SEAT Altea Freetrack: Rodinný dobrodruh (první SUV od SEATu)
S novým modelem absolvuje SEAT svůj debut ve třídě SUV, která se za poslední roky významně zvětšila. Nová Altea freetrack je jedním z několika kompaktních jednoprostorových automobilů na trhu, který přiváží off-road vzhled a motory o výkonu až 147 kW.
Terénní look pro rodinný SEAT
Nový model, vycházející z vozu Altea XL, dostal výrazně odlišný design exteriéru, který zajistily ochranné plastové díly kolem celé karoserie, nový přední a zadní nárazník. Tyto prvky mají propůjčovat rodinnému vozu drsný a robustní image a současně chrání karoserii při jízdě mimo silnice.
Vnější vzhled je zvýrazněn také novými 17palcovými koly z lehkých slitin, určenými výhradně pro tento model, a pneumatikami s vyšším profilovým číslem. Altea freetrack má také o 40 mm větší světlou výšku než Altea XL, díky níž snáze zvládá všemožné terénní překážky.
Haldex pro Alteu
Altea freetrack bude dodávána s pohonem všech kol s mezinápravovou elektronicky řízenou spojkou Haldex, která zajišťuje nepřetržité rozdělování hnacích sil v závislosti na aktuálních trakčních podmínkách. Při běžné jízdě je točivý moment motoru přenášen na přední kola, zatímco je-li potřeba zvýšit účinnost přenosu hnacích sil na vozovku, může být až 50 % síly motoru přenášeno zadními koly.
Jedním z mimořádných rysů nové Altey freetrack je paleta motorů s výkonovými parametry, které nový model značky SEAT dělají nejdynamičtějším rodinným SUV na trhu. Benzinový motor 2.0 TFSI s výkonem 147 kW a naftový 2.0 TDI s výkonem 125 kW odpovídají za spolehlivé překonávání vzdáleností i překážek na cestách všech druhů.
Novinka s motorem 2.0 TFSI dokáže jet rychlostí až 214 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h jen za 7,5 s – a přitom v kombinovaném jízdním cyklu dosahuje spotřeby paliva 9,4 l/100 km. Freetrack s motorem 2.0 TDI dosahuje nejvyšší rychlosti 204 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 8,7 s a průměrně spotřebuje 6,8 l/100 km jízdy.
Nová Altea freetrack si zachovává většinu vlastností modelu Altea XL, a to zejména co se velikosti interiéru a přepravní kapacity týká. Se zavazadlovým prostorem o objemu 593 l dokáže freetrack přepravit vše potřebné pro celou rodinu, koníčky a volnočašové aktivity.
Zadní sedadla jsou mimořádně prostorná a přizpůsobivá aktuálním potřebám, když mohou být například o 16 cm posunuta vzad pro zvětšení prostoru pro nohy cestujících a při současném zachování více než dostatečného zavazadlového prostoru.
Multimediální zábavní systém je standardem
Altea freetrack se bude prodávat s jedinou úrovní výbavy, která bude obsahovat vše, co by mohli zákazníci na cestách potřebovat.
Nejméně obvyklou položkou sériové výbavy je nový multimediální zábavní systém, který obsahuje LCD obrazovku s úhlopříčkou 7 palců, uchycenou na stropě a konektor RCA, který umožňuje připojení k DVD přehrávači, videohrám, notebooku nebo MP3 přehrávači. To je pak hudba reprodukována prostřednictvím palubního audiosystému.
Altea freetrack také zavádí do modelové řady nové standardní okenní clony, které zůstávají ukryty uvnitř dveřní výplně nejsou-li využity a umožňují tak nerušený výhled z ven z vozu.
K dalším sériovým položkám výbavy Altey freetrack patří klimatizace, dešťový senzor, automatické svícení, parkovací asistent, tempomat, palubní počítač nebo autorádio s CD a MP3 přehrávačem a ovládáním pod volantem. Standardními bezpečnostními prvky freetracku jsou pochopitelně stabilizační systém ESP, šest airbagů, elektromechanický posilovač řízení a kontrola tlaku v pneumatikách.
Navrženo, vyvinuto a vyrobeno ve Španělsku
Nová Altea freetrack byla navržena a vyvinuta ve vývojovém středisku SEAT Technical Centre v Martorellu, kde pracuje více než tisícovka zaměstnanců na vývoji nových SEATů. Výroba poběží výhradně v provozech SEAT v Martorellu. V současné době se zde vyrábí modely Ibiza, Córdoba, Altea, Altea XL, Toledo a León.