Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf Volkswagenu: 6,5 miliardy euro na nápravu Dieselgate nebude stačit

Michal Fokt
Diskuze (25)
Matthias Müller očekává, že účet za aféru s falšováním emisí bude mnohem vyšší, než Volkswagen původně předpokládal.

Deník Automotive News přišel s informací, podle níž Volkswagen začíná počítat s mnohem vyššími náklady, spojenými se skandálem Dieselgate, než firma původně odhadovala. Nový šéf VAG Matthias Müller chodí po továrnách i kancelářích a pouští hrůzu, při obhlídce ústředí Volkswagenu ve Wolfsburgu měl říci, že 6,5 miliardy euro, které si firma dává stranou na vyřešení aféry, pravděpodobně nebude stačit a společnost by si měla vytvořit další fondy, z nichž bude při nápravě situace čerpat.

To ale asi nikoho nepřekvapuje, spíše zaskočily optimistické prognózy automobilky. Šest a půl miliardy je totiž poněkud v rozporu s odhadem analytiků Credit Suisse, kteří předpokládají, že v nejhorším případě může účet znít až na 78 miliard euro, přičemž se dá očekávat, že nejde o číslo, vypuštěné do éteru jen tak od stolu. To už sice nejspíš představuje opačný extrém a realitu je asi třeba hledat někde uprostřed, nikoli však na spodní hranici, deklarované vedením koncernu.

Volkswagen teď zastavil prodej celé řady modelů s turbodieselovým motorem, které musí uvést do odpovídajícího stavu, dále musí svolat přes deset milionů aut, které čeká totéž a kdoví, jak se bude vyvíjet situace u starších TDI. Mnohem finančně náročnější ovšem patrně budou chystané pokuty a soudní spory, popřípadě vymáhání vrácení daňových úlev, pokud je bude nějaký stát vyžadovat.

Volkswagen může být nakonec rád, že američtí zákazníci reagují na turbodieselovou masáž velmi vlažně, protože kvůli děravé legislativě v Evropě, kde VAG prodává většinu produkce nafťáků, automobilce nejspíš nic, kromě pořádné ostudy, nehrozí. A to i přesto, že "košer" možná nejsou ani mnohé 1.2 TDI a 1.6 TDI. Jisté ovšem je, že skandál VW nachytal se staženými kalhotami i eurobyrokraty a lze očekávat, že chystanou normu WLPT už nebude tak snadné podlézt. Nebo by, v zájmu nás všech, být nemělo...

Michal Fokt
Diskuze (25)
Avatar - Barry Lyndon
26. 10. 2015 13:17
a teď si představme, že by se těch více než 6,5 miliardy eur
to by ale nesmyslná evropská daňová politika nesměla spotřebitele a výrobce do dieselů tlačit násilím...
Re: Tak kolik teda?
>:D >:D >:D
24. 10. 2015 23:44
Re: Tak kolik teda?
Omg. Tolik palců dolů... Koukám, že jsme tu s IPA vyvrhelové zralí na ban >:-[] To je teda síla...
24. 10. 2015 13:41
Re: HELE CHLAPI UŽ STE BYLI U PRÁVNÍKA?
jj
[odkaz] [odkaz]
>:D
>:D >:D
>:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D
>:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D >:D :yes:
ZA TY JEDOVATÝ DÍZLPOPELNICE !! [odkaz]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
24. 10. 2015 13:27
Re: NO TO SI PIŠ ŽE NEBUDE !!
jj
DÍZLGEJT neboli VW [odkaz] DÍZLGLEJT [odkaz] A PORCUJEME MEDVĚDA !! [odkaz]
>:-[]
>:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[]
>:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] >:-[] :yes: