Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

SEAT hlásí 50.000 vozů prodaných na českém trhu

Ondřej Láník
Diskuze (6)
Novému majiteli jubilejního vozu předali zástupci značky speciální dárek SEATu – horské kolo Specialized v hodnotě 100.000,- Kč.

Značka SEAT v těchto dnech oslavila na českém trhu významné jubileum: 50 000 prodaných vozů! Padesátisícím modelem se stal atraktivní SEAT Altea, který si z ostravského autosalonu SEAT společnosti Auto Heller odvezl pan Miroslav Semančík z Hlučína. Novému majiteli jubilejního vozu přišli poblahopřát vedoucí českého zastoupení SEAT Petr Táborský a majitel autosalonu Jan Heller, kteří mu při této příležitosti předali speciální dárek SEATu – horské kolo Specialized v hodnotě 100.000,- Kč.

„SEAT je to můj druhý vůz v životě a první této značky,” říká Miroslav Semančík. „Nejprve jsem zvažoval koupi nového vozu v cenové relaci do 400 000 korun, nakonec jsme hranici posunuli na půl milionu. Myslím, že SEAT Altea v provedení Stylance byl tou správnou volbou.

Velkou radost majitelu 50tisícího SEATtu udělal importér i dárkem – kolem Specialized. „To je opravdu náhoda,” přiznal M. Semančík. „Jsme totiž cyklistická rodina. Myslím, že bude hodně těžká volba, kdo jej vlastně osedlá!”

SEAT si v příštím roce připomene ještě jedno významné výročí – 15 let na českém trhu. Španělská značka k nám přišla v polovině roku 1992. Importér automobilů SEAT stál zpočátku před nelehkým úkolem: Jak rychle a účinně přesvědčit veřejnost, že i v konkurenci tradičních a zavedených značek mají vozy SEAT co nabídnout. Zatímco především v jižní a západní Evropě tehdy už SEAT zákazníci znali jako dravou ambiciózní automobilku, v tuzemských kruzích o ní zpočátku více věděli jenom znalci a motorističtí fanoušci.

Díky obchodní strategii, nápaditým marketingovým a sponzorským aktivitám a zejména zásluhou atraktivní modelové řady zaujala značka SEAT v polovině devadesátých let rychle pevné místo na předních příčkách mezi dovozci. V posledních letech se její prodeje pohybují kolem třech tisíc vozů ročně, přičemž modelová škála je velmi široká – od kompaktní Ibizy až po praktické rodinné MPV Alhambra. V poslední době u českých zákazníků nejvíce bodují modely Ibiza/Cordoba a sportovně laděné hatchbacky León.

V letošním roce SEAT obohatil svoji nabídku o modernizované modely Ibiza a Cordoba. Horké léto bylo ve znamení dalšího „hot SEATu“ - temperamentního Leónu FR, který se představil s motory 2.0 TDI (125 kW) a 2.0 TFSI (147 kW). Koncem srpna tento model přesvědčil o svých kvalitách v již čtvrtém ročníku novinářské Nonstop jízdy na 10 000 km, kde průměrnou spotřebou 4,7 l/100 km prokázal, že i sportovní a velmi výkonný vůz může být zároveň mimořádně úsporný.

“Padesát tisíc prodaných vozů jasně vypovídá o tom, že si čeští motoristé modely SEAT oblíbili a oceňují jejich vyspělé technologie a originální sportovní styl. Věříme, že tak, jak poroste životní úroveň v naší zemi, budou atributy jako image, emoce, sportovní vlastnosti a design hrát u zákazníků při volbě nového auta stále větší roli a naše modely svoji pozici na trhu ještě dále posílí,” říká Petr Táborský, vedoucí divize SEAT společnosti Import Volkswagen Group.

Ondřej Láník
Diskuze (6)
15. 12. 2006 21:09
SEAT
Na českém trhu můžou fungovat jedině od roku 1993. A navíc co takhle statistika, ty z poslednich let asi na chlubení moc ovšem nejsou.