Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT Exeo: Technická data, velká fotogalerie

Ondřej Láník
Diskuze (110)
SEAT Exeo s karoserií sedan bude uveden na český trh v květnu 2009. Dovozce v tiskové zprávě slibuje "jeden z technicky nejvyspělejších modelů své kategorie za extrémně konkurenceschopné ceny". Ty pro český trh však dosud nebyly stanoveny.

Zážehová paleta má na dnešní dobu celkem svéráznou skladbu. Základní čtyřválec 1,6 MPI (75 kW) je pochopitelnou volbou z hlediska nižší ceny tohoto motoru v rámci koncernového nákupu, druhou volbu ale překvapivě vedly podobně kompromisní úvahy o cenách. Motor se zdvihovým objemem 1,8 l totiž není novějším derivátem motoru 2,0 TSI (147 kW), v podobě 1,8 TSI (118 kW), jak jej známe například z druhé generace Octavie. Jde o starší přeplňovaný motor s pěti ventily na válec a se vstřikováním benzinu do sacího potrubí, který znají majitelé prvních Octavií. SEAT Exeo je po dlouhé době prvním novým modelem, který tento motor vrací do života. Vrchol zážehové motorové palety je z Golfu GTI a Octavií RS osvědčený motor 2,0 TSI (147 kW) s přímým vstřikováním benzinu.

Naftovou řadu motorů tvoří výhradně modernizované jednotky TDI CR ve dvou výkonových specifikacích se 105 a 125 kW, vždy s filtrem pevných částic. Během podzimu příjde na trh třetí verze s 88 kW.

Všechny verze mají šestistupňovou ručně řazenou převodovku a plní emisní normy Euro 5. Pro nejsilnější motor 2.0 TSI se na konec roku 2009 chystá rozšíření nabídky o převodovku Multitronic.

Sedan má vnější rozměry 4661 x 1772 x 1430 mm, rozvor měří 2642 mm. Zavazadlový prostor má základní objem 460 l.

SEAT Exeo - Přehled modelové řady
Motor1,6 MPI1,8 Turbo2,0 TSI2,0 TDI CR (105 kW)2,0 TDI CR (125 kW)
Zdvihový objem [cm3]15951781198419681968
válce/ventily4/24/54/44/44/4
Nejvyšší výkon [kW/ot/min]75/5600110/5500147/5100105/4200125/4200
Nejvyšší toč. Moment [Nm/ot/min]148/3800220/2000280/1800-5000320/1750-2500350/1750-2500
Max. rychlost [km/h]190217241214229
Zrychlení 0-100 km/h [s]12,69,37,39,28,4
Kombinovaná spotřeba [l/100 km]7,57,97,75,55,8
Pohotovostní hmotnost [kg]13851475150515051530

Exeo se bude prodávat ve třech stupních výbavy - Reference, Style a Sport, se čtrnácti barvami karoserie v kombinaci se sedmi různými úpravami interiéru.

Základní verze Reference bude sériově vybavena sedmi airbagy, přičemž další dva boční airbagy pro cestující na vnějších zadních sedadlech bude možné objednat u všech modelů na přání. Mezi další prvky sériové výbavy verze Reference budou patřit systémy ABS + TCS a ESP s brzdovým asistentem EBA, dvouzónová automatická klimatizace, šestnáctipalcová kola, palubní počítač, elektrické ovládání bočních oken v předních a zadních dveřích, vyhřívaná a elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, mlhovky, dálkově ovládané centrální zamykání, autorádio s přehrávačem CD a MP3, vstup AUX-IN, čtyři reproduktory a úchyty Isofix na předním sedadle spolujezdce a vnějších zadních sedadlech včetně třetího kotevního bodu Top Tether.

SEAT Exeo 1,6 Reference se na evropských trzích začíná prodávat za 21.990 Euro, což přibližně odpovídá částce 620 tisíc Kč. Jak moc se budou lišit české ceny budeme vědět během jara 2009.

Pro náročnější zákazníky jsou určeny verze Style a Sport s rozsáhlejší výbavou.

Doporučujeme
SEAT Exeo ST: První oficiální fotografie a informace

Ondřej Láník
Diskuze (110)
Avatar - Leg
12. 2. 2009 15:09
Re: 1.8 Turbo??
V súčasnosti ho dávajú ešte do POLOkráľa GTI
Avatar - gld
12. 2. 2009 13:02
Re: Audi = Seat?!
tak to si sa moc netrafil

predstav si situáciu že adidas kúpi (alebo vytvorí) sesterskú značku a poskytne jej niektoré technologické postupy ktoré už nie sú najnovšie ale stále dobré...no a tenisky od tejto sesterskej spoločnosti budú stáť o tretinu menej

ten tvoj popis nelegálnych kópií by skôr sedel na čínske nehomologizované srajdy čo sa snažia tlačiť aj sem do európy
Avatar - gld
12. 2. 2009 12:58
Re: Audi = Seat?!
nie nesralo, prečo?
12. 2. 2009 12:57
Re: Pierro
Načo do nich rýpeš? Ja sa na nich celkom bavím. Troška humoru nezaškodí. Ak chceš niekomu prikazovať a zakazovať, choď za policajta.
12. 2. 2009 12:56
Re: Pierro
Tak to sa ozval ten pravý... :-! :no: