Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf PSA: Je nereálné být prodejní jedničkou v Evropě

David Bureš
Diskuze (23)
PSA je aktuálně druhou největší automobilkou v Evropě. Prodeje evropské jedničky – VW Group – jsou ve srovnání s ním více než dvojnásobné.

Koncern PSA Peugeot Citroën je z hlediska prodejů aktuálně druhou největší automobilkou v Evropě. Francouzský výrobce však nemá ambice překonat v prodejích evropskou jedničku, koncern VW Group. Místo toho si chce udržet svoji pozici.

„Bylo by arogantní a nereálné, abychom se stali jedničkou,“ řekl šéf koncernu PSA Carlos Tavares na konferenci serveru Automotive News Europe. Pravdou je, že PSA na evropskou jedničku v prodejích výrazně ztrácí.

Zatímco VW Group prodal na evropských trzích dle statistik organizace ACEA za čtyři měsíce letošního roku 1,11 milionu automobilů, PSA za stejnou dobu prodal na starém kontinentu „jen“ 496 tisíc vozů. Nepopiratelnou výhodou VW Group je však fakt, že jeho součástí je výrazně více značek.

PSA tak má blíže třetí největší automobilce v Evropě – Renaultu Group, který od ledna do dubna 2014 prodal na evropských trzích takřka 417 tisíc aut. Prodeje Renaultu Group navíc rostly rychleji než konkurenci – o 18 procent, zatímco PSA si polepšilo o bezmála sedm procent.

Tavares nicméně věří, že PSA má dostatek argumentů pro to, aby si svoji pozici zachovalo a především aby bylo ziskové. Právě přivést koncern k zisku je pro nové vedení (Tavares nastoupil do své funkce v dubnu) zásadním úkolem. PSA totiž v minulých dvou letech prodělalo šest miliard eur (165 miliard korun).

Nový předseda představenstva PSA má několik plánů, jak automobilku vrátit do černých čísel. Cílem je mít do čtyř let průměrnou prodejní marži činící 1,5 procenta z ceny vozu. V následujících letech má marže dále vzrůst.

Do konce letošního roku chce snížit výrobní náklady aut produkovaných v evropských továrnách o 600 eur (cca 16.500 Kč), mezi lety 2015 a 2018 mají výrobní náklady u vybraných modelů klesnout o dalších 500 eur (takřka 14.000 Kč).

Tavares chce rovněž omezit nabídku vozů, do roku 2020 má skončit dokonce 19 aut, jejichž výroba se automobilce nevyplácí. Zároveň bude chtít PSA využít rostoucí poptávku asijských zákazníků.

Vedení PSA nadále počítá se spoluprací s General Motors, přestože americká automobilka loni prodala svůj sedmiprocentní podíl ve francouzském koncernu. Podle Tavarese je však třeba zajistit, aby tato spolupráce byla výhodná pro obě strany.

David Bureš
Diskuze (23)
Avatar - flyboyeda
9. 6. 2014 18:22
Re: S tím co produkují, se dívím...
nedokážeš napsat větu bez nadávek
Avatar - Francuz
9. 6. 2014 09:37
Re: S tím co produkují, se dívím...
>:D :yes: :yes:
Avatar - Francuz
9. 6. 2014 09:35
Re: S tím co produkují, se dívím...
Boze to su tlachy. S tym mozes ist do krcmy :-)
Avatar - flyboyeda
8. 6. 2014 22:15
Ale jak zpívál Leoš Mareš lepší je být druhý než třetí
>:D
Avatar - flyboyeda
8. 6. 2014 22:12
Marketing a prodej
to je svět iluzí a lží a s touhle pravdou to tenhle šéf moc daleko nedotáhne