Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sedan Audi A3 zamíří k prodejcům ještě letos na jaře

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
Třetí generace Audi A3 poprvé nabídne klientům i tříprostorovou klasiku, tedy sedan. Světovou premiéru si odbyl už v New Yorku, Audi jej ale přivezlo i do Šanghaje.

Čtyřdveřové provedení je pro Čínu důležité, spolu s USA bude tvořit tamní trh jeho hlavní odbytiště. Proto ta vlastně tak trochu dvojitá premiéra. Sedan je 4,46 m dlouhý, 1,80 m široký a pouhých 1,42 m vysoký. Je tak o 11 mm širší než Sportback a také překvapivě ještě o 9 mm nižší. Základní verze s motorem 1.4 TFSI váží 1250 kg. Na víku zavazadelníku najdeme odtokovou hranu, která slouží jako spoiler. V hlavních i koncových světlech mohou být diody.

Na počátku evropského prodeje budou k dispozici tři čtyřválce. Lehký motor 1.4 TFSI o váze kolem 100 kg je vybaven deaktivaci dvou válců. Nabídne 103 kW (140 k) a 250 N.m. Může se pochlubit kombinovanou spotřebou 4,7 l/100 km, zrychlením z 0 na 100 km/h za 8,4 s a auto s ním dosahuje 220 km/h. Silnější 1,8 TFSI reprezentují údaje 132 kW (180 k) a 250 N.m. Takto motorizovaný sedan umí sprintovat z klidu na stovku během 7,3 s, na německých dálnicích se rozjede k metě 235 km/h a na stokilometrovou vzdálenost spálí 5,6 l benzinu. Turbodiesely zastupuje jediný: 2,0 TDI/110 kW (150 k) s točivým momentem 320 N.m. S ním sedan zrychlí z nuly na 100 km/h za 8,7 s a jede 220 km/h. Spotřebuje přitom jen 4,1 l nafty na 100 km.

Špičková S3, která se trochu opozdí, je poháněna agregátem 2.0 TFSI/221 kW (300 k) s 380 newtonmetry točivého momentu. Jako jediná má pohon všech kol. Akcelerace z 0 na 100 km/h jí trvá pouhých 4,9 s, respektive 5,3 s. Převodovky jsou totiž na výběr dvě: šestistupňový manuál, případně dvouspojkový S tronic, který se ovládá voličem, nebo pádly. Při 250 km/h zasáhne omezovač. S3 spotřebuje maximálně 7 litrů benzinu. Od svých méně výkonných sourozenců se liší sportovnějším vzhledem s jinými nárazníky, maskou, vstupy vzduchu, prahovými nástavci čtveřicí koncovek výfuku a chromovaným difuzorem.

Všechna provedení mají podvozek s rozvorem 2,64 m. Ten tvoří vpředu vzpěry McPherson a ramena tvaru písmene A, na která navazuje pomocný hliníkový rám. Na přední nápravu připadá 60 procent hmotnosti, na zadní čtyřprvkovou pak zbývajících 40. Pružiny a tlumiče jsou umístěny zvlášť. Verze Ambition, S line a S3 mají sníženou světlost o 25 mm. Posilovač řízení je elektromechanický, stejně jako parkovací brzda ovládaná tlačítkem. Sedan jezdí na šestnácti- až osmnáctipalcových kolech, divize quattro GmbH nabídne ještě o palec větší. Součástí ESC je i elektronická závěrka diferenciálu. S3 má „osmnáctky“ v základu a za nimi pořádné kotouče, ty přední mají v průměru 340 mm.

A interiér? Řidič může v závislosti na provedení sedět za tří- či čtyřramenným volantem, nebo si připlatit za zploštělý. Sedačky mohou mít lepší boční vedení i ve standardu, případně také integrované opěrky hlavy. Barvy jsou k dispozici čtyři: černá, šedá, béžová a hnědá, případně dvoubarevné kombinace, několik druhů kůže a Alcantara. Nechybí tradiční rozhraní MMI v několika verzích, například i se sedmipalcovou obrazovkou, navigací, harddiskem, DVD a hlasovým ovládáním. Samozřejmostí je bezdrátové připojení mobilních telefonů. Je možné si také koupit i příjem digitálního rádia, přístup na internet a audio Bang & Olufsen. Tempomat a parkovací kamera jsou k dispozici od stupně Ambiente.

V nabídce příplatků k základní verzi najdeme dále barevný displej před řidičem s dalšími informacemi ve 3D (indikátorem zařazené rychlosti apod).Z dalších jmenujme panoramatickou prosklenou střechu, adaptivní tempomat, rozpoznávání značek, parkovací asistent, zabraňování kolizím a hlídače přejetí pruhu. Mimochodem, do zavazadelníku se vejde 425 l bagáže a zadní lavice je pochopitelně sklopná.

V Německu a celém starém kontinentu se sedan A3 objeví ještě na jaře. Základní verze 1.4 TFSI bude stát asi 25 tisíc eur (přes 646 tisíc korun).

Aleš Dragoun
Diskuze (14)
21. 4. 2013 10:38
Re: Smůla
wladyk: klasicka A3 Sportback sa vyraba s kombinaciou, po ktorej tuzis. ja predpokladam, ze sa toho dockas aj pri limuzine ;-)
Avatar - Ham.
20. 4. 2013 23:05
Re: S3
no kdyby to měla být jen lišta přilepená k plastovému difuzoru tak už by to byl úplný kolotoč, v článku se píše o chromovaném difuzoru.
20. 4. 2013 22:33
Re: S3
Vypadá to, že se rozhodli sjednotit "trojku" s ostatními. S používají dvě dvojité koncovky, RS dvě oválné. Čtveřici bude mít i hatchback. Trochu překvapující vzhledem k tomu, jak vypadá RS Q3. Osobně se přikláním k tomu, že je to až zbytečné. No a ten "difuzor" bude černý plast, na těch renderech to bude divně nasvícené. Pokud tedy myslíš [odkaz] [odkaz] Chromovaná tam bude asi jen lišta [odkaz]
20. 4. 2013 22:25
Re: Smůla
Nevím, jestli bych informacím v článku věřil. Třeba následující větě jsem se upřímně zasmál: "S3 spotřebuje maximálně 7 litrů benzinu." I kdyby kvůli zaměření na mimoevropské trhy neplánovali Haldex s dieselem, čekal bych, že bude k dispozici k 1,8 TFSI, jako u klasické A3. Je možné, že další kombinace dorazí později.
20. 4. 2013 17:17
Re: Smůla
TDI všeobecně a obvzlášť se čtyřkolkou je to poslední co mi chybí. Ale tvůj názor respektuji. ;-)