SEAT Exeo: Technická data, velká fotogalerie
Zážehová paleta má na dnešní dobu celkem svéráznou skladbu. Základní čtyřválec 1,6 MPI (75 kW) je pochopitelnou volbou z hlediska nižší ceny tohoto motoru v rámci koncernového nákupu, druhou volbu ale překvapivě vedly podobně kompromisní úvahy o cenách. Motor se zdvihovým objemem 1,8 l totiž není novějším derivátem motoru 2,0 TSI (147 kW), v podobě 1,8 TSI (118 kW), jak jej známe například z druhé generace Octavie. Jde o starší přeplňovaný motor s pěti ventily na válec a se vstřikováním benzinu do sacího potrubí, který znají majitelé prvních Octavií. SEAT Exeo je po dlouhé době prvním novým modelem, který tento motor vrací do života. Vrchol zážehové motorové palety je z Golfu GTI a Octavií RS osvědčený motor 2,0 TSI (147 kW) s přímým vstřikováním benzinu.
Naftovou řadu motorů tvoří výhradně modernizované jednotky TDI CR ve dvou výkonových specifikacích se 105 a 125 kW, vždy s filtrem pevných částic. Během podzimu příjde na trh třetí verze s 88 kW.
Všechny verze mají šestistupňovou ručně řazenou převodovku a plní emisní normy Euro 5. Pro nejsilnější motor 2.0 TSI se na konec roku 2009 chystá rozšíření nabídky o převodovku Multitronic.
Sedan má vnější rozměry 4661 x 1772 x 1430 mm, rozvor měří 2642 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 460 l.
SEAT Exeo - Přehled modelové řady | |||||
Motor | 1,6 MPI | 1,8 Turbo | 2,0 TSI | 2,0 TDI CR (105 kW) | 2,0 TDI CR (125 kW) |
Zdvihový objem [cm3] | 1595 | 1781 | 1984 | 1968 | 1968 |
válce/ventily | 4/2 | 4/5 | 4/4 | 4/4 | 4/4 |
Nejvyšší výkon [kW/ot/min] | 75/5600 | 110/5500 | 147/5100 | 105/4200 | 125/4200 |
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min] | 148/3800 | 220/2000 | 280/1800-5000 | 320/1750-2500 | 350/1750-2500 |
Max. rychlost [km/h] | 190 | 217 | 241 | 214 | 229 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] | 12,6 | 9,3 | 7,3 | 9,2 | 8,4 |
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] | 7,5 | 7,9 | 7,7 | 5,5 | 5,8 |
Pohotovostní hmotnost [kg] | 1385 | 1475 | 1505 | 1505 | 1530 |
Exeo se bude prodávat ve třech stupních výbavy - Reference, Style a Sport, se čtrnácti barvami karoserie v kombinaci se sedmi různými úpravami interiéru.
Základní verze Reference bude sériově vybavena sedmi airbagy, přičemž další dva boční airbagy pro cestující na vnějších zadních sedadlech bude možné objednat u všech modelů na přání. Mezi další prvky sériové výbavy verze Reference budou patřit systémy ABS + TCS a ESP s brzdovým asistentem EBA, dvouzónová automatická klimatizace, šestnáctipalcová kola, palubní počítač, elektrické ovládání bočních oken v předních a zadních dveřích, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a MP3, vstup AUX-IN, čtyři reproduktory a úchyty Isofix na předním sedadle spolujezdce a vnějších zadních sedadlech včetně třetího kotevního bodu Top Tether.
SEAT Exeo 1,6 Reference se na evropských trzích začíná prodávat za 21.990 Euro, což přibližně odpovídá částce 620 tisíc Kč. Jak moc se budou lišit české ceny budeme vědět během jara 2009.
Pro náročnější zákazníky jsou určeny verze Style a Sport s rozsáhlejší výbavou.
SEAT Exeo ST: První oficiální fotografie a informace |