. Nemôžem si pomôcť ale toto auto je jednoducho otrasné. Bohužiaľ musím povedať, že pribúda vyložene nepekných áut. Je to snáď preto, že z auta sa stáva spotrebný materiál na pár rokov a potom šups s ním na šrotovisko? A tie plasty.....To naozaj do módy idú Fábie junior? No zdá sa mi, že si dám na svojom aute striebornú metalízu na nárazníkoch a blatníkoch prestriekať na čiernú a matnú. To aby som bol v kurze.... ;-\
22. 5. 2007 22:09
Re: No teda...
Na Subaru by ještě museli hodně přitvrdit >:D >:D
22. 5. 2007 22:07
Re: Obluda roku?
Multipla už prošla zkrášlovací kůrou,takže dneska se už na ni dá dívat.U Ssangyongu se ta hrůza jmenuje Rodius a myslím,že straší na cestách dosud v nezměněné podobě. ;-) U Fabie hodně záleží na barvě,nicméně celkový design je podle mne o kus lepší než u 207.Z koncernu VW v "outdoor úpravě"je toto nehorší,jinak Cross-Polo,Cross-Golf nebo Octavia Scout jsou pohledné vozy. ;-)
22. 5. 2007 20:51
Re: No teda...
Jsem fanda koncernu VW,ale tohle se mi nelíbí.Altea samotná je pěkná,tomuhle nějak nemůžu přijít na chuť... ;-)