Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon ST: Kombi stojí od 329.900, jako 4x4 488.900 Kč

Diskuze (41)

České zastoupení zveřejnilo podrobný ceník nového kombi Seat Leon ST. Vůbec poprvé se v něm objevuje i možnost pohonu všech kol.

Proti dříve zveřejněný předběžným cenám má definitivní ceník Seatu Leon ST rozšířenou nabídku vznětových motorů. Nejlákavější novinkou je určitě pohon všech kol, který je možný spojit pouze s motorem 1.6 TDI/77 kW a šestistupňovou manuální převodovkou – sesterský Golf jej nabízí i pro 2.0 TDI a Octavia dokonce též pro benzinový 1.8 TSI.

Zajímavou možností je také 1.6 TDI Ecomotive. „Úsporné“ provedení má výkon zvýšený o 4 kW a šestistupňovou převodovku místo pětistupňové, jinak je menší z TDI v případě pohonu předních kol vybaven jen pětistupňovou skříní, a díky tomu je rychlejší při sprintu i maximální rychlosti. Cenový rozdíl nicméně činí 33.000 Kč.

Připlatit si za šestku je možné také u agregátu 1.2 TSI/77 kW ve výbavě Reference a Style. Zde je lepší převodovka výrazně výhodnější, stojí o 8.000 Kč navíc.

Seat Leon ST – ceny zážehových motorů na českém trhu
Motor 1.2 TSI 1.2 TSI 1.2 TSI 1.4 TSI 1.4 TSI 1.8 TSI
Převodovka 5M 5M (7DS) 6M 6M 6M 6M (7DS)
Zdvihový objem [cm3] 1197 1197 1197 1395 1395 1798
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 63/5300 77/5500 77/5500 90/6000 103/6000 132/6200
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 160/1400-3500 175/1400-4000 175/1400-4000 200/1400-4000 250/1500-3500 250/1250-5000
Max. rychlost [km/h] 178 191 (191) 191 202 211 226 (224)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 12,1 10,4 (10,3) 10,3 9,6 8,4 7,8 (7,7)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,2 5,2 (4,9) 5,0 5,3 5,3 5,9 (5,7)
Cena Basis [Kč] 329.900,- - - - - -
Cena Reference [Kč] 353.900,- 373.900,- 381.900,- - - -
Cena Style [Kč] - 423.900,- 431.900,- 444.900,- 466.900,- -
Cena FR [Kč] - - - 469.900,- 491.900,- 529.900,-

Už základní stupeň Basis disponuje stabilizačním systémem, sedmi airbagy, 15palcovými ocelovými koly, podélnými střešními nosiči v černé barvě, elektricky ovládanými předními okny a vnějšími zpětnými zrcátky, centrálním zamykáním s dálkovým ovládáním nebo dvojitým dnem zavazadelníku.

Za Reference se připlácí 24.000 korun. Za výhodný příplatek tento stupeň přidává klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory a dotykovým ovládáním, multifunkční volant, vyhřívaná vnější zpětná zrcátka a asymetricky dělená a sklopná opěradla zadních sedadel. Pro tuto verzi je navíc k dispozici více motorů.

Stupeň Style se chlubí 16palcovými koly z lehké slitiny, automatickou dvouzónovou klimatizací, rádiem se šesti reproduktory, Bluetooth handsfree systémem a ovládáním na volantu, tempomatem, předními mlhovkami, elektronickou uzávěrkou diferenciálu XDS, asistentem rozjezdu do kopce a elektrickým stahováním zadních oken.

Na vrcholu nabídky stojí výbavová linie FR (zkratka pro Formula Racing), která dává na první pohled najevo své sportovní zaměření sportovními nárazníky, 17palcovými koly z lehké slitiny, zadními diodovými světly nebo dvojitými koncovkami výfuku.

Dále ve výbavě varianty FR nechybí hliníkové prahy, sportovní podvozek, elektricky sklopná zrcátka, přední sportovní sedadla, rádio s osmi reproduktory, systém Seat Drive Profile pro individuální nastavení auta. Díky tomuto systému je možné nastavit charakteristiku řízení, odezvu pedálu plynu, rychlosti řazení dvouspojkové převodovky a další funkce vozu.

Seat Leon ST – ceny vznětových motorů na českém trhu
Motor 1.6 TDI 1.6 TDI 1.6 TDI Ecomotive 1.6 TDI 4WD 2.0 TDI
Převodovka 5M 5M (7DS) 6M 6M 6M (6DS)
Zdvihový objem [cm3] 1598 1598 1598 1598 1968
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min-1] 66/- 77/4000 81/4000 77/4000 110/4000
Největší toč. mom. [Nm/min-1] 230/1400-2750 250/1750-2750 250/1500-3000 250/1750-2750 320/1750-3000
Max. rychlost [km/h] 178 191 (191) 199 187 215 (211)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 13 11,1 (11,0) 10,6 12,0 8,6 (8,6)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,1 3,8 (3,9) 3,3 4,5 4,1 (4,5)
Cena Reference [Kč] 413.900,- 433.900,- 466.900,- 488.900,- -
Cena Style [Kč] - 483.900,- 516.900,- 538.900,- 537.900,-
Cena FR [Kč] - - - - 562.900,-
Diskuze (41)
Avatar - Jaros71
10. 1. 2014 10:33
Re: Prostě superkombík!
Souhlas.. :yes: Leon v kombi se moc povedl.
Pár věcí by mohlo být lepších , šetření je zde také vidět.
Ale cena není zlá a design je moc pěkný.
Toto je dobrá cesta Seatu k prodejnosti. ;-)
10. 1. 2014 09:25
Prostě superkombík!
Leonek ST považuju za vůbec nejdřařilejší kombi nižší střední třídy, od kterého lze očekávat suprové prodeje. Technicky brilantní, uživatelsky velmi přívětivý (bez jakýchkoliv otravných excesů) a k tomu všemu fantastický jižanský design, výborné zpracování, velkorysá nabídka prostoru a velmi slušné ceny. To prostě nemá chybu. Bravo Seat! :-) :yes: :yes: :yes
P.S. Nový Peugeot 308 SW je zvenčí taky moc pěkný, ale to uspořádání pracoviště řidiče (budíky nad níž umístěným volantem, dotykové ovládání většiny funkcí u vyšších výbav) mě odrazuje a určitě nebudu sám ;-\
Avatar - Ji/Ri
10. 1. 2014 00:53
Re: nejlevnější kombi z koncernu VW
Projed si vsechnu komkurenci. Nemluvím jen o vw...občas se ti stane, že budeš uzasly.... ;))
10. 1. 2014 00:01
Re: Staré, nové TSI?
Překvapivě jsou nové motory v nových modelech. ;-) Jen Rapid je černou ovcí. Tedy auta postavená na MQB plus pár výjimek. Ostatní je dostanou buď časem pravděpodobně v rámci faceliftu, nebo přijdou s novou generací. Takže:

A3 - hatch, Sportback, sedan
Golf - hatch, Variant, Sportsvan
Octavia - lift, kombi
Leon - hatch, SC, ST
A1 Sportback 103 kW
Polo BlueGT

To je snad všechno z toho, co se prodává v EU.
9. 1. 2014 23:46
Re: LOL na zadnich dverich misto elktriky to ma svihadla :-)
Ani tak nešlo o to, že to nebylo v základu (na tom mi moc nesejde), ale ta cena byla vtipná (jak absolutně, tak v porovnání s jinými příplatky Astry). :-) Automobilky musí vědět, co se prodává. Můj pohled je takový, že by snad dnes bylo levnější vyrábět jen elektriku.

Jo, prémiová auta byla tímhle známa. Naštěstí to už tak nějak vymizelo (alespoň ty největší kiksy). Jinak S/ RS nejsou o výbavě, zase tolik se od běžného modelu neliší. Většina odlišností jde na vrub tomu, že jsou to S/ RS (kola, sedadla atd.). Když má základ jednozónovou klimatizaci, bude mít i RS jednozónovou. Byla ale ostuda, že to neměla A4 jako taková. Výjimkou je S8 (možná ne jedinou), kde je výbava na poměry Audi opravdu bohatá.

Nevím, jak ostatním, mně tenhle hybrid (elektrika vpředu, švihadla vzadu) připadal nejhorší. I švihadla všude se mi líbila víc.