Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfinženýr JLR: Jaguar mi připomíná BMW 80. let

Michal Fokt
Diskuze (8)
Do Jaguaru zamířil bývalý šéfinženýr BMW, podle kterého má skupina Jaguar Land Rover potenciál smáznout veškerou konkurenci, tak jako mnichovská automobilka v 80. letech.

Automobilový svět je malý a tak když se nedávno stal výkonným šéfem skupiny Jaguar Land-Rover Ralf Speth, angažoval svého bývalého šéfa z BMW Wolfganga Ziebarta, jehož specializací byly doposud elektronické systémy, do funkce "Engineering Director". Obnovuje se tak partnerství, které začalo v Mnichově před více než dvaceti lety.

Ziebart a Speth sice působili u BMW, mají ale i zkušenosti z Británie, oba byli součástí "Rover Turnaround Team", tedy expertů, kteří měli před lety, kdy BMW koupilo značku Rover, na starosti (připomeňme, že neúspěšnou) transformaci britské automobilky v nedílnou a ziskovou část uskupení BMW Group.

V tomto případě to ale Ziebart vidí, soudě alespoň podle nejnovějšího rozhovoru pro časopis Autocar, v zářivých barvách. Podle něj je dnešní Jaguar Land-Rover "engineering-driven" společnost, která mu připomíná BMW v 80. letech. Pozná se to mimo jiného i podle toho, že prý není nutné čekat na měsíční schůzky, ale jednotlivé potřebné lidi lze snadno zastihnout i mimo oficiální mítinky, lze s nimi bez problémů hovořit a dělat rychlá rozhodnutí.

Před Ziebartem nyní stojí nelehký úkol nenavázat na X-Type a postavit opravdu dobrého konkurenta BMW řady 3. Na vývoji těchto modelů se sám podílel a věří, že Jaguar dokáže udělat stejně dobrý vůz. Nový X-Type by podle něj měl smáznout veškerou konkurenci a pomoci mu v tom má třeba i v této kategorii unikátní celohliníková konstrukce. Hodně si Wolfgang slibuje také od vyspělé elektroniky a inovativních motorů z vlastního vývoje. Jako důležitou také vidí unifikací dílů i jejich větších celků s vozy z ostatních modelových řad.

Na základě svých dosavadních zkušeností bude Ziebart tlačit automobilku do ještě intenzivnějšího vývoje infotainmentových systémů, přestože už dnes jsou u JLR na vysoké úrovni, přičemž cílem je přechod na "cloud" systémy se vzdáleným přístupem. Elektronika stále nabývá na důležitosti, podle Ziebarta takový motor potřebuje ke své správné činnosti pouze 2 MB dat, zatímco běžný mobilní telefon 100 MB.

Na přetřes přišla ale i spolehlivost a kvalita Jaguarů. Podle Ziebarta už jsou doby, kdy pořízení vozu této značky představovalo značné riziko budoucích potíží, dávno pryč a dnes je na úrovni německé konkurence. Cílem automobilky ale je být i v tomto ohledu lepší, než rivalové. Změnilo se prý i vnímání Jaguaru v Německu, u BMW bylo kdysi považován za nepodstatného výrobce, nyní ho už ale berou vážně a jeho kroky velmi pozorně sledují.

Německý inženýr také složil poklonu designérskému oddělení, vedeného Ianem Callumem. Říká, že pamatuje u "jiné společnosti" 50 různých konceptů, týkajících se jediného projektu, zatímco u Jaguaru v případě nejnovějšího konceptu luxusního SUV C-X17 designérské oddělení vědělo velmi dobře, co dělá a nechalo vybírat z pouhých dvou verzí.

Michal Fokt
Diskuze (8)
Avatar - Pekelná Micinka
24. 9. 2013 10:47
Re: Wolfie and Jaggie
:yes: Právě proto by bylo pěkné si přečíst zejména rozhovor s novým ředitelem marketingu. Kéž by se jim nějakého osvědčeného podařilo získat.
Avatar - Barrichello
24. 9. 2013 08:59
Re: Wolfie and Jaggie
Té historie musí využít marketingové oddělení, dát ten odkaz na tu historii, sportovní úspěchy, na tradice značky ale neopomenout moderní technologie, zůdraznit vývoj a inovace.

Vše je otázkou reklamy, správného podání produktu a značky. Je na čem stavět, není to žádná noname značka z číny.
24. 9. 2013 07:26
Re: Wolfie and Jaggie
Dnes nemají problém výborný auto vyvinout, ale prosadit se marketingově. To už je zase jiná story, ale i o tomhle podobný rozhovory jsou.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 9. 2013 01:08
Re: Wolfie and Jaggie
No jo, ale ruku na srdce. Kolik potencionálních zákazníků střední třídy "does give a *". Historie je super, ale stále se vzdaluje a bez méně dávných úspěchů, ať již produkčních modelů nebo na poli motorsportu, se stává bezcennou. Ať už si můžu já nebo pár stovek dalších mohou myslet o XK120 nebo XJS že to jsou naprosto nádherná auta, to značku komerčně nezachrání.
Avatar - Pekelná Micinka
24. 9. 2013 01:04
Re: Wolfie and Jaggie
Měl jsem na mysli pozici na trhu. Jaguar může být pro jednotlivce i velmi silná značka, ale prodeje rozhodně neodpovídají nějaké silné pozici.